MAPIC: Operatorii de restaurante câştigă din ce în ce mai mult teren în mall-uri

Andrei Stan
Companii #Imobiliare / 23 noiembrie 2015

Consumatorii sunt din ce în ce mai interesaţi de zona de restaurante din centrele comerciale, nu doar de magazinele de îmbrăcăminte, încălţăminte sau electronice şi electrocasnice, arată cele mai recente tendinţe ale pieţei de retail stabilite la MAPIC, unul dintre cele mai mare târguri de profesionişti în retail, care a avut loc săptămâna trecută la Cannes, potrivit unui comunicat de presă trimis redacţiei.

Din acest motiv suprafaţa dedicată zonei de restaurante din centrele comerciale din Europa s-a dublat în ultimii zece ani, de la 7% la 15%, iar estimările arată că ponderea va creşte la 20% în următorii zece ani.

"Dezvoltatorii pun din ce în ce mai mult accent pe zona de restaurante în centrele comerciale. Aceasta este printre principalele concluzii ale MAPIC, cel mai mare târg pentru profesioniştii în retail, care a avut loc săptămâna trecută la Cannes. Dacă înainte această zonă era doar o anexă, acum dezvoltatorii se gândesc din faza de proiectare să aloce din ce în ce mai mult spaţiu componentei de food, pentru că din ce în ce mai mulţi consumatori doresc să găsească experienţe culinare interesante şi diversificate atunci când merg la shopping", a declarat Carmen Ravon, head of Retail Agency JLL.

Acest trend se simte şi pe piaţa românească, unde dezvoltatorii încearcă să aducă în zona de food o gamă tot mai variată de operatori pentru a răspunde tuturor cerinţelor, mai ales că o parte importantă din clienţi merge la mall în primul rând pentru a servi masa.

Dezvoltarea zonei de restaurante este un factor favorizant şi pentru ceilalţi chiriaşi ai centrelor comerciale, având în vedere că cifrele arată că persoanele care şi mănâncă atunci când merg într-un centru comercial petrec în medie cu 27 de minute mai mult în mall şi cheltuiesc cu 18% mai mult.

Potrivit comunicatului, în ţara noastră dezvoltarea zonei de restaurante are la bază şi faptul că cele mai multe centre comerciale sunt amplasate în apropiere de clădiri de birouri, unde există un potenţial imens de consumatori.

"Din punct de vedere al interesului retailerilor, Spania a fost vedeta în acest an. România, pe de altă parte, şi-a dovedit potenţialul mai ales pentru companiile prezente deja pe piaţă. În aceste condiţii, retailerii prezenţi în România sunt interesaţi să analizeze orice proiect nou sau existent. Retailerii care vor să intre pe piaţă au vizat în primul rând proiectele dominante din Bucureşti", se mai arată în comunicat.

MAPIC este unul dintre cele mai mari târguri pentru profesioniştii din retail din întreaga lume. Ediţia din acest an, care a avut ca invitat special SUA, a avut loc între 18-20 noiembrie şi a reunit 228 de expozanţi şi 8.400 de participanti, din care 2.400 de retaileri şi 2.300 dezvoltatori/investitori imobiliari.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Digitalizare şi Siguranţă Cibernetică”
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0717
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3254
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4055
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9461
Gram de aur (XAU)Gram de aur464.6380

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
letapeseries.com
ccib.ro
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb