Bosch se aşteaptă ca presiunile competitive din sector să continue anul viitor, a afirmat pentru Reuters directorul general Stefan Hartung, în marja Salonului auto de la Munchen, Germania, în condiţiile în care industria se confruntă cu sporirea barierelor comerciale şi scăderea preţurilor, transmite Reuters.
În 2026 vom vedea în continuare evoluţii tehnologice şi inovaţii semnificative în sectorul auto global, a declarat şeful Bosch.
Acesta a avertizat: "Dar credeţi-mă, industria va rămâne sub presiune. Va continua să fie limitată în privinţa volumelor. Ajustările structurale vor continua iar sectorul auto va rămâne extrem de competitiv, va fi o luptă pentru fiecare cent".
Declaraţii lui scot în evidenţă multiplele crize care afectează producătorii auto din Europa şi, prin extensie, furnizorii lor, inclusiv taxele vamale impuse de SUA importurilor de maşini şi componente, al căror impact, susţine Hartung, încă nu poate fi cuantificat.
Acesta se aşteaptă ca următoarele luni să aducă claritate în această privinţă, şi a adăugat că actuala situaţie, în care taxele vamale americane de 27,5% încă sunt menţinute, chiar dacă UE face eforturi pentru ca Washingtonul să le reducă la 15%, încă nu poate fi descrisă ca fiind stabilă.
Hartung a declarat că vânzările Bosch ar putea creşte cu aproximativ 2% în 2025, de la 90,5 miliarde euro în 2024, dar este prea curând pentru a avansa o cifră fermă. Grupul previziona un avans al vânzărilor de 1% - 3% anul acesta.
La finalul lui 2023, Bosch a început implementarea unui program de reducere a costurilor, după ce a stabilit că unele divizii nu mai sunt competitive. Compania intenţionează să renunţe pe plan global la mii de angajaţi, inclusiv în Germania.
Opinia Cititorului