LUCIAN TROFIN, EISBERG ROMÂNIA:"Primul val al pandemiei ne-a scăzut volumele, pe partea restaurantelor de sistem, cu până la 90%"

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 23 noiembrie 2020

"Primul val al pandemiei ne-a scăzut volumele, pe partea restaurantelor de sistem, cu până la 90%"

"Sperăm că vom închide anul cu un minus de doar 3%, faţă de 2019"

Activitatea Eisberg România, societate comercială care activează în segmentul comercializării salatelor la pungă, a fost afectată încă de la primul val al pandemiei de Covid-19, după cum ne-a spus Lucian Trofin, directorul general al companiei. Domnia sa ne-a explicat, într-un scurt interviu: "Activitatea noastră este împărţită între restaurante de sistem şi retail. Primul val a lovit destul de tare restaurantele de sistem, unde în lunile martie şi aprilie am avut scăderi ale volumelor chiar de până la 90%. Dar este un motiv pentru care le spunem sisteme, capacitatea lor de a-şi reveni şi de a se adapta la noile condiţii a fost mai rapidă decât în cazul unui simplu restaurant, aşadar acel 90% a fost un punct de la care s-a mers înapoi spre volume, să le spunem, normale. Retailul a scăzut şi el, dar într-un procent mai mic decât scăderea sistemelor, impactul pandemiei fiind mai mic decât în cazul restaurantelor".

Lucian Trofin spear că Eisberg România va închide anul cu un minus de doar 3%, faţă de 2019. Prezentă pe piaţa autohtonă a salatalor la pungă din perioada 1995-1996, compania a avut o creştere de circa 15% în volum şi de 11% în valoare, anul trecut, până la 12 milioane de euro. Specialiştii din cadrul Eisberg România, comercializează salate sub sloganul "Din pungă direct în farfurie".

Reporter: Cum a afectat pandemia piaţa pe care activaţi, în general, si activitatea Eisberg, în particular?

Lucian Trofin: Activitatea noastră este împărţită între restaurante de sistem şi retail.

Primul val a lovit destul de tare restaurantele de sistem, unde în lunile martie şi aprilie am avut scăderi ale volumelor chiar de până la 90%. Dar este un motiv pentru care le spunem sisteme, capacitatea lor de a-şi reveni şi de a se adapta la noile condiţii a fost mai rapidă decât în cazul unui simplu restaurant, aşadar acel 90% a fost un punct de la care s-a mers înapoi spre volume, să le spunem, normale.

Retailul a scăzut şi el, dar într-un procent mai mic decât scăderea sistemelor, impactul pandemiei fiind mai mic decât în cazul restaurantelor.

Reporter: Ce măsuri aţi luat ca să îndepliniţi toate măsurile sanitare, în contextul în care activaţi în domeniul alimentar?

Lucian Trofin: Noi eram aliniaţi tuturor standardelor de igienă şi siguranţă alimentară, 16 martie ne-a prins cu stoc de detergenţi, dezinfectanţi pentru trei luni deoarece aceasta este o procedură standard în cazul nostru. Am avut măşti, mânuşi, iar echipamentele angajaţilor sunt spălate şi igienizate de o companie specializată în astfel de servicii.

Regula ca după spălatul mâinilor să te dezinfectezi este în Eisberg dintotdeauna, la fiecare punct sanitar este dispenser de săpun şi de dezinfectant.

Ca extra măsură, am început în a purta mască peste tot, nu doar în partea de producţie, am evitat accesul străinilor în companie, am instalat dezinfectanţi la intrarea în fabrică, am măsurat temperatura la intrare şi am lăsat acasă orice muncitor, la cea mai mica suspiciune de contact, nu doar simptome.

Ne permitem să spunem că, în privinţa siguranţei alimentului, suntem mai elveţieni decât elveţienii.

Reporter: Cum a evoluat cererea din domeniu?

Lucian Trofin: Deşi ne aşteptam ca îndemnul la a consuma alimente cu un aport nutritiv calitativ să fie ascultat în condiţii de pandemie, se pare că românii au ales o dietă mai puţin bazată pe legume cât bazată pe... făină. Orice persoană ce are cont pe social media a observat acest lucru, iar lipsa de drojdie ne-a confirmat că perioada martie - aprilie a fost dedicată felurilor de mâncare cu făină şi drojdie.

Dar ne-am revenit spre un normal începând cu luna mai.

Reporter: Cum aţi încheiat primele nouă luni, din punct de vedere al cifrelor?

Lucian Trofin: Suntem undeva în aceeaşi zonă cu anul 2019 şi, conform estimărilor actuale, avem speranţa că vom închide 2020 cu un minus de doar 3% faţă de 2019.

Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi şi ce buget aţi alocat în acest sens?

Lucian Trofin: Anul acesta sperăm că nu vom întâmpina alte obstacole decât cele pe care le-am întâmpinat până acum şi că investiţia de 6 milioane de euro, pe care încă o derulăm, va fi finalizată.

Planul de investiţii început la finalul lui 2018 presupunea un buget de 4 milioane euro, dar îmbunătăţirile aduse echipamentelor, organizării de fluxuri atât la interior, cât şi la exterior, plus spaţiile sociale (cantină, birouri, food studio) ne-au dus la 6 milioane de euro.

Sperăm să recuperăm timpul pierdut pe provocările date de întârzierea în proiectare, avize, furnituri şi execuţie şi începutul lui 2021 să ne prindă complet funcţionali în casă nouă.

Reporter: Cum apreciaţi că va evolua piaţa de profil?

Lucian Trofin: Logica ar spune că bine, în fapt consumatorii trebuie convinşi, iarpentru acest lucru trebuie să existe un mod de lucru cât mai corect între producători şi distribuitori. Pentru a ne susţine piaţa avem nevoie de etică profesională şi de corectitudine. Consumatorul trebuie convins de necesitatea salatelor gata de consum în alimentaţie şi asta nu se face decât prin consecvenţă în promisiunile pe care i le faci.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay
ELECTRICA FURNIZARE S.A.
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
E.ON

Curs valutar BNR

28 Ian. 2021
Euro (EUR)Euro4.8742
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0233
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5217
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4989
Gram de aur (XAU)Gram de aur238.2841

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Hidroelectrica
conferintemedicale.ro
The Diplomat-Bucharest Awards Gala 2021

ENGLISH SECTION

more articles

Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro