Nume mari din industria auto se pregătesc pentru intrarea în Formula 1

O.D.
Ziarul BURSA #Sport / 11 aprilie

Nume mari din industria auto se pregătesc pentru intrarea în Formula 1

Formula 1 trece prin transformări importante, dar acest lucru nu slăbeşte competiţia, din contra, sunt semnale ale unor viitoare consolidări. Grupul Volkswagen şi-a dat acordul prealabil pentru proiectul filialelor sale Porsche şi Audi de a intra în Formula 1 începând cu anul 2026, cu condiţia adoptării tehnologiilor verzi în Campionatul Mondial. "Conducerea şi consiliul de supraveghere al Volkswagen, Porsche şi Audi au aprobat planurile pentru o eventuală intrare a mărcilor în Formula 1", a transmis un purtător de cuvânt al constructorului german. "Noi avem în principiu posibilitatea să accedem din 2026 în Campionatul Mondial. Dar deocamdată nu am luat nicio decizie, încă suntem în faza finală de studiu", a adăugat un purtător de cuvânt al Audi. Mai mulţi piloţi de Formula 1, între care Lewis Hamilton (Mercedes) şi Max Verstappen (Red Bull), au salutat această veste "foarte entuziasmantă". "Eu cred că este extraordinar să avem noi constructori în sport, mai ales când vedem că sunt multe echipe care au potenţialul pentru a fi super echipe", a declarat Lewis Hamilton, septuplu campion mondial. Responsabilul Porsche, Oliver Blume, a confirmat luna trecută o posibilă intrare în Formula 1, presa făcând referire la "negocieri" cu Red Bull, în timp ce Audi ar fi interesată de achiziţionarea McLaren, avansând deja o primă ofertă de 450 milioane euro, considerată însă insuficientă de către echipa britanică.

Pe de altă parte, dar tot în zona Marelui Circ, pilotul spaniol Fernando Alonso, dublu campion mondial, a declarat că speră să piloteze în Formula 1 "încă doi sau trei ani". Sub contract cu Alpine din 2021, Alonso nu intenţionează deocamdată să-i lase locul pilotului de rezervă al echipei, australianul Oscar Piastri (21 ani), campion în Formula 2 în sezonul trecut. "Cred că dacă aveam 25 de ani nu mai vorbeam despre asta", a declarat spaniolul. Pentru Alonso retragerea este o chestiune legată de performanţă: "Anul trecut, cred că am făcut ceea ce trebuie (n.r. - a terminat pe locul 10 în campionat, înaintea coechipierului său Esteban Ocon). Anul acesta, vom vedea cum merge, dar este o chestiune de performanţă şi nu de vârstă. Încă mă simt competitiv şi rapid şi am momente bune în Formula 1, aşa că o să mai concurez, cred că încă vreo doi sau trei ani. Dacă e cu Alpine, va fi bine, dacă e cu altă echipă, va fi de asemenea bine. Discuţiile vor începe în vară". Fernando Alonso a concurat în Formula 1 între 2001 şi 2018, câştigând titlurile mondiale alături de Renault în 2005 şi 2006. Spaniolul a mai pilotat pentru McLaren în 2007 şi apoi între 2005 şi 2018. El a luat parte la Cursa de 500 de mile de la Indianapolis, în 2017 şi 2019. După doi ani de absenţă, el a revenit în Formula 1 anul trecut, la echipa Alpine. În această perioadă, el a participat la Campionatul Mondial de anduranţă, câştigând Cursa de 24 de ore de la Le Mans în 2018 şi 2019 şi titlul mondial în 2018-2019.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Energia 2022”
Apanova
BTPay
Electromagnetica
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

04 Oct. 2022
Euro (EUR)Euro4.9471
Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0130
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0700
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6906
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3715

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
solarenergy-expo.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro