MARIUS BODEA:"Problema traficului în Iaşi nu va putea fi rezolvată fără mari centre şcolare"

G.D.
Miscellanea / 19 august

"Problema traficului în Iaşi nu va putea fi rezolvată fără mari centre şcolare"

Debutul noului an şcolar va înseamna, din nou, nervi şi înghesuială în traficul din Iaşi. Ore şi ore întregi pierdute săptămânal de părinţii care îşi duc copiii dinspre noile zone rezidenţiale ale Iaşului spre centrul oraşului, acolo unde se află majoritatea şcolilor şi liceelor preferate de locuitori, conform unui comunicat remis redacţiei. Este un scenariu previzibil care se va repeta atâta vreme cât nu vom înţelege că putem investi şi 1 miliard de euro în infrastructura rutieră, dar că fără mari centre şcolare construite acolo unde locuiesc cei circa 120.000 de ieşeni din zona metropolitane, care să preia populaţia şcolară, de mii de elevi, nu vom rezolva niciodată problema. Toată infrastructura şcolară din municipiul Iaşi a răspuns necesităţilor din anii '70-'80 când Iaşul avea oricum o întindere de două ori mai mică decât în prezent.

"Este motivul pentru care revin asupra proiectului propus în primăvară, şi anume realizarea a trei hub-uri şcolare în puncte strategice din marginea Iaşului care, odată implementate, ar rezolva două probleme esenţiale cauzate de dezvoltarea accelerată a oraşului: descongestionarea traficului spre zona centrală, precum şi reaşezarea pe baze de secol 21 a infrastructurii educaţionale preşcolare din municipiu şi din zona metropolitană", precizează Marius Bodea în comunicat.

"Avem 120.000 de ieşeni care trăiesc în Zona Metropolitană. Valea Lupului, cu 15.000 de locuitori pe doar câţiva km pătraţi, e una din cele mai aglomerate suburbii din România. Miroslava a depăşit 30.000 de locuitori şi e mai mare, în momentul acesta, în cifre reale, decât Paşcaniul. Avem Rediu, cu 10.000 de locuitori, avem confluenţa municipiului cu zona Rediu-Viticultori, unde se construieşte enorm, Ciurea-Lunca Cetăţuii cu zeci de blocuri şi sute de case la Şoseaua de Centură, iar Socola-Bucium-Vişani reprezintă o zonă imensă, unde avem un flux cotidian de 100.000 de oameni. Se nasc oraşe propriu-zise în jurul Iaşului şi nu se construieşte deloc infrastructură urbană!", subliniazăă senatorul USR din Iaşi.

1. Hub şcolar pe amplasamentul Şcolii "Veronica Micle" din Bucium

Şcoala "Veronica Micle" din Bucium trebuie modernizată la nivelul secolului XXI, după modelul hub-urilor şcolare din Vest, pentru a putea satisface cererea tuturor celor din zona Bucium-Vişani până la Bârnova. Aceasta ar putea deservi cele circa 20.000 de familii zonă.

Aceşti locuitori ar fi încântaţi să aibă în suburbie o asemenea şcoală: cu amenajări noi, cu sală de sport cu gradene, cu parc şi amfiteatru şi terenuri de sport şi cantină. Aici trebuie să înveţe cel puţin 2.000 de elevi într-una dintre cele mai moderne şcoli din România.

2. Hub şcolar pe spaţiul Şcolii Normale din Copou

O clădire istorică de mari proporţii şi un parc dendrologic de câteva hectare în jur. O bijuterie! Actuala administraţie a abandonat această şcoală în care mai învaţă 800 de elevi. Lucrările de reabilitare au fost abandonate în 2017. E o tragedie, toată suflarea ieşeană deplânge situaţia acestui liceu de mare tradiţie.

Aici pot învăţa până la 2.500 de elevi, absorbind cererea din toată zona Rediu, o bună parte a Copoului, cartierul în expansiune Moara de Vânt şi Aroneanu. Ai avea o nouă extremitate a Iaşului acoperită cu un hub şcolar de mari dimensiuni, adus la standarde occidentale prin modernizări. Mihai Chirica se dovedeşte de-o ignoranţă crasă lăsând Şcoala Normală să se dărâme!

El cerea înstrăinarea patrimoniului în loc să gândească un proiect mare pentru cererea imensă de infrastructură şcolară în zonă.

3. Hub şcolar în zona Uricani

Iaşul poate da exemplul de gândire strategică în domeniul educaţional prin construirea de la zero al celui mai mare hub şcolar pe terenul public din capătul cartierului Păcurari-Canta, în apropiere de viitoarea şosea Uricani-Cicoarei, pe Şes Bahlui, crede Marius Bodea.

Sensul acestor centre şcolare este:

- să se afle la confluenţa marilor rute de trafic, pentru a fi accesibile de la distanţe mari

- să fie de dimensiuni mari pentru a satisface creşterea populaţiei şcolare pe termen foarte îndepărtat, la scară istorică

- să dispună de suprafeţe mari libere în jur, pentru a putea dezvolta o infrastructură de mari proporţii, eliberată de orice constrângeri

- să nu se afle în înghesuiala zonelor centrale, pe străduţe înguste din interiorul oraşelor.

Amplasamentul din zona Şes Bahlui-Păcurari satisface toate aceste cerinţe. Un hub şcolar cu ciclu de învăţământ complet, de la clasa I până la a XII-a, ar fi excelent plasat pentru toţi locuitorii din Miroslava, de la Uricani-Corneşti până la Valea Adâncă şi Horpaz, care pot veni pe Şoseaua de Centură în 5-10 minute. Toţi aceşti locuitori nu ar mai intra zilnic în oraş cu mii de copii care sunt duşi la şcoală în zona centrală.

Hub-ul din capăt Păcurari ar fi ideal pentru toţi locuitorii din Valea Lupului, pentru o bună parte din locuitorii cartierelor Dacia-Canta-Păcurari, s-ar adresa celor din cartierul Zorilor sau a celor din partea de vest a Rediului. Sunt 100.000 de locuitori cărora li se adresează acest liceu.

"Iaşul trebuie să dea un exemplu de investiţie în educaţie întregii ţări. Noua şcoală ar putea fi cel mai mare hub şcolar din Moldova.

Va fi modelul de liceu american implementat la Iaşi: spaţii de învăţământ care pot primi, în timp, până la 2.500-3.000 de elevi, terenuri de sport, pistă de atletism, sală multifuncţională cu gradene, amfiteatru, laboratoare moderne, cantină, spaţii de cazare, parc dendrologic, alei...

Prin dotările sale, prin ambientul creat, acest hub va atrage mii de elevi din zonele ţintă. Suprafaţa sa va fi de câteva hectare şi preconizăm construirea a aproximativ 40.000 de metri pătraţi de clădiri şi anexe.

Estimez investiţia la 50 milioane de euro şi poate fi realizată în patru ani din momentul lansării proiectării.

Avem fonduri europene pentru infrastructura educaţională şi vom găsi toate resursele necesare din momentul în care voi prelua mandatul de primar al Municipiului Iaşi!!, mai menţionează Marius Bodea în comunicat.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Ei nu. Dar fă și tu că "geniile din Carpați" Nicușor și Clotilde: baga- pe aia cu "țară ca-n afară", ia o găletușă de 5 litrii de vopsea bleo, trage 2 linii pe șoseaua prăfuită și apoi pune taxe aberante și nesimțite și interzicerea mașinilor pe centru "ca-n afară". Punct. Trimiți apoi armate de ciobani și analfabeți (la propriu, nu știu să utilizeze telefonul) să dea amenzi la greu și gata. Ai rezolvat parcarea, traficul, ai bani sa îți bați joc de ei. Și în plus te vor aprecia și amibele iubitoare de troty, sau ofticate că nu au bani de mașină sau nu sunt in stare sa treacă examenul auto. Simplu! Păi nu știe Nicușor cum se face? ;)

    Iasul este blocat total de catre mafia Chirica Mihai. Continuatorul mega coruptului Nichita Ghe.

    Si la CJ Iasi troneaza Alexe, cel cu mita de 22 tone tabla de la Sidex. 

    Asa ca, Iasul este blocat in timp pentru urmatorii 10 ani.

    Sa nu uit, al doilea cel mai poluat oras din Romania. 

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Energia 2022”
Apanova
BTPay
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

07 Oct. 2022
Euro (EUR)Euro4.9410
Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0408
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0873
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6488
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.3997

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

solarenergy-expo.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro