Perla Harghitei, unul dintre jucătorii de pe piaţa apei minerale naturale din România, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 38,5 milioane de euro, în creştere cu 26% faţă de anul precedent, se arată într-un comunicat remis redacţiei. Această performanţă este amplificată de contextul unei pieţe caracterizate prin maturitate şi competitivitate ridicată, care a avut o creştere medie în volum de o singură cifră.
Rezultatele înregistrate de Perla Harghitei au fost susţinute de o serie de factori strategici, precum dezvoltarea echipei comerciale, extinderea şi consolidarea canalelor de distribuţie (modern şi traditional trade, HoReCa şi eCommerce), investiţiile în promovarea celor două branduri din portofoliul companiei - Perla Harghitei şi TIVA Harghita. Evoluţia a fost susţinută şi de investiţiile în infrastructura de producţie.
Una dintre investiţiile-cheie finalizate în 2024 a fost noua staţie de management al apei, în valoare de 5,4 milioane euro. Aceasta a permis reducerea pierderilor anuale cu circa 5 milioane de litri şi a contribuit la îmbunătăţirea sustenabilităţii şi a eficienţei operaţionale. Şi în acest an, compania continuă investiţiile. Un proiect important presupune instalarea unui sistem fotovoltaic cu o capacitate de producţie de aproximativ 890 MWh/an, suficient pentru a acoperi consumul energetic din lunile de iarnă. Investiţia, în valoare totală de 450.000 euro - dintre care 360.000 euro provin din fonduri europene - va contribui la reducerea emisiilor de CO₂ cu circa 545 de tone anual.
"Am demonstrat că performanţa este posibilă într-o industrie complexă şi aglomerată. 2024 a fost un an al dezvoltării- am investit în oameni, în procese, în inovaţie şi în dezvoltarea canalelor de vânzare strategice, iar rezultatele confirmă acest efort. Privim spre 2025 cu încredere şi rămânem consecvenţi în obiectivul nostru: o creştere sănătoasă, durabilă, construită responsabil - cu grijă pentru resurse, echipă şi parteneri", spune Mihai Neagu, CEO Perla Harghitei.
Tendinţa de creştere a companiei se va păstra şi în 2025. Primul trimestru a adus pentru Perla Harghitei un plus de 21% în volum, iar pentru anul în curs compania estimează o nouă creştere de două cifre, peste ritmul categoriei. Perla Harghitei continuă să îşi consolideze poziţia de lider în segmentul de apă minerală naturală în sticlă returnabilă, înregistrând o creştere de 31%, în volum (unităţi vândute), faţă de anul precedent.
Strategia de dezvoltare continuă include investiţii în energie verde, digitalizare şi optimizarea proceselor.
Opinia Cititorului