În urma consultării cu toţi actorii din piaţă, Ministerul Finanţelor Publice a demarat, încă din data de 3 iulie, un amplu proces de consultare publică, în urma căruia au fost propuse modificări importante in ceea ce priveşte schemele de ajutor de stat 807/2014 şi 332/2014, se arată într-un comunicat remis Redacţie noastre.
Principalele modificări efectuate în cazul schemei de ajutor de stat 807/2014 sunt: introducerea posibilităţii acordării ajutorului de stat pentru acelaşi proiect de investiţii, atât pentru cheltuieli de natura activelor corporale şi necorporale cât şi pentru cheltuieli de natură salarială, fără a se depăşi valoarea eligibilă a cheltuielilor de natura activelor; preluarea condiţiilor prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014, în vederea recunoaşterii eligibilităţii cheltuielilor de natura costurilor salariale; prelungirea până în 2025 a perioadei în care se realizează plata ajutorului de stat, ca urmare a introducerii costurilor salariale în categoria cheltuielilor eligibile; stabilirea mecanismului de recuperare proporţională în cazul ajutorului de stat pentru costuri salariale, în situaţia în care locurile de muncă nu sunt menţinute; stabilirea valorii minime de 500.000 pentru investiţiile care se realizează în judeţele mai slab dezvoltate, în care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe ţară.
Printre principalele modificări efectuate în cazul schemei de ajutor de stat instituită prin HG 332/2014 se numără: introducerea posibilităţii demarării proiectului de investiţii după depunerea cererii pentru finanţare; modificarea pragului minim de creare a locurilor de muncă precum şi a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de muncă înalt calificate; introducerea noţiunii de "salariul minim brut lunar" în valoare de 8.000 lei pentru un loc de muncă înalt calificat (cca. 4.600 lei net), respectiv în valoare de 5.500 lei pentru un loc de muncă calificat (cca. 3.200 lei net); intoducerea obligaţiei de a menţine locurile de muncă create pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la data ocupării fiecărui loc de muncă, cu nivelul salariului mediu cel puţin la nivelul salariului mediu lunar calculat în perioada de plată; stabilirea mecanismului de recuperare proporţională a ajutorului de stat plătit în funcţie de numărul de locuri de muncă care nu sunt menţinute.