Nouă din zece români îşi planifică cumpărăturile de Black Friday, alocând un buget mediu de 2.046 lei, potrivit unui comunicat transmis redacţiei de agenţia de cercetare de piaţă MKOR.
Studiul „Black Friday Consumer Trends 2025”, realizat în octombrie pe un eşantion reprezentativ de 1.000 de respondenţi, arată că 62% dintre românii cu vârste între 18 şi 55 de ani intenţionează să cumpere produse în perioada reducerilor, iar 93% dintre aceştia îşi fac listele de cumpărături cu 3-4 săptămâni înainte.
Cei mai mulţi participanţi vizează achiziţia produselor de pe wishlist (53%) sau a cadourilor de Crăciun (31%). Bugetul mediu a crescut cu 33% faţă de 2024, reflectând o maturizare a pieţei şi o abordare tot mai raţională a consumului.
Dacă în anii trecuţi Black Friday era dominat de produse tech şi electrocasnice, în 2025 se observă o diversificare clară: segmentele de fashion şi beauty sunt preferate de 42% dintre respondenţi, apropiindu-se de electronice (49%).
Totodată, 39% dintre cumpărători aleg o abordare hibridă - online şi offline -, tendinţă mai accentuată în rândul Generaţiei Z (56%), care preferă să combine cercetarea online cu experienţa fizică din magazine.
„Datele din acest an confirmă o maturizare a consumatorului român. Black Friday nu mai este un sprint, ci un maraton de planificare. Pentru retaileri, bătălia nu se mai dă doar pe preţ, ci pe relevanţă şi încredere”, a declarat Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.





















































Opinia Cititorului