Piaţa globală a produselor de lux pre-owned este estimată să atingă 60,5 miliarde de dolari până în 2029, iar tendinţa se reflectă tot mai vizibil şi în România, potrivit unei analize MAGNOR, companie lider pe segmentul local.
„Interesul pentru produsele de lux pre-owned a crescut semnificativ în România, susţinut de un public tot mai informat, conectat la tendinţele internaţionale şi deschis la alternative inteligente de consum”, afirmă Cosmin Popovici, CEO al MAGNOR, platformă românească specializată în tranzacţionarea de ceasuri, bijuterii, electronice şi lingouri.
Clienţii români sunt în special interesaţi de ceasuri sport-elegante - precum Rolex Submariner, Patek Philippe sau Omega Speedmaster - şi de genţile iconice Hermès Birkin, Kelly ori Chanel Classic Flap. „Genţile Hermès şi Chanel, în special modelele iconice, nu sunt doar alegeri de stil - sunt considerate active stabile, cu un istoric dovedit de apreciere a valorii”, adaugă Popovici.
Pe acest segment, generaţiile Millennials şi Gen Z sunt motoarele principale de creştere. „Aceste generaţii caută transparenţă şi sustenabilitate. Gen Z, în special, este atrasă de branduri de renume, dar nu neapărat în forma clasică - ei caută design statement, ediţii speciale, colaborări creative şi o estetică fresh”, explică CEO-ul MAGNOR.
Tot mai solicitate sunt şi piesele rare, în ediţii limitate - de la colaborări precum Louis Vuitton x Yayoi Kusama, până la modele Rolex ieşite din producţie, precum Milgauss sau GMT-Master "Coke” şi "Pepsi”. Printre cele mai exclusive piese recent tranzacţionate se numără şi Rolex Daytona Platinum Ice - primul model Daytona realizat integral din platină, lansat cu ocazia aniversării a 50 de ani a gamei. Cu cadran „ice blue” şi lunetă Cerachrom maro, acest model este considerat o raritate chiar şi pe piaţa internaţională.
Pentru clienţii care urmăresc achiziţii personalizate, MAGNOR a lansat un serviciu de precomandă pentru ceasuri şi genţi de lux: „Clienţii sunt tot mai informaţi şi ştiu exact ce îşi doresc. Mulţi ne contactează pentru modele foarte specifice, iar acum, prin serviciul de precomandă, le putem oferi acces garantat, consiliere personalizată şi un proces transparent de achiziţie”, precizează Cosmin Popovici.
În plus faţă de vânzarea directă, compania pune la dispoziţie şi servicii de consignaţie, oferind clienţilor posibilitatea de a valorifica în siguranţă produse de lux din colecţiile proprii - fie că este vorba de ceasuri, genţi sau bijuterii - printr-un canal verificat, cu vizibilitate ridicată şi credibilitate pe piaţa locală.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.06.2025, 16:52)
Produse second-hand.