PENTRU ANUL TRECUTING Bank România - profit de peste 1 miliard lei, în creştere cu 109%

G.U.
Bănci-Asigurări / 22 martie

ING Bank România - profit de peste 1 miliard lei, în creştere cu 109%

ING Bank România a obţinut în 2021 un profit net de 1,03 miliarde lei, în creştere cu 109% faţă de aceeaşi perioadă din 2020, se arată într-un comunicat de presă al băncii.

Veniturile totale au ajuns la 2,35 miliarde lei, în creştere cu 11%, în timp portofoliul de credite a urcat la 33,8 miliarde lei, în creştere cu 18% comparativ cu volumul din 2020.

Mihaela Bîtu - CEO ING Bank România, a declarat: "ING România a avut rezultate solide anul trecut, rezultate care ne situează astăzi într-o poziţie bună pentru a naviga prin vremuri turbulente. Ca şi până acum, vom fi alături de clienţii noştri, strategia ING fiind centrată pe nevoile clienţilor şi experienţa acestora în relaţia cu noi. Toate serviciile, produsele şi funcţionalităţile pe care am ales să le implementăm în ultimii ani au rolul de a le oferi control şi autonomie când vine vorba de propriile finanţe, un control bine-venit în acest context.

Pe parcursul anului trecut, am realizat o creştere cu 18% a creditelor acordate persoanelor fizice şi companiilor, pe fondul unei situaţii macroeconomice pozitive şi reducerii impactului pandemiei Covid-19. În paralel, depozitele atrase de la clienţii noştri s-au majorat cu 13%. Aceste evoluţii favorabile, alături de reversarea unei proporţii semnificative din costurile cu provizioanele de risc înregistrate în anul 2020, au determinat o performanţă financiară foarte bună.

Fideli direcţiei noastre de digitalizare şi inovaţie, am continuat să dezvoltăm oferta de produse şi servicii online. În egală măsura punem accentul pe contribuţia noastră la dezvoltarea sustenabilă a afacerilor clienţilor noştri şi în angajamentul nostru pentru sustenabilitate. Creditul verde de nevoi personale lansat în 2021 a fost primul astfel de produs adresat clienţilor noştri persoane fizice, urmând să introducem noi produse verzi în cursul acestui an. Alături de digitalizare, sustenabilitatea joacă un rol important în acţiunile şi planurile noastre pentru noul an, indiferent de provocările cu care ne confruntăm."

Potrivit comunicatului, în 2021, ING Home'Bank a împlinit 15 ani de la lansare. De asemenea, anul trecut a marcat un record în ceea ce priveşte disponibilitatea aplicaţiei de internet şi mobile banking, aceasta fiind disponibilă 99,93% din timp. Acest lucru înseamnă doar 6 ore şi 8 minute de indisponibilitate tot anul, incluzând perioadele de mentenanţă programată.

În anul aniversar, clienţii ING au beneficiat de noi produse şi servicii, printre care cardurile virtuale, plata cu numărul de telefon prin AliasPay, asigurările de sănătate şi deschiderea cardului de credit 100% online. Contul curent pentru salariu şi cardurile ING rămân printre cele mai populare produse bancare în rândul românilor. Unul din şase români are salariul la ING, iar una din cinci tranzacţii efectuate cu un card bancar în România este realizată cu un card ING.

ING a continuat să ofere cea mai bună experienţă persoanelor cu cont bancar (conform evaluării Net Promoter Score), poziţie confirmată şi de un studiu independent Kantar care arată că ING este banca cu care se lucrează cel mai uşor, datorită experienţei oferite şi a ofertei de produse şi servicii digitale.

ING a susţinut antreprenorii români şi programele Guvernamentale

Conform comunicatului, anul trecut, clienţii deserviţi de divizia Business Banking (companii cu cifra de afaceri până în 450 de milioane de lei), au putut accesa finanţări în cadrul IMM Invest prin intermediul ING. Banca a utilizat peste 95% din plafonul alocat de FNCGIMM, 80% din finanţări fiind acordate către micro-întreprinderi şi întreprinderi mici. De la începutul programului, ING a acordat credite de 2,5 miliarde de lei şi a primit peste 6.500 de cereri.

Companiile şi antreprenorii români au fost finanţaţi şi de divizia de Wholesale Banking. Printre cele mai mari finanţări acordate anul trecut se numără creditarea de 500 milioane de lei pentru RCS&RDS, unde ING a fost aranjor principal, sau cea de 324 de milioane euro acordată grupului Ameropa, unde ING a avut acelaşi rol de aranjor. Notabilă este şi finanţarea de 15,5 de milioane de euro acordată Gersim Impex, cel mai mare distribuitor de telefoane mobile şi tablete de pe piaţa locală.

Anul trecut, ING Group s-a alăturat alianţei bancare Net-Zero, cu scopul de a reduce emisiile de gaze de seră şi de a atinge emisii nete zero până în anul 2050. În acest context, pe plan local, divizia de Wholesale Banking a ING a acordat primele sale credite verzi în România, cu obiective măsurabile de îmbunătăţire a sustenabilităţii companiilor. Valoarea celor trei credite verzi a fost de peste 160 milioane euro.

Unul dintre aceşti clienţi este NEPI Rockcastle - cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrală şi de Est. ING Bank România a transformat creditul clasic în valoare de 100 milioane de euro acordat grupului într-unul verde, prin adăugarea unor componente de mediu, sociale şi de guvernanţă. Totodată, tot pentru Nepi Rockcastle, ING a intermediat a doua emisiune de obligaţiuni verzi, în valoare de 500 milioane euro, alături de un consorţiu de bănci.

Pentru clienţii persoane fizice, ING a lansat anul trecut primul credit verde de nevoi personale, destinat achiziţiei de maşini electrice sau hybrid plug-in. Ca beneficii de lansare, ING a acordat clienţilor care aleg o maşină mai prietenoasă cu mediul o dobândă cu aproape două puncte procentuale mai mică decât oferta standard pentru creditul de nevoi personale, împreună cu condiţii facile de acordare, notează sursa citată.

Cardurile virtuale au fost lansate atât ca soluţie de digitalizare, dar şi pentru că, dacă toate cardurile ING ar fi virtuale, s-ar economisi peste 10 tone de plastic. Din octombrie anul trecut, de când a fost produsul lansat şi până azi, au fost emise 64.000 carduri virtuale, echivalentul a 320 de kilograme de plastic.

Programele de sănătate financiară au continuat fie gestionate de ING, fie prin partenerii săi. Programul de sănătate financiară Cât ai spune leu a atras cel mai mare număr de vizitatori pe site-ul ing.ro, în căutare de sfaturi financiare despre banii în cuplu sau călătorii. Pe de altă parte, programele de educaţie cu privire la cybersecurity au avut cea mai mare vizibilitate în industrie, cu ajutorul partenerilor precum Poliţia Română, Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică sau OLX. Pe de altă parte, programul Banometru realizat împreună cu ARC a avut cel mai mare număr de beneficiari din istoria sa de şase ani - 1.000 de persoane care au primit consultanţă personalizată la nevoile lor pentru a depăşi dificultăţile financiare.

Partenerul ING pentru dezvoltarea start-up-urilor, Startarium, a dezvoltat în premieră programul Startarium4Good influenţaţi şi de impactul pe care pandemia l-a avut în mediul antreprenorial. Astfel, la finalul anului, 27 de start-up-uri şi ONG-uri au participat într-un program de dezvoltare timp de nouă luni şi în competiţia pentru 30.000 de euro finanţare nerambursabilă.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
csalb.ro
BTPay
Electromagnetica

Curs valutar BNR

01 Iul. 2022
Euro (EUR)Euro4.9461
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7286
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9311
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7088
Gram de aur (XAU)Gram de aur273.0029

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro