Narada împreună cu Smiley şi HaHaHa Production lansează un manifest pentru Educaţie

Comunicate de presă / 25 iunie 2021

Narada împreună cu Smiley şi HaHaHa Production lansează un manifest pentru Educaţie

Anul şcolar care se încheie azi pentru mai bine de jumătate dintre elevi marchează un eveniment fără precedent - este anul în care, din cauza pandemiei, aproximativ 259 000 de copii au avut acces redus sau deloc la cursurile şcolare. În contextul închiderii şcolilor în format fizic, într-o primă fază, iar ulterior, odată cu saltul forţat la educaţia în format digital sau hibrid, sute de mii de copii români au fost privaţi de accesul la educaţie în mod exponenţial, pentru că acesta a fost condiţionat de dotarea cu tehnologie şi/sau conectivitate. În acest moment, fără o intervenţie amplă pentru sprijinirea educaţiei remediale - la care să participe atât instituţii oficiale, organizaţii, companii şi societatea civilă - există riscul ca generaţia elevilor care au trecut prin pandemie să fie una "pierdută"., conform unui comunicat remis redacţiei.

Ultima zi de şcoală dintr-un an ratat de peste un sfert de milion de elevi reprezintă prima zi a unei mobilizări de urgenţă iniţiate de Narada, o campanie amplă în Educaţie, la nivel naţional, căreia i s-au alăturat Smiley şi artişti ai HaHaHa Production. Comunitatea de peste 300.000 de "angajaţi virtuali" de pe Facebook ai acestora este implicată într-o acţiune fără precedent, prin care artiştii se pun în slujba unei urgenţe sociale semnalate de Narada încă din primăvara acestui an: necesitatea de recuperare a materiei pierdute în perioada când copiii din comunităţile defavorizate nu au avut acces la şcoala online.

Astfel, printr-o iniţiativă unică în România, Narada lansează pe 12 iulie prima platformă dedicată educaţiei remediale, care poate fi accesată gratuit de toţi elevii.

Smiley şi artiştii HaHaHa Production printre care Sore, Feli, Emilian, Jo, Dorian, Jean Gavril, Juno, Seredinschi, Iova, Vlad Popescu, Vlad Cireşan, Vladimir Coman Popescu, Roland Kiss, Lucian Nagy, Şerban Cazan, Florin Boka sau Toby Ibitoye declanşează "campania celor 300.000", prin care îşi mobilizează colegii, dar şi societatea civilă să doneze pentru Educaţie şi să sprijine iniţiativa Narada. Printr-un SMS la 8845 cu textul "ELEV", sunt alocaţi câte 2 euro lunar, sumă prin care sunt susţinute costurile educaţiei remediale pentru copiii din comunităţile vulnerabile.

Donaţiile obţinute prin cea mai amplă mobilizare pentru susţinerea educaţiei de până acum vor fi folosite de Narada şi HaHaHa Production pentru a oferi acces gratuit pe platforma de educaţie remedială care se va lansa pe 12 iulie şi de care vor beneficia elevii claselor 0-8 din comunităţile vulnerabile din toată ţara.

Vacanţa de vară reprezintă o perioadă critică în care poate fi recuperată materia pierdută în timpul pandemiei. Ca urmare a întregii situaţii legate de pandemie ân rândul şcolilor, abandonul şcolar a crescut la toate nivelurile de învăţământ, potrivit rapoartelor oficiale. 4 din 10 copii din mediile defavorizate nu au participat deloc la cursuri, ceea ce creează un decalaj la nivel de cunoştinţe de până la 2 ani faţă de cei care au frecventat cursurile.

Analfabetismul funcţional în România se ridică deja la un îngrijorător procent de 44%, conform testelor PISA, iar abandonul şcolar are costuri sociale de 1 până la 2 milioane de euro, pe întreaga durată de viaţă a unui tânăr care abandonează timpuriu şcoala. Astfel, perioada vacanţei de vară este aleasă strategic pentru ca până la începutul noului an şcolar diferenţele de nivel de pregătire între elevii de aceeaşi clasă să fie ameliorate.

Obiectivul concret al campaniei naţionale iniţiate de Narada şi susţinută de Smiley şi artiştii HaHaHa Production este unul ambiţios - până la toamnă, la începutul noului an şcolar, 100.000 de copii să poată fi sprijiniţi să recupereze materia pierdută în pandemie.

"Iubesc copiii şi felul în care ei îşi desenează viitorul cu mintea şi cu sufletul. Sunt mici, dar uneori sunt mai mari decât noi, pentru că ei cred mereu că pot schimba lumea şi că pot face orice. Cu timpul, pe unii dintre ei îi răpune emoţional realitatea, sărăcia, răutatea, neputinţa şi se descurajează, se uită din ce în ce mai mult la limitele vieţii lor, la diferenţele dintre ei şi ceilalţi şi apar în mintea lor duşmanii "nu mai pot", "nu mai vreau", "eu nu sunt bun", "nu mă ajută nimeni" şi aşa pot ajunge adulţi nefericiţi, revoltaţi, frustraţi şi neimpliniţi sufleteşte, personal şi profesional. Şcoala este esenţială pentru toţi copiii, spun asta de câte ori am ocazia şi cred cu tărie că educaţia este drumul cel mai scurt către lumea mare din care copiii pot alege ce îşi doresc să facă pentru viitor. Vreau să contribui la şcoala din Romania, vreau să ajut atât cât pot copiii să ajungă să înţeleagă importanţa şi utilitatea şcolii, vreau să spun cât de tare pot că fiecare copil trebuie să meargă la şcoală. Am ales împreună cu artiştii, producătorii şi cei 300 000 de angajati virtuali de pe Facebook ai HaHaHa Production să ne luam de mână cu Narada şi să aducem cât mai mulţi copii din zonele defavorizate în şcoli. Practic să luptam pe timp de vară pentru o toamnă cu mai mulţi copii la şcoală. Hai ca se poate! E simplu, sms cu textul "ELEV" la 8845 si viitorul ne zâmbeşte frumos!", spune Smiley.

"E o bucurie că pandemia s-a ameliorat simţitor şi că, pas cu pas, ne recuperăm sănătatea, dar şi modul de a trăi", spune Andra Munteanu, cofondator Narada. "Totuşi, în educaţie, efectele cele mai grave ale pandemiei abia acum încep. Toate studiile internaţionale arată că în comunităţi în care copiii au lipsit chiar şi 3-6 luni de la şcoală, au rămas de fapt în urmă cu 1-1,5 ani de materie. Asta ne dă dimensiunea a ce înseamnă să avem 259 000 de copii care au lipsit complet sau parţial mai mult de un an. E nevoie de noi toţi să intervenim acum şi aici. Smiley şi artiştii HaHaHa au venit din proprie iniţiativă în sprijinul eforturilor noastre în această direcţie şi ăsta e un sprijin extrem de preţios. Ne bucurăm să putem face echipă cu marea familie HaHaHa, e în continuare nevoie de noi toţi în beneficiul acestor 259 000 copii".

Cu un simplu SMS la 8845 cu textul "ELEV", sau prin plata cu cardul pe pagina campaniei, fiecare donator recurent va avea satisfacţia, la finalul verii, de a fi oferit copiilor din comunităţile vulnerabile şansa la educaţie.

Narada nu este la prima intervenţie de amploare pentru sprijinirea învăţământului românesc. Doar anul trecut, zeci de comunităţi din toată ţara au primit sprijin concret pentru demararea educaţiei digitale, mii de profesori şi-au făcut cunoscute necesităţile pe platformele online ale organizaţiei, iar accesul la învăţământul digital a fost facilitat pentru un număr de 620.000 de elevi. Narada promovează o nouă viziune asupra educaţiei, în care digitalizarea curriculum-ului să ofere şansa la educaţie de calitate tuturor copiilor din România, inclusive celor din comunităţile defavorizate.

Campania demarată alături de Smiley şi artiştii HaHaHa Production este o etapă importantă a acestui proiect de anvergură.

Campanie realizată cu sprijinul ARC & donatie.ro; Digi Mobil, Orange România, Telekom România şi Vodafone România. Valoarea Donaţiei este de 2 Euro/lună. Suma alocată cauzei este de 2 Euro. Nu se percepe TVA pentru donaţiile de pe abonament. În reţelele Digi Mobil, Orange şi Telekom România Mobile, pentru cartelele preplătite, TVA-ul a fost reţinut la achiziţionarea creditului. Pentru donaţiile de pe cartele preplătite, în reţeaua Vodafone utilizatorii nu plătesc TVA.

Donatia poate fi oprită trimiţând SMS cu textul "ELEV STOP" la 8845.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

01 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9148
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5152
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9264
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.5638
Gram de aur (XAU)Gram de aur279.6982

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro