MAGNOR: Cinci tendinţe care influenţează piaţa electronicelor pre-owned în 2026

S.E.
Miscellanea / 17 decembrie, 13:02

MAGNOR: Cinci tendinţe care influenţează piaţa electronicelor pre-owned în 2026

Piaţa electronicelor pre-owned intră în 2026 într-o etapă de maturizare accelerată, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, din partea MAGNOR. Într-un context economic marcat de inflaţie, de creşterea preţurilor la tehnologia nouă şi de o orientare tot mai clară spre soluţii sustenabile şi eficiente financiar, consumatorii reevaluează modul în care îşi aleg device-urile, a transmis MAGNOR, iar, potrivit analizelor din domeniu, segmentul pre-owned trece de la statutul de opţiune secundară la cel de soluţie principală pentru un număr tot mai mare de cumpărători.

Cosmin Popovici, director general al MAGNOR, a spus că: „Este o realitate a pieţei actuale atenţia tot mai mare pe care consumatorii o acordă raportului calitate-preţ. Iar produsele pre-owned oferă exact acest tip de echilibru: acces la tehnologie performantă la costuri semnificativ reduse. Contextul economic este complicat, preţurile cresc mai repede decât veniturile, iar oamenii caută alternative inteligente care să le permită accesul la tehnologie performantă fără costuri excesive. Ceea ce în urmă cu câţiva ani era o soluţie de rezervă este astăzi o alegere strategică.”

Iată cinci tendinţe care vor influenţa piaţa electronicelor pre-owned în 2026, după informaţiile transmise de MAGNOR:

Pre-owned devine opţiune principală, nu alternativă

Dacă în urmă cu un deceniu piaţa pre-owned era privită ca o variantă de rezervă, astăzi devine o alegere firească pentru tot mai mulţi consumatori, a relatat sursa citată. Studiile internaţionale indică o consolidare a segmentului, susţinută de profesionalizarea jucătorilor şi de procese de verificare standardizate.

Cosmin Popovici a declarat, în comunicatul de presă, că: „Şi în România, prejudecata că un device nou este neapărat şi mai bun se estompează rapid. Consumatorii devin mai pragmatici şi aleg adesea tehnologie premium pre-owned în locul modelelor entry-level noi.”

Preţurile modelelor de top influenţează comportamentul de cumpărare

Creşterea accelerată a preţurilor pentru flagship-uri determină o migrare vizibilă către pre-owned, este precizat în comunicat, iar diferenţele semnificative de preţ, adesea 40-50% faţă de produsele noi, permit consumatorilor să facă upgrade mai des, fără presiunea costurilor ridicate.

„Vedem tot mai mulţi clienţi care îşi actualizează mai des device-urile prin pre- owned, fără să renunţe la nevoia de performanţă”, a adăugat Cosmin Popovici, în comunicat.

Telefoanele vechi devin active care finanţează achiziţii noi

Potrivit MAGNOR, consumatorii nu mai lasă device-urile vechi uitate prin sertare. Programele de buy back le transformă în resurse financiare pentru achiziţii noi, oferind:

*reducerea risipei şi susţinerea economiei circulare;

*valoare recuperată pentru device-uri vechi;

*confort financiar în perioade cu cheltuieli ridicate.

Cresc aşteptările faţă de garanţii şi certificări, iar sustenabilitatea devine criteriu de achiziţie

Pe măsură ce segmentul se maturizează, consumatorii cer testare profesională, garanţii reale, trasabilitate şi evaluare transparentă a condiţiei produsului, mai este relatat în comunicatul din partea MAGNOR.

„MAGNOR oferă garanţii solide, testare profesională şi proceduri standardizate de evaluare, tocmai pentru a susţine creşterea încrederii în piaţa pre-owned”, a afirmat directorul general al MAGNOR.

În 2026 şi sustenabilitatea devine un criteriu real de selecţie, este transmis în sursa citată anterior. Reducerea deşeurilor electronice şi responsabilitatea faţă de mediu influenţează deciziile tinerelor generaţii, a continuat sursa, care privesc pre-owned ca pe o alegere responsabilă, în acord cu timpurile moderne, iar nu ca una dictată de limitare financiară.

Pre-owned în categoria premium

„Faptul că obţii calitate cu o diferenţă de preţ atât de mare este argumentul decisiv în decizia de cumpărare. 2026 va fi anul în care această categorie va deveni nu doar populară, ci strategică pentru retailul de tehnologie”, a concluzionat Popovici.

Segmentul premium este motorul creşterii în 2026, conform informaţiilor furnizate de MAGNOR, unul dintre cei mai puternici jucători de pe această piaţă. Consumatorii, a încheiat sursa citată anterior, nu se mai limitează la telefoane, iar interesul se extinde şi spre laptopuri business, smartwatch-uri performante, console de ultimă generaţie sau chiar produse premium din zona de orologerie.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Dec. 2025
Euro (EUR)Euro5.0923
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3442
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4513
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7920
Gram de aur (XAU)Gram de aur602.8470

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mozart
Schlumberger
raobooks.com
cofetariiledelice.ro
leonidas-universitate.ro
Viva
metalshow-tib.ro
hiperambrozia.com
le-chateau.ro
novaplus.ro
cpbucharest.ro
Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb