2025 marchează începutul unui nou capitol tehnologic pentru Samsung, consideră reprezentanţii companiei. Conducerea Samsung subliniază că anul acesta reprezintă un moment definitoriu atât pentru piaţa SSD-urilor, cât şi pentru operaţiunile Samsung din România. „Credem că Gen5 este o nouă eră”, a declarat Nikita Aleksandrowski, Senior Sales Manager pentru Europa de Sud-Est, în cadrul unei conferinţe care a avut loc la finalul săptămânii trecute. Aleksandrowski a subliniat că strategia Samsung include creşterea nivelului de informare a consumatorilor şi extinderea vizibilităţii brandului prin toate platformele media. „Colaborăm din ce în ce mai mult cu influenceri”, a adăugat el, menţionând că aceste iniţiative nu mai sunt limitate la Polonia, ci se desfăşoară deja şi în România, pe platforme precum Instagram, TikTok şi Facebook.
Pentru Maciej Kamiñski, directorul Samsung Memory pentru Polonia şi CEE, anul 2024 a fost marcat de provocări majore: „A fost un an dificil, în special pentru industria semiconductorilor. Piaţa a fost instabilă, ca un rollercoaster”. Din cauza unei politici de preţuri conservatoare, Samsung a fost nevoită să crească preţurile în toată Europa, inclusiv în România. Totuşi, perspectivele pentru 2025 sunt optimiste. În trimestrul al doilea, compania va implementa o nouă politică de preţuri, mai flexibilă, pentru a susţine lansarea noii game de produse, atât în România, cât şi la nivel european.
Kamiñski a evidenţiat şi importanţa pieţei din România, menţionând că 2025 marchează cinci ani de activitate Samsung Memory pe plan local. În ciuda dificultăţilor din 2024, compania a înregistrat o creştere de 45% în dezvoltarea vânzărilor între 2023 şi 2024. Pentru perioada 2025-2026, Samsung îşi propune o creştere de peste 25%, susţinută de un portofoliu de produse actualizat şi de o cerere regională în creştere.
Summitul de săptămâna trecută a inclus şi prezentări detaliate despre piaţă, bazate pe date oferite de GfK şi analize interne Samsung. S-au evidenţiat tendinţele de consum, preferinţele pentru anumite produse şi o cerere tot mai mare pentru soluţii de stocare performante, cum ar fi tehnologiile NVMe şi Gen5.
Prin investiţii continue în inovaţie şi educarea pieţei, Samsung nu vede România doar ca pe o piaţă în creştere, ci ca pe un punct strategic în regiunea Europei Centrale şi de Est.
Opinia Cititorului