MedLife a încheiat semestrul I cu o creştere de 28% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

V.G.
Piaţa de Capital / 26 august 2022

MedLife a încheiat semestrul I cu o creştere de 28% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

În S1 2022, MedLife a înregistrat o cifră de afaceri consolidată pro-formă de 865 milioane lei, în creştere cu 28% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Rezultatele reflectă grija continuă faţă de nevoile pacienţilor prin diversificarea portofoliului de servicii.

Cumulul important de investiţii din primele şase luni - 12 achiziţii, şase deschideri de unităţi noi şi retehnologizare - este rezultatul sinergiilor de dezvoltare şi consolidare la nivel de grup.

În completarea serviciilor oferite la nivel naţional, MedLife a integrat în acest an şi servicii de wellness. Viziunea companiei pentru un pacient mai sănătos înseamnă includerea acestora în abonamentele medicale cu aceleaşi facilităţi fiscale pentru salariaţi.

Unul dintre obiectivele strategice ale companiei pentru perioada următoare este accelerarea finalizării proiectului MedLife Medical Park. Procesul de transformare a proiectului a urmărit şi consolidarea echipelor medicale, şi alinierea acestora la noua capacitate ce urmează a fi lansată, ceea ce a condus la o scădere a profitabilităţii pe termen scurt.

În acelaşi timp, cererea pentru serviciile în regim de ambulatoriu din clinici continuă să fie ridicată, acestea fiind motorul dezvoltării celorlalte divizii de business: spitale, laboratoare şi abonamente medicale.

MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private din România şi singura companie cu capital românesc din topul operatorilor de servicii medicale private, anunţă rezultatele financiare aferente primului semestru. Astfel, în primele şase luni ale anului, MedLife a înregistrat o cifră de afaceri consolidată pro-formă în valoare de 865 milioane lei, în creştere cu 28% faţă de primul semestru din 2021. Potrivit reprezentanţilor companiei, cifra de afaceri pro-forma raportată nu include trei achiziţii importante: Spitalul Muntenia, Grupului Medici's şi SWEAT Concept, acestea fiind în curs de aprobare a Consiliului Concurenţei sau în curs de finalizare, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.

Potrivit sursei citate, evoluţia financiară a grupului reflectă investiţiile realizate în această perioadă - consolidarea reţelei MedLife la nivel naţional prin deschiderea şi achiziţia de noi clinici şi centre medicale de excelenţă în oraşe cheie din ţară, pentru a îmbunătăţi accesul la servicii medicale de calitate, şi pentru a contribui la un stil de viaţă mai sănătos al pacienţilor prin soluţii complexe.

Astfel, MedLife şi-a dezvoltat infrastructura medicală prin semnarea a 12 achiziţii strategice menite să consolideze serviciile oferite la nivel naţional prin intermediul celor două reţele ale grupului: MedLife şi Sfânta Maria. Pe lângă consolidarea poziţiei de lider la nivel naţional, grupul a urmărit dezvoltarea unor linii de business care să răspundă nevoilor pacienţilor cu soluţii specifice, de nişă, cum sunt diagnosticul şi tratamentul cancerelor, prin achiziţia Neolife sau a grupului OncoCard Braşov, a afecţiunilor oftalmologice, prin achiziţia Opticristal, dar şi integrarea serviciilor de wellness, prin preluarea pachetului majoritar al sălilor de fitness Sweat Concept.

Din grijă faţă de nevoile pacienţilor şi din dorinţa de a creşte accesul la servicii medicale de excelenţă, MedLife a continuat şi proiectele de dezvoltare organică prin noi inaugurări de centre medicale la nivel naţional, precum deschiderea a două clinici de medicină dentară la Craiova şi Ploieşti sub brandul DENT ESTET, deschiderea unei Hyperclinici noi la Târgu Mureş, dar şi lansarea unor centre de nişă la Arad, Târgovişte şi Craiova.

"Din poziţia de lider al pieţei de servicii medicale private, ne-am asumat responsabilitatea de a ne adapta obiectivele de dezvoltare astfel încât să răspundem cât mai bine nevoilor pacienţilor. Eforturile susţinute realizate încă de la începutul pandemiei, prin derularea studiilor de cercetare despre COVID-19, precum şi prin diversificarea portofoliului de servicii se reflectă şi în evoluţia business-ului nostru. Astfel că fiecare proiect demarat în primul semestru, atât în ceea ce priveşte achiziţiile, cât şi investiţiile pentru noi unităţi medicale, se va traduce în rezultate pe termen lung pentru investitori şi în valoare adăugată pentru pacienţii noştri", a declarat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

În ceea ce priveşte performanţa liniilor de business, grupul a înregistrat cele mai mari creşteri pentru divizia de clinici, cu 48,6% faţă de anul trecut, respectiv spitale - cu 14,4% în comparaţie cu perioada similară din 2021. Această evoluţie reflectă cererea care se menţine ridicată pentru serviciile în regim de ambulatoriu în reţeaua de clinici şi care reprezintă motorul de dezvoltare pentru celelalte divizii de business: spitale, laboratoare şi abonamente medicale.

În acelaşi timp, divizia de stomatologie a avut o creştere mai temperată, urmare a investiţiilor realizate în această perioadă în noi achiziţii şi inaugurări de noi clinici dentare.

Starea de sănătate a angajaţilor, factor important pentru creşterea performanţei business-urilor din România, dar şi a economiei în ansamblu

Adiţional dezvoltării serviciilor integrate pentru pacienţi, MedLife a continuat să dezvolte şi portofoliul de servicii dedicate companiilor. Pe lângă programele de prevenţie şi educaţie medicală pentru angajaţi sau rapoartele personalizate despre starea de sănătate a acestora, compania a continuat să îşi extindă în tot acest timp portofoliul şi cu alte soluţii medicale adaptate nevoilor companiilor, şi mai ales a angajaţilor - serviciul premium Concierge Doctor, asistenţă medicală la sediul companiei sau în orice zonă din ţară prin clinicile medicale mobile, programe de wellbeing pentru angajaţi susţinute prin sesiuni de fitness online, gimnastică medicală sau masaj la birou.

"În contextul pandemiei şi al crizei din regiune, mediul de afaceri din România a fost greu încercat în ultimii doi ani, astfel că este esenţial ca business-urile să aibă un partener care să le ofere sprijinul necesar pentru a creşte sănătos în perioada următoare. De aceea, anul acesta am continuat să dezvoltăm abonamentele medicale pentru clienţii corporate cu soluţii de asigurare şi să ne extindem serviciile pentru segmentul IMM, astfel încât să ajutăm companiile să aibă în continuare grijă de sănătatea angajaţilor lor şi să atingă un nou nivel de performanţă", a adăugat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

Perspective pentru al doilea semestru: plan echilibrat de achiziţii şi investiţii pentru dezvoltarea reţelei şi a infrastructurii existente

Ca obiective pentru perioada următoare, reprezentanţii MedLife au în vedere o strategie de dezvoltare atent aliniată atât la contextul macro-economic la nivel naţional, cât şi la nivel regional.

"Războiul din Ucraina a accentuat volatilitatea economiei regionale, implicit dinamica economică la nivel naţional, astfel că vedem o dezvoltare aliniată la contextul pieţei pentru a doua jumătate a anului. În acest sens, vom fi atenţi la proiecţiile macroeconomice şi ne vom continua planurile de achiziţii şi investiţii în mod echilibrat. Nevoile pacienţilor noştri vor guverna în continuare deciziile noastre de business, astfel că în lunile următoare ne vom concentra pe obiectivele setate încă de la începutul acestui an - investiţiile pentru finalizarea celei de-a doua etape a proiectului MedLife Medical Park, pentru care sperăm să anunţăm către investitori un open days în noiembrie a.c., dar şi a altor proiecte legate de extinderea reţelei de spitale în ţară pentru consolidarea serviciilor la nivel naţional. În plus, ne vom concentra să consolidăm şi serviciile de prevenţie. Credem cu tarie că, alături de consultaţiile periodice sau analizele medicale, mişcarea şi sportul sunt deopotrivă comportamente de prevenţie care pot îmbunătăţi sănătatea pacienţilor, fapt care s-a dovedit încă o dată real în pandemie, pe baza studiilor efectuate pe pacienţii aflaţi în recuperare post-COVID. De aceea, vedem necesară integrarea acestor servicii în abonamentele medicale cu menţinerea aceloraşi facilităţi fiscale oferite salariaţilor. Dincolo de faptul că această abordare holistică ar putea impacta starea de sănătate şi stilul de viaţă ale pacienţilor, acest lucru ar putea contribui major şi la degrevarea Fondului Naţional de Sănătate", a declarat Mihai Marcu, Preşedinte & CEO MedLife Group.

Opinia Cititorului ( 6 )

  1. Da profit, profit net cat a facut fat frumos Medlife?

    Rezultatul net inregistrat in 2022 a scazut cu 25.904.389 RON, comparativ cu 2021, de la un profit de 71.551.356 RON in 2021 la un profit de 45.646.967 RON in 2022. Scaderea reprezinta translatarea scaderii profitului operational in rezultatul net.

    In prezent datele sunt corecte dar trebui vazut viitorul, este normal dupa investitiile facute pt dezvoltare, roadele nu vin fara investitii!

    1. Numai ca achizitiile astea mai trebuie si ele integrate si coordonate in ideea de afaceri a grupului, daca o fi avand vreuna. Greu de spus!

    Curajoși,dar administratori slabi. Datoriile se tot adună si nu a venit ceva grav ! O vor scoate însa cumva la capăt!

    1. Felicitări, profitul scade cu 36% și cotația sta pe loc.bravos fondurile de pensii, așteptăm rapoarte de evaluare cu target de 40leipe acțiune.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
Electromagnetica
BTPay
cautavocat.ro
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

06 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9036
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5570
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9186
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4789
Gram de aur (XAU)Gram de aur274.4439

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro