Patru din zece traderi români sunt antreprenori, potrivit unei analize a programelor de mentorat în trading derulate pe piaţa locală şi accesate inclusiv de participanţi din Marea Britanie, SUA sau Canada. Concluzia reflectă faptul că antreprenorii au un avantaj competitiv în tranzacţionare, fiind obişnuiţi să gestioneze riscul şi să gândească pe termen lung.
„Patru din zece traderi sunt antreprenori. Spre deosebire de angajaţi, aceştia sunt obişnuiţi cu venituri variabile şi tratează banii ca pe un instrument de multiplicare, nu ca pe o garanţie lunară”, explică George Statie, trader cu experienţă pe pieţele internaţionale.
Exemplele sunt variate: de la o antreprenoare din domeniul auto care a trecut de la administrarea unui service la conturi de tranzacţionare de sute de mii de dolari, până la un contabil care aplică în trading aceeaşi rigoare ca în profesia sa. În străinătate, antreprenori din IT, retail sau sănătate au descoperit prin mentorat că disciplina şi răbdarea sunt cheia succesului pe pieţele financiare.
Ceea ce îi diferenţiază este abordarea: traderii-antreprenori tratează piaţa ca pe o afacere, construind strategii, planuri şi sisteme de gestionare a riscului. Într-un domeniu în care majoritatea renunţă după primele pierderi, ei reuşesc să transforme tradingul într-o sursă complementară de venit, uneori cu perspective de creştere accelerată prin acces la capital oferit de firme specializate.
Potrivit specialiştilor, experienţa de business conferă un avantaj competitiv în tranzacţionare, într-o industrie unde succesul depinde mai mult de disciplină şi echilibru emoţional decât de instincte sau intuiţie.
Opinia Cititorului