Mars, Incorporated lansează planul „Protect the Peanut”, un program global de cercetare care vizează protejarea culturilor de arahide împotriva dăunătorilor, bolilor şi efectelor schimbărilor climatice, potrivit unui comunicat al companiei. Iniţiativa este susţinută printr-o investiţie de 5 milioane de dolari, pe o perioadă de cinci ani.
Mars, unul dintre cei mai mari cumpărători de arahide din lume - peste 136.000 de tone anual pentru branduri precum SNICKERS şi M&M's - estimează că până la 30% din recoltă este compromisă înainte de a ajunge pe piaţă. Compania a investit deja aproximativ 10 milioane de dolari în ameliorarea naturală a arahidelor şi contribuie la dezvoltarea unor soiuri mai rezistente, prin cercetări avansate de genomică.
În colaborare cu Universitatea din Georgia, Institutul HudsonAlpha de Biotehnologie, USDA şi alte centre de cercetare din Brazilia şi Argentina, Mars susţine crearea unor soiuri cu randament sporit, rezistente la boli şi secetă. Printre acestea se numără varietatea „Sempre Verde”, cultivată deja în Brazilia, care nu necesită fungicide.
„Ştim că arahida perfectă nu va fi descoperită din întâmplare. Este nevoie de investiţii, ştiinţă şi parteneriate puternice pentru a transforma potenţialul în progres”, a declarat Amanda Davies, Chief R&D, Procurement and Sustainability Officer la Mars Snacking.
Proiectele fac parte din planul mai amplu „Sustainable in a Generation”, prin care Mars îşi propune să reducă impactul asupra mediului şi să contribuie la securitatea alimentară globală.













































Opinia Cititorului