Merkel: Scandalul "Volkswagen" este grav, dar Germania rămâne un spaţiu sigur pentru afaceri

Ziarul BURSA #Internaţional / 5 octombrie 2015

sursa foto:facebook.com/VolkswagenRomania

sursa foto:facebook.com/VolkswagenRomania

Preşedintele companiei: "Scandalul emisiilor, o criză existenţială care poate fi depăşită"

Actualizare 22:34 Volkswagen: Circa 8 milioane de maşini diesel din UE, afectate de probleme cu emisiile

Grupul auto Volkswagen anunţă că opt milioane de vehicule diesel euro 5 înmatriculate în Uniunea Europeană au softuri pentru inducerea în eroare a testelor de emisii, conform unei scrisori trimise Parlamentului german, relatează publicaţia germană Handelsblatt, citată de Mediafax.

Thomas Steg, şeful Departamentului de Relaţii Publice al Grupului VW, a trimis Parlamentului german o scrisoare oficială în care anunţă că softul destinat manipulării emisiilor a fost montat la vehicule dotate cu motoare diesel de tip 1,2, 1,6 şi 2,0 litri.

"În Uniunea Europeană, problema vizează opt milioane de motoare diesel de tip EA 189, euro 5, cu capacitatea de 1,2, 1,6 şi 2,0 litri", se arată în scrisoarea trimisă de reprezentantul Grupului Volkswagen Parlamentului de la Berlin.

Documentul are data de 2 octombrie, fiind obţinut de ziarul Handelsblatt şi publicat în această seară.

"Prezentăm scuze pentru neregulile cauzate de câţiva indivizi şi promitem clarificarea lucrurilor", precizează VW.

Purtătorul de cuvânt al Grupului Volkswagen a declarat că nu a fost informat despre această scrisoare şi nu poate comenta.

(A.C.)

-----------------

Actualizare 12:30 Schaeffler reduce valoarea IPO, pe fondul dificultăţilor cu care se confruntă Volkswagen

Producătorul german de componente auto Schaeffler AG a redus semnificativ valoarea planificatei Oferte Publice Iniţiale (IPO), pe fondul volatilităţii pieţelor şi al scandalului emisiilor de la Volkswagen, transmit Bloomberg şi Reuters.

Volkswagen este cel mai mare client al Schaeffler, care obţine 10% din veniturile anuale de la VW.

Schaeffler, una dintre cele mai mari companii industriale de familie din Europa, a stabilit un preţ pe acţiune situat între 12 şi 14 euro (213,48 - 15,72 dolari) pentru a vinde 11% din titluri şi a obţine aproximativ 975 milioane de euro (1,1 miliarde de dolari).

Banii vor fi folosiţi pentru îmbunătăţirea bilanţului şi achitarea datoriei, potrivit surselor citate.

Iniţial, compania germană intenţionase să listeze aproximativ 25% dintre acţiuni la Bursa de la Frankfurt (166 milioane de acţiuni), pentru a obţine în jur de trei miliarde de euro, dar scandalul emisiilor de la Volkswagen a afectat industria auto.

Schaeffler va plasa 75 milioane de acţiuni, din care 66 milioane vor fi acţiuni nou emise şi şase milioane de la vehiculul de investiţii Schaeffler Verwaltungs GmbH. Titlurile Schaeffler ar urma să fie tranzacţionate de vineri la Bursa de la Frankfurt, cu simbolul SHA. Iniţial, listarea urma să aibă loc pe 6 octombrie.

La 30 iunie 2015, datoria netă a companiei se ridica la aproximativ 6,2 miliarde de euro (şapte miliarde de dolari).

Directorul general al companiei germane, Klaus Rosenfeld a declarat:"Planificata listare este o decizie strategică, va reduce gradul nostru de îndatorare şi va îmbunătăţi structura capitalului. Vom obţine o flexibilitate financiară suplimentară pentru a beneficia de noi oportunităţi de creştere".

(I.D.)

-----------------

Actualizare 11:25 Investigaţia VW în scandalul emisiilor se concentrează pe doi ingineri de top ai companiei

Doi ingineri de top ai Volkswagen (VW), care au constatat că nu pot concepe motoare diesel în conformitate cu reglementările de mediu din SUA, se află în centrul investigaţiei lansate de grupul german în scandalul provocat de instalarea unui software care reduce emisiile poluante în timpul testelor, informează MarketWatch.

Cei doi, Ulrich Hackenberg, inginerul şef al Audi, şi Wolfgang Hatz, proiectantul motoarelor Porsche pentru automobilele de Formula 1, se află printre inginerii suspendaţi în cadrul investigaţiei legate de scandalul emisiilor, au declarat două persoane apropiate situaţiei, citate de MarketWatch.

Hackenberg şi Hatz, care nu au răspuns solicitărilor de comentarii, sunt consideraţi doi dintre cei mai străluciţi ingineri din industria germană. Ei au fost numiţi directori pentru cercetare şi dezvoltare în grupul VW la scurt timp după ce Martin Winterkorn a devenit director general, în ianuarie 2007, informează sursa citată.

Winterkorn, care a demisionat în urma scandalului, nu a putut fi contactat pentru comentarii.

Grupul german a recunoscut că directorii, care aveau greutăţi să îndeplinească ţintele de vânzări pe piaţa din SUA, au mascat emisiile motoarelor automobilelor noi, pentru a vinde aşa-zisa tehnologie diesel curată americanilor sceptici.

Sursele au precizat că investigaţia din cadrul VW se concentrează pe Hackenberg, Hatz, principalii colaboratori ai lui Winterkorn pe vremea când conducea Audi, şi asupra lui Heinz-Jakob Neusser, director pentru dezvoltare la brandul Volkswagen.

Neusser, la rândul lui suspendat din funcţie, a venit la VW de la Porsche, în 2011, cu mult după ce începuse producţia de motoare diesel. Acesta a refuzat să comenteze.

Izbucnirea scandalului, în Statele Unite, a dus la deschiderea unor investigaţii penale împotriva grupului şi a conducerii acestuia, în SUA ţi Europa.

Sub conducerea lui Winterkorn, Volkswagen a atins ţinta unor vânzări anuale de 10 milioane de vehicule la nivel mondial în 2014, cu patru ani înainte de termen. Grupul a devenit în primul semestru al acestui an cel mai mare producător de automobile din lume, depăşind pentru prima oară Toyota Motor, informează MarketWatch.

(I.D.)

------------

Scandalul emisiilor care afectează compania auto "Volkswagen" este "grav", dar Germania rămâne o zonă sigură pentru afaceri, afirmă cancelarul Angela Merkel, conform postului de radio Deutschlandfunk.

"Scandalul emisiilor este grav", a admis Angela Merkel, informează Mediafax.

"Dar nu cred că reputaţia economiei germane şi încrederea în economia germană sunt afectate într-o măsură în care Germania să nu mai fie considerată o zonă sigură pentru afaceri", a adăugat şeful Guvernului de la Berlin.

Merkel şi-a exprimat speranţa că "Volkswagen" îşi va rezolva curând problemele într-un mod transparent.

La finele lunii trecute, "Volkswagen" a anunţat că 11 milioane de autovehicule ale sale, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului a acuzat compania că a montat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţenii americani la gaze poluante. Constructorul auto a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare, susţine autoritatea americană.

Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA a extins investigaţiile privind falsificarea rezultatelor testelor antipoluare şi la alte modele diesel, produse de BMW, Chrysler, General Motors, Land Rover şi Mercedes-Benz, conform publicaţiei britanice Financial Times.

Pe fondul acestui scandal, directorul general al "Volkswagen", Martin Winterkorn, a demisionat, fiind înlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei "Porsche".

Oficiul rutier din Elveţia a emis o interdicţie preliminară privind înregistrarea noilor vehicule diesel "Volkswagen", ale căror motoare ar putea fi echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare.

Instituţia a interzis şi înregistrarea vehiculelor importate second-hand, afectate de scandalul emisiilor.

"Volkswagen" este o companie "prea mare pentru a da faliment" (too big to fail), din cauza conexiunilor politice şi a rolului emblematic al grupului, de simbol al redresării economiei Germaniei de Vest după Al Doilea Război Mondial, conform unei analize Bloomberg.

Aproximativ o treime din cele 600.000 de locuri de muncă ale VW sunt în statul german.

Hans Dieter Pötsch, cel care va prelua în noiembrie preşedinţia Consiliului de administraţie al grupului auto german, este de părere că scandalul emisiilor poluante reprezintă o ameninţare "existenţială" pentru Volkswagen, dar aceasta poate fi depăşită.

Franţa a lansat, vineri, o anchetă împotriva "Volkswagen", Procuratura din Paris anunţând că investighează compania pentru suspiciuni de "înşelăciune în formă agravantă".

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Digitalizare şi Siguranţă Cibernetică”
APA NOVA
e-infra.ro
digi.ro
fngcimm.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Iun. 2024
Euro (EUR)Euro4.9771
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6535
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2157
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8883
Gram de aur (XAU)Gram de aur353.6146

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapebytourdefrance.com
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb