Preţurile producătorilor industriali din Austria au scăzut cu o rată anuală de 1,2% în octombrie 2025, după o scădere de 1,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, după un declin de 0,1% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare au scăzut cu o rată anuală de 0,2%, după o scădere de 0,1% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,1%, iar preţurile energiei au scăzut cu o rată anuală de 3,7%, după o scădere de 3,5% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%. (Statistik Austria)
Volumul vânzărilor retail din Suedia, exclusiv combustibilul, a crescut în luna octombrie 2025 cu o rată anuală de 3,4%, după o creştere de 4,6% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,3%, după un avans de 0,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 0,7%, după o creştere de 0,5% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,2%, iar vânzările de bunuri durabile au crescut cu o rată anuală de 5,6%, după o creştere de 8,5% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,7%. (SCB Sweden)
Încrederea consumatorilor din Italia a scăzut neaşteptat în noiembrie 2025. Indicele încrederii consumatorilor a scăzut cu 2,6 puncte, până la 95 de puncte, pe fondul unei scăderi de 3,9 puncte a indicelui aşteptărilor, până la 90,2 puncte. Indicele încrederii pentru mediul de afaceri a crescut cu 1,7 puncte, până la 96,1 puncte, în condiţiile în care indicele încrederii din sectorul industrial a crescut până la 89,6 puncte, de la 88,4 puncte în luna precedentă. (Istat)
Preţurile de consum din Australia şi-au accelerat creşterea anuală în octombrie 2025, până la 3,8%, de la 3,6% în luna precedentă, pe fondul unei stagnări lunare, după un avans de 0,5% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au menţinut creşterea anuală la 3,2%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 5,9%, de la 5,7%, pe fondul unei scăderi lunare de 0,8%. Biroul de statistică a trecut la raportarea lunară a inflaţiei din octombrie 2025. (ABS)
Volumul vânzărilor retail din Estonia a crescut cu o rată anuală de 4% în octombrie 2025, după o creştere de 3,7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 5,9%, după o stagnare în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 23,7%, după o scădere de 23,6% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 2,9%, iar vânzările de combustibil auto şi-au accelerat creşterea anuală până la 24,9%, de la 21,8% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 3,8%. (Statistics Estonia)
Volumul vânzărilor retail din Norvegia a crescut cu o rată anuală de 3,3% în octombrie 2025, după o creştere de 3,7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%, după un declin de 0,5% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 1,2%, după o scădere de 0,2% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,7%, iar vânzările de combustibil auto şi-au temperat scăderea anuală până la 4,5%, de la 8,3% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%. (Statistics Norway)




















































Opinia Cititorului