PENTRU ANUL TRECUTAgroserv Măriuţa raportează o cifră de afaceri de 68,4 milioane lei

G.U.
Piaţa de Capital / 22 martie

Mădălina Cocan, Director General Lăptăria cu Caimac

Mădălina Cocan, Director General Lăptăria cu Caimac

Agroserv Măriuţa (BVB: MILK), companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează o cifră de afaceri de 68,4 milioane de lei pentru anul 2021, o creştere cu 40% faţă de 2020 şi un profit net de 1,7 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 6,2 milioane de lei înregistrată la nivelul anului 2020, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei. Compania a înregistrat venituri din exploatare de 104,3 milioane de lei, o apreciere de 42% faţă de anul anterior.

Mădălina Cocan, Director General, Lăptăria cu Caimac, a declarat: "Rezultatele financiare înregistrate pentru anul 2021 sunt sub aşteptări, având în vedere că rezultatul din trimestrul patru al anului 2021 a fost unul negativ, pe fondul impactului inflaţiei asupra preţurilor de vânzare a lactatelor mai ales în perioadele de ajustare, sărbătorile de iarnă, coroborat cu imposibilitatea transferării unei părţi din această creştere către consumatorul final - prevederi contractuale şi sezonalitate. De asemenea, un impact major l-au avut şi măsurile guvernamentale cu privire la COVID-19, respectiv introducerea certificatului verde pentru acces în marile spaţii comerciale şi astfel, traficul, respectiv vânzările în hypermarketuri au fost afectate semnificativ. Totodată, şi în segmentul vegetal, un impact semnificativ l-a avut creşterea preţurilor inputurilor agricole necesare în campania de toamnă. Al doilea an de pandemie a aplatizat trendul de creştere al Lăptăriei cu Caimac, dar cu toate acestea, am învăţat multe în 2021 şi suntem convinşi că aceste experienţe ne vor ajuta să avem o performanţă îmbunătăţită în 2022."

La cifra de afaceri de 68,3 milioane de lei, cea mai mare contribuţie a fost adusă de activitatea de procesare lactate - 55%, urmată de ferma vegetală - 26% şi activitatea zootehnică - 19%. În ceea ce priveşte vânzările în magazine, pe parcursul anului trecut, compania a înregistrat vânzări de 37,5 milioane de lei, determinate de majorarea volumelor vândute, creşterea numărului de produse în magazine şi de creşterea numărului de magazine. De asemenea, veniturile aferente costului de producţie în curs de execuţie, au crescut cu 50%, ajungând la 26,3 milioane de lei.

"În anul 2021 am navigat printr-o incertitudine şi un haos generalizat în piaţă atât în rândul partenerilor de business - mă refer în special la clienţii Lăptăriei, dar şi în rândul consumatorilor care au fost afectaţi de al doilea an de pandemie în moduri extreme - fie s-au simţit încurajaţi să trăiască clipa, să plece în vacanţe multiple, să schimbe joburi, să îşi reorganizeze priorităţile, fie au simţit nevoia să economisească, să se pregătească pentru mai rău, să cheltuiască chibzuit. De asemenea, 2021 a fost unul marcat de o serie de evenimente majore pentru toate cele trei linii de business ale noastre - închiderea cu succes a plasamentului privat şi debutul acţiunilor MILK pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, construirea unei hale de producţie şi a unui depozit de frig, lansarea de produse în cadrul Lăptăriei cu Caimac, precum şi semnarea unor diverse parteneriate pentru comercializarea produselor noastre. Deşi ferma vegetală şi cea zootehnică reprezintă activităţile tradiţionale pentru companie, în 2021, activitatea de procesare lapte a continuat să reprezinte linia principală de business. Prin urmare, în 2022 avem în vedere să continuăm creşterea brandului Lăptăria cu Caimac pe plan naţional, prin consolidarea poziţiei şi creşterea numărului de produse prezente la raft în fiecare magazin," a adăugat Mădălina Cocan.

Potrivit comunicatului, în ceea ce priveşte activitatea fermei vegetale, în 2021, Agroserv Măriuţa a administrat un număr de aproximativ 2.639 de hectare şi a înregistrat o producţie totală de aproximativ 34.000 de tone dintre care 4.048 tone la grâu, 7.363 tone la porumb, 12.895 tone la porumb siloz şi 3.248 tone de rapiţă. Pe lângă culturile respective, la acestea se mai adaugă lucerna şi secara. Cifra de afaceri generată de această activitatea a fost de 17,9 milioane de lei.

În ferma zootehnică, numărul de animale a ajuns la aproape 2.900 pe parcursul anului trecut, cu diferenţe de la lună la lună datorate numărului de fătări, vânzări de junici şi tăuraşi şi reforme (vaci scoase din producţie). Zilnic sunt mulse aproximativ 1.000 de vaci a căror medie de producţie a crescut cu aproximativ 9% în 2021 vs. 2020 ajungând la o medie zilnică de peste 37.000 litri. Din laptele produs, circa 56% a fost folosit în producţia proprie în fabrica Lăptăria cu Caimac, restul fiind vândut către un număr de clienţi, procesatori medii şi mari din România. Cifra de afaceri generată de această activitate a fost de 12,9 milioane de lei.

Cea de-a treia linie de business a companiei, Lăptăria cu Caimac, a avut parte de o activitate semnificativă pe parcursul anului trecut, fiind lansate patru noi produse: Iaurt Răcoros, brânza Măriuţa, Miere şi Polen în Iaurt şi Rotocol de Caşcaval. Cele mai importante evoluţii în categoriile de produse sunt reprezentate de creşterea volumică a vânzărilor de brânzeturi cu 71% datorită în principal Brânzei Proaspete (care se vinde vrac în IKA), creşterea vânzărilor de lapte şi deserturi de 12% datorită produsului Ciocolată-n lapte dar şi a laptelui de vacă. Cifra de afaceri generată de această activitate a fost de 37,5 milioane de lei.

Conform comunicatului, în 2022, compania îşi propune să diversifice oferta de produse din cadrul Lăptăriei cu Caimac, în principal prin creşterea numărului de produse din categoria brânzeturi precum şi începerea producţiei de unt. De asemenea, tot în acest an, este avut în vedere proiectul staţiei de spălare a ambalajelor, obiectivul fiind construirea unei staţii care să spele aproximativ 10.000 de sticle şi borcane pe oră. Ulterior, compania are în plan începerea instalării în marile oraşe din România a aparatelor de tip RVM (Reverse Vending Machine) în care consumatorii vor putea să introducă ambalajele folosite şi să fie recompensaţi cu bonuri valorice şi bani.

Prin urmare, pe fondul planurilor de dezvoltare pentru anul acesta, bugetul de venituri şi cheltuieli propus de companie pentru 2022, prevede o cifră de afaceri totală de 94,4 milioane de lei, o creştere cu 38% faţă de 2021 şi un profit net de 2,7 milioane de lei, o apreciere cu 56% comparativ cu anul 2021. Agroserv Măriuţa estimează că activitatea din fabrică va contribui cu 41 milioane de lei la cifra de afaceri totală, în timp ce activitatea de zootehnie cu 29 milioane de lei, iar cea vegetală cu 24,4 milioane de lei. Compania consideră că 2022 este un an marcat de evenimente geopolitice majore încă de la început şi coroborat cu criza energetică, inflaţia şi ultimii doi ani de pandemie, la nivelul pieţei şi comportamentului de consum vor fi resimţite efecte ce nu pot fi încă anticipate.

Acţiunile Agroserv Măriuţa sunt listate pe piaţa AeRO începând cu 21 mai 2021 sub simbolul bursier MILK. De la debutul acţiunilor şi până la 31 decembrie 2021, investitorii au tranzacţionat acţiuni MILK în cadrul a 6.230 de tranzacţii, în valoare totală de peste 30 de milioane de lei. Începând cu octombrie 2021, compania este inclusă în indicele BET-AeRO, primul indice pentru piaţa AeRO, dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti.

Opinia Cititorului ( 16 )

  1. daca pentru 2022 este bugetat un profit de 2.7 mn (fata de 7.7 mn in Memorandumul de listare!) precis nu fac o pierdere mai mare de 5 milioane. o sa va mai cumpere dracu' produsele care sunt cu 50% mai scumpe decat produsele medii din piata in conditiile in care toate cresc si oamenii nu o sa mai aiba bani de nimic. produsele premium nu sunt produse de lux, va aparea un puternic fenomen de downtrading catre produsele mai ieftine

    Citim ce declara Madalina Cocan despre rezultatele 'sub asteptari' si motivele,in acest comunicat kilometric 'damage control' esuat.

    La rezultatele trimestriale si semestriale aici se scriau in comentarii fix motivele enuntate de Dna.Cocan care vor duce la profituri foarte slabe fata de cele bugetate la listare. 

    In raportari nu aflam nimic despre motivele astea,vizibil deja instalate in economie si mai ales in piata de profil a companiei(inflatie,inputuri agricole,scadere putere de cumparare care afecteaza produsele lor scumpe,de nisa etc) 

    Niste cetateni care parea alimentati cu info din interior bateau moneda la greu pe cresterea masiva a profiturilor in q4 si contestau comentariile pertinente despre viitorul extrem de modest. 

    Dupa ce unii au mai descarcat la sif2,altii la public iata vin si rezultatele reale si prognozele ceva mai realiste! 

    Cine e vinovat ca bugetele nu au fost ajustate de cateva luni,cand situatia era clara,se vedea in contabilitate ce se petrece? 

    Acum cate luni era prevazut profit 7,7 milione lei in 2022 iar azi e 2,7? 

    Cum stam cu anii viitori,ca pare ca inflatia nu se da dusa,puterea de cumparare scade dramatic,productia vegetala se confrunta cu o crestere uriasa de costuri si chiar penurie de anumite produse(ingrasaminte)?Tot 15 si 20 milioane lei profit mai facem? 

    Cum e cu finantarea,care sunt perspectivele,cum se achita datoriile,obligatiunile?

    AERO style-dam comunicate cu ce ne convine(observati ca nu spun cat aveau profit bugetat,compara doar cu pierderile de anul trecut,de parca oamenii au investiti pentru PER 40 dupa cativa ani) si nu comunicam nimic la timp in legatura cu afacerile care ne sunt afectate,ca nu da bine la planurile noastre cu actiunea! 

    eu sunt actionar si sunt multumit de cresterea companiei

    1. si eu sunt actionar, dar hai sa fim seriosi: merge greu.

      la ce te referi ?

      ai epoleti si vreo agenda? lucrezi in businessul de "trust-building"? Lol.

      Pentru cei neavizati, VA ROG tineti minte o regula simpla in orice afacere, listata pe bursa sau nu: 

      "PROFESIONALISM" si "INCREDERE" sunt antonime, nu au nimic in comun si nu ar trebui sa existe in aceeasi propozitie.  

      Deci cand vedeti din astia cu "am incredere in firma X" fugiti de ei/ea cat de departe puteti. 

      Ori esti profesionist, ori umbli la cersit ("da-mi incredere, da-mi incredere.... ca sa te f-- dupa).

    Comunicarea lor e probabil facuta dupa un manual sovietic de profil de-al lui Misu,l-a luat acasa amintire cand a plecat cu detasare din Serviciu.

    1. :-)))

      Mai era unu', Temesan, de pe la Bancorex. Eram foarte tanar pe vremea aia, si nu intelegeam tupeul unora ca Temesan, care, dupa ce a bagat in faliment sau ce a fost, ma rog, a distrus Bancorex, ani de zile dupa aceea era chemat la talkshow-uri si tinea efectiv lectii despre sistemul bancar. 

      Securistii ori fi fost prosti sau nu, nu stiu, dar tupeu au avut cu asupra de masura.

      :-))) 

    "MILK" are un mesaj secret: sa mulga micii actionari.

    Deci firma pe ei si nu invers.

    1. asta nu tine, ca pierd mai mult ei versus actionarii :)

      vezi BNET ca tot mai tine,partial dar tot tine

      se pare ca au aceeasi comunicatori,strategia sa-i joace in picioare pe actionari,sa nu le dea vreme sa le puna intrebari,sa asculte porunca logofetilor ca altfel isi dubleaza gratuitele

      sa nu le spuna la timp care-i treaba,sunt altii care au sacosa la rand sa vanda,problema ca nu mai termina ca primesc actiuni ca de la izvor 

    Poza la cotatia de acum, nu aia de 13-14 lei

    -daca se materializau sperantele de la listare in 2022 final aveam PER 13 

    -daca se materializeaza sperantele din bugetul de acum vom avea PER 33 

    -cat mai are firma spatiu de crestere fara capital nou ca sa vina la PER civilizat? 

    -putem spera sa se materializeze planurile vazand cum s-au spulberat sperantele de pana acum?

    Si calul alearga dar nu da lapte!  

    Produsele lor sunt ok vs. tâmpeniile îndoite cu lapte praf din game inferioare, dar...menținerea clienților premium va fi o provocare uriașă în următorii 2-3 ani. Poate ii lămurește Mișu ca are "experiență" ...

    1. Macar produsele la raft sa se pastreze bune,chiar daca o sa se vanda mai greu.

      Cu produsul bursier stau mult mai rau,e cu garantia expirata. 

    Si cate bataie a fost la PP la MILK, un juvuiaer a celor de la BTCP, laudata de toti formatorii de opinie de pe facebook. De Dn toti comentau ca e teapa olandeza dar DN face la 9 luni profit de 4 fata de 1.7 cat are MILK, vai vai s-a acrit laptiucu

    1. Si eu am observat o mare discrepanta de publicitate intre cele doua plasamente private de la MILK si DN agrar in favoarea MILK. Despre DN aprope ca nu s-a vorbit decat pe ici colo. Am fost destul de influientat si eu dar pana la urma am ales si detin DN agrar din cele 2 businesuri apropiate . Sa vedem cum vor raporta si ei la final de an , si cum a fost la ei T4 si daca impactul problemelor de la MILK se va vedea si la DN.

csalb.ro
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

12 Aug. 2022
Euro (EUR)Euro4.8909
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7450
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0380
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7696
Gram de aur (XAU)Gram de aur272.6466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro