OPTIMIZED:Schimbările din e-commerce în 2021 şi elementele care pot ajuta considerabil o afacere

G.B
Miscellanea / 14 iunie

Schimbările din e-commerce în 2021 şi elementele care pot ajuta considerabil o afacere

Anul 2020 s-a a fi dovedit un catalizator extraordinar pentru e-commerce şi pentru businessurile care au putut fie să îşi dezvolte o componentă digitală, fie să îşi consolideze infrastructurile deja existente. Astfel, în 2021, Optimized remarcă o importanţă deosebită pentru automatizarea customer service, optimizarea site-ului şi a landing page experience, dar şi a simplificării procesului şi a condiţiilor de comandă.

Agenţia subliniază că antreprenorii din e-commerce trebuie să urmărească scăderea ratei de abandon a coşului şi să analizeze mai atent competiţia şi piaţa de care aparţine verticala de business. În acest context, nişele care au crescut în 2020 şi îşi continuă ascensiunea şi anul acesta sunt: IT, Food, Beauty, Mobilă şi Design interior, Cultură şi Fashion.

Pentru a doua jumătate din 2021, Optimized estimează că, în e-commerce, vor cunoaşte o dezvoltare accelerată căutarea vocală, conţinutul interactiv şi mai bogat în informaţii, cu accent important pe simplificarea acestuia, dar şi creşterea puterii de research a utilizatorului şi a modalităţilor de informare despre produse şi servicii. Agenţia preconizează însă că, per total, va fi înregistrată o scădere a comerţului online overall, pe fondul măsurilor de relaxare adoptate de tot mai multe state, dar va fi înregistrată o creştere în HoReCa, Turism şi în comerţ tradiţional, astfel că strategia de promovare trebuie gândită în funcţie de aceste tendinţe.

Va fi, totodată, înregistrată o scădere a puterii de cumpărare, ceea ce înseamnă că spre finalul anului, în trimestrul al patrulea, orientarea strategiilor de promovare ar trebui să fie orientată către promoţii şi reduceri. Nu în ultimul rând, agenţia notează că decizia de cumpărare a consumatorului este mai rapidă la brandurile care au punctat pe strategii de awareness în perioada pandemiei, faţă de brand-uri new arrival sau care nu au mizat pe acest tip de strategie.

Optimizarea site-urilor în raport cu tendinţele din piaţă şi nevoile clienţilor

În 2021, un site de e-commerce nu este doar un magazin online, în format digital, unde produsele sunt expuse şi care pot fi achiziţionate printr-un simplu proces de comandă. Este esenţial ca în spatele unei astfel de platforme să fie anumite strategii şi norme legale pentru a funcţiona ca un business scalabil. În ceea ce priveşte designul, un detaliu de unicitate este indicat, dar trebuie ţinut cont de experienţa utilizatorului per total, raportată şi la site-urile competiţiei.

În termeni de utilizare şi experienţă a utilizatorului, cele mai importante aspecte sunt: viteza de încărcare a site-ului şi funcţionalitatea pe toate dispozitivele (responsive), poziţionarea şi simetria elementelor pe pagini, dar şi folosirea unui conţinut concret, direct şi non-ambiguu. Aceste detalii trebuie completate cu imagini şi bannere calitative şi unificate sub o strategie ghidată de uşurinţa de navigare în site.

Este crucială implementarea unui proces de comandă simplificat, intuitiv şi transparent care include, pe parcursul lui, şi informaţii utile (livrare, limita, promo etc.), cât şi propuneri de cross-sells (fără a influenţa în mod agresiv utilizatorul). Şi, desigur, aceleaşi principii se adaugă procesului de confirmare şi urmărire a comenzii.

Pentru procesul de comandă, cele mai importante sunt uşurinţa şi intuitivitatea procesului de a adăuga în coş şi de-a confirma comanda, dar şi modalitatea de a comanda fără a fi obligat de alte taxe, limite sau praguri. Este necesar şi un sistem de plată online (verificat şi cunoscut în România) şi, eventual, în sistem ramburs (cash sau card la livrare). Nu în ultimul rând nu trebuie uitate următoarele elemente: contact rapid post-comandă şi posibilitate de modificare sau anulare a comenzii, termeni şi condiţii de livare transparenţi, personalizarea mesajelor şi termeni şi condiţii de utilizare şi a drepturilor utilizatorului (retur, schimb, durată etc).

În termeni de integrated marketing pe site, trebuie să existe elementele de conexiune cu platformele social media şi customer service, cum ar fi: autentificare cu conturile social media (Facebook, Google), comentarii şi review la produse cu opţiunea de share şi butoane integrate de quick-contact (telefon, Messenger, WhatsApp etc.). Este esenţial un timp scurt de răspuns la mesaje şi ajută să fie integrate opţiunile de distribuire a produselor către platforme de social media şi să existe sincronizare uniformă a produselor din site pe platforme ca Facebook, Google, Pinterest etc. în materie de preţ, caracteristici, ease of access. Nu în ultimul rând, trebuie ţinut cont de sincronizarea şi promovarea ofertelor promoţionale disponibile, fără discriminare bazată pe originea de trafic.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
BTPay
Apanova
anahotels.ro

Curs valutar BNR

24 Sep. 2021
Euro (EUR)Euro4.9491
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.2167
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5700
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7803
Gram de aur (XAU)Gram de aur237.8628

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Hidroelectrica
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Topul firmelor din Bucuresti 2021
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
bsenergyweek.com
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro