Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului (MEDAT), în parteneriat cu METRO Cash & Carry România, lansează noua ediţie a Ghidului de turism „Vis de călătorie” pentru perioada 2025-2026 Publicaţia promovează turismul intern şi susţine antreprenorii români din HoReCa, oferind turiştilor o perspectivă detaliată asupra celor mai spectaculoase locuri din ţară.
„Această colaborare evidenţiază patrimoniul cultural, natural şi gastronomic de care dispun destinaţiile, fapt ce contribuie în mod activ la diversificarea ofertei turistice”, a declarat Ersan Apselon, director general adjunct al Direcţiei Generale Turism din cadrul MEDAT.
Ghidul reuneşte 2.500 de locuri din toate regiunile istorice ale României, organizate pe judeţe, şi include recomandări de cazare, gastronomie, obiective turistice şi experienţe autentice. Ediţia actuală este deschisă de o prefaţă semnată de Alteţa Sa Regală Principele Radu al României, care descrie colecţia de destinaţii drept „un mare fagure de miere, de forma României”.
În plus, ghidul prezintă iniţiativele recente ale ministerului, inclusiv cele peste 150 de rute cultural-turistice certificate, participările la competiţia Best Tourism Villages şi proiectele dedicate celor 90 de comunităţi rurale recunoscute pentru tradiţii, gastronomie sau viticultură. Sunt incluse şi cele 7 destinaţii ecoturistice recunoscute de minister, precum şi detalii despre programul „România Atractivă”, dedicat valorificării obiectivelor mai puţin cunoscute, dar cu semnificaţie istorică majoră.
Ediţia 2025-2026 este disponibilă în limba română, atât în format fizic, cât şi digital. Noutatea acestui an constă în introducerea realităţii augmentate: prin scanarea codului QR de pe copertă, utilizatorii pot explora interactiv destinaţiile, cu sunet şi elemente multimedia.
Realizat în parteneriat cu METRO, ghidul îmbină informaţia turistică cu promovarea producătorilor locali, într-un demers integrat de susţinere a turismului sustenabil şi a economiei locale.
Opinia Cititorului