Nestle România - creştere cu 18,8% a vânzărilor în 2023

F.D.
Companii / 22 februarie

Nestle România - creştere cu 18,8% a vânzărilor în 2023

La nivelul anului 2023 pentru Grupul Nestle, creşterea organică a atins 7,2%, cu pricing de 7,5% şi o creştere internă reală (RIG) de -0,3%. Creşterea a fost extinsă în toate geografiile şi categoriile. Vânzările totale raportate au fost de 93,0 miliarde CHF, o scădere de 1,5% (FY-2022: 94,4 miliarde CHF), conform unui comunicat de presă al companiei.

Mark Schneider, Nestle CEO, comentează: "Inflaţia fără precedent din ultimii doi ani a crescut presiunea asupra multor consumatori şi a afectat cererea de produse alimentare şi băuturi. Privind către anul 2024, ne concentrăm pe creşterea volumului şi mixului cu sprijin sporit pentru branduri, în timp ce îmbunătăţim valoarea pentru consumatori prin inovaţie şi renovare, calitate premium, accesibilitate şi opţiuni mai nutritive. Suntem încrezători că avem strategia, portofoliul şi resursele potrivite pentru a atinge obiectivele noastre pentru anul 2025".

Vânzările la nivelul Grupului Nestle

Creşterea organică a fost de 7,2%. Pricingul a fost 7,5%, reflectând creşterea costurilor din ultimii doi ani. RIG a fost de -0,3%, creşterea fiind afectată de cererea consumatorilor, constrângerile legate de capacitate şi o perturbare temporară a aprovizionării cu vitamine, minerale şi suplimente în a doua jumătate a anului. După cum era de aşteptat, RIG a devenit pozitiv atât în trimestrul al patrulea, cât şi în a doua jumătate a anului, beneficiind de optimizarea portofoliului, îmbunătăţirea nivelurilor de servicii pentru clienţi şi sprijinul sporit pentru branduri. Creşterea a fost extinsă pe majoritatea zonelor geografice şi a categoriilor. În pieţele dezvoltate, creşterea organică a fost de 6,4%, condusă de preţuri cu un RIG negativ. În pieţele emergente, creşterea organică a fost de 8,4%, stimulată de preţuri şi un RIG pozitiv.

Rezultate la nivelul Zonei Europa

Creştere organică de 8,2%: -2,4% RIG; 10,6% pricing.

Creşterea organică a fost de 8,2%, pricing de 10,6%. RIG a fost de -2,4%, reflectând elasticitatea cererii şi constrângerile de capacitate. Vânzările raportate în Zona Europei au înregistrat o scădere de 0,2%, ajungând la 19,1 miliarde CHF. Creşterea în Zona Europei a fost susţinută de pricing, dezvoltarea puternică a vânzărilor pentru comerţul electronic şi continuarea momentului favorabil pentru canalele out-of-home. Zona a înregistrat câştiguri de cotă de piaţă în segmentul hranei pentru animale de companie şi mâncare pentru bebeluşi.

După categorii de produse, principalul contribuitor la creştere a fost Purina PetCare, datorită ofertelor diferite în cadrul mărcilor premium Felix, Gourmet şi Purina ONE. Cafeaua a înregistrat o creştere de o cifră, condusă de produsele Nescafe solubile şi Ready to Drink. Dulciurile au înregistrat o creştere semnificativă de o cifră, cu câştiguri continue de cotă de piaţă pentru KitKat. Nestle Professional a înregistrat o creştere de două cifre, condusă de băuturi. Mâncarea pentru bebeluşi a înregistrat o creştere mare de o cifră, bazată pe momentul favorabil continuu pentru formulele premium pentru sugari, în special NAN. Produsele alimentare au înregistrat o creştere medie de o cifră, cu dezvoltări solide ale vânzărilor pentru Maggi.

Rezultatele financiare ale Nestle România pentru 2023

"Într-un an plin de provocări şi schimbări, Nestle România a reuşit o performanţă remarcabilă, o creştere organică de 18,8% la nivelul întregului an. Această creştere se datorează echipei de peste 600 de profesionişti Nestle, care au dat dovada de dedicare şi implicare in fiecare zi. Mulţumesc întregii echipe Nestle România, tuturor partenerilor cu care colaborăm şi, bineînţeles, tuturor consumatorilor care continuă să prefere şi să folosească mărcile şi produsele noastre, zi de zi", declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.

Rezultatele au fost la fel de bune şi în ceea ce priveşte implicarea socială a companiei Nestle România, care a continuat educaţia pentru o nutriţie echilibrată prin campanii naţionale, prin programele educaţionale din şcoli, ajungând la peste 80.000 de elevi la nivel naţional, donaţii de peste 60 de tone către Banca pentru alimente, şi susţinerea cu produse a activităţii celor 38 de asociaţii de elevi şi studenţi cu care colaborează.

Business as a force for good: Planul Net Zero pe drumul cel bun

Nestle a realizat o reducere netă de 13,5% a emisiilor sale de gaze cu efect de seră (GES) faţă de baza sa de referinţă din 2018, în timp ce a continuat călătoria spre atingerea obiectivului de Net Zero. Compania a depăşit vârful emisiilor de carbon în 2019 şi a reuşit să decupleze creşterea sa de emisii. Nestle este pe drumul cel bun pentru a atinge o reducere de 20% a emisiilor de GES până în 2025.Pentru prima dată, compania oferă acum transparenţă cu privire la reducerea gazelor specifice. De exemplu, a realizat o reducere de 15,3% a metanului faţă de baza de referinţă din 2018. Această reducere semnificativă a fost posibilă datorită concentrării grupului asupra aprovizionării cu lapte, ca fiind cea mai mare sursă de emisii de metan. Nestle îşi face propriile operaţiuni mai eficiente din punct de vedere energetic şi îşi creşte gradul de utilizare a energiei electrice regenerabile. La sfârşitul anului 2023, 91,9% din energia electrică utilizată în unităţile sale de producţie la nivel global provenea din surse regenerabile. Scopul este de a atinge 100%. Compania continuă să reducă emisiile din lanţul său de valoare (Scopul 3). Colaborează cu furnizorii săi şi cu fermierii de la care obţine materii prime pentru a-i ajuta să reducă emisiile şi să treacă la agricultura regenerativă. La sfârşitul anului trecut, 15,2% din materiile prime folosite de Nestle proveneau de la fermieri care adoptă astfel de practici. Ambiţia companiei este de a ajunge la 20% până în 2025. De asemenea, compania a redus utilizarea combustibililor fosili în domenii precum ambalarea şi distribuţia produselor.

Perspective pentru anul 2024: Compania se aşteaptă la o creştere organică a vânzărilor de aproximativ 4%. Obiectivele pe termen mediu pentru 2025 sunt pe deplin confirmate: o creştere organică a vânzărilor de o cifră.

APA NOVA
hidroelectrica.ro
aages.ro
fedbet.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Apr. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6687
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1404
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8125
Gram de aur (XAU)Gram de aur357.7647

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
domeniileostrov.ro
edevize.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
everythinghr.live
hipo.ro
32.aicps.ro
roenergy.eu
AIESEC
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb