Peste 50% dintre clienţii Gebruder Weiss provin din segmentele retail & FMCG, automotive şi industrial

G.B
Companii / 18 noiembrie 2021

Peste 50% dintre clienţii Gebruder Weiss provin din segmentele retail & FMCG, automotive şi industrial

Gebruder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieţei locale de transport şi soluţii logistice, oferă servicii pentru companii din segmente diverse, având un portofoliu diversificat ce a adus avantajul unui impact minim a crizei pandemice în business. Astfel, peste 50% dintre numărul total de clienţi provin din pieţele de retail, FMCG, automotive şi din cea de livrare de mărfuri şi produse cu destinaţie industrială. Pe lângă acestea, în portofoliul Gebruder Weiss România sunt incluşi clienţi importanţi şi din industrii precum construcţii, DIY, Electro & IT şi telecomunicaţii, conform unui comunicat remis redacţiei.

"Începând cu martie 2020, odată cu debutul pandemiei de Coronavirus, piaţa de transport şi logistică a trecut printr-o serie de schimbări şi provocări importante, acest lucru fiind determinat şi de o rearanjare a cererii din partea clienţilor. Astfel, dacă unele industrii, precum HoReCa sau turismul, au fost sever afectate de criza sanitară, există şi segmente care s-au dezvoltat pe un trend superior celui pre-pandemic. În această categorie se află industria bunurilor de larg consum, DIY şi, în general, toate business-urile care au migrat către comerţul online", a declarat Viorel Leca, Director General Gebruder Weiss România.

În 2021, piaţa a înregistrat un uşor avans faţă de 2020, fapt confirmat de datele furnizate de INSSE pentru primul semestru din 2021. Conform analizei Institutului Naţional de Statistică, transportul rutier de mărfuri a crescut cu 11,2% în ceea ce priveşte volumul mărfurilor expediate, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce 80,2% dintre volume au fost direcţionate la nivel naţional.

Raportat la transportul feroviar, volumul mărfurilor a înregistrat o creṣtere cu 25,1% faṭă de primele şase luni din 2020, în timp ce transportul maritim a raportat un avans cu 7,1%. Pe de altă parte însă, volumul mărfurilor transportate pe cale aeriană a scăzut cu 6,7%.

Potrivit lui Viorel Leca, fiecare industrie are propriile particularităţi, iar provocarea furnizorului de soluţii logistice constă în a înţelege nevoile cu care se confruntă jucătorii din segmentele respective şi a veni în întâmpinarea acestora cu soluţii potrivite. Accesul la resurse de ordin uman, financiar, tehnic, alături de expertiza companiei pot face cu adevarat diferenţa şi aduce un plus de valoare clienţilor Gebruder Weiss România.

Industria de transport şi logistică din perspectiva clienţilor

În ceea ce priveşte principalele servicii Gebruder Weiss accesate de clienţi, la nivel de piaţă, nu există o afinitate specifică unei industrii. Raportat la rezultatele companiei, în acest moment, fiecare segment de business - transport domestic, internaţional, soluţii logistice şi transport aerian şi maritim - deţine o cotă parte aproximativ egală din cifra de afaceri. Există însă particularităţi si nevoi speciale în cazul unor segmente, cum ar fi automotive sau DYI.

Industria de automotive este una dintre cele mai exigente industrii deoarece solicită timpi stricţi de livrare, orice întârziere sau factor perturbator având un impact puternic negativ asupra întregului lanţ de producţie. Prin implementarea conceptelor Just-in-time (JIT) şi Just-in-sequence (JIS), specifice industriei automotive, Gebruder Weiss România asigură alinierea comenzilor de materie primă la programul de producţie, iar pentru ca totul să funcţioneze în parametrii doriţi, comunicarea între profesioniştii companiei, autovehiculul care transportă marfa şi beneficiar se realizează non-stop. În mediul dinamic al acestei industrii, personalizarea serviciilor este esenţială pentru a compensa deficienţele infrastructurii rutiere şi feroviare. Gebruder Weiss România cunoaşte în detaliu piaţa locală, având capacitatea de a administra tot fluxul unui proiect de transport şi a diminua riscurile, pentru ca, la final, livrările să aibă loc la timp şi în deplină siguranţă.

În ceea ce priveşte industria DIY, caracteristica principală este lipsa de predictibilitate ca derivat al fluctuaţiilor de volume şi al destinaţiilor finale ale bunurilor. Provocările complexe sunt date de patru factori principali: oscilaţiile sezoniere, diversitatea sortimentului de marfă presiunea constantă asupra costurilor şi producţiei, precum şi creşterea preţurilor cauzată de penuria de materii prime.

"Deşi unele provocări nu pot fi combătute, pentru multe dintre ele există însă soluţii. Analiza în profunzime a proceselor şi a costurilor generate de acestea conduc la identificarea unor zone din industria DIY pentru care externalizarea este cea mai bună soluţie. Transportul reprezintă una dintre verigile importante ce asigură prezenţa mărfurilor la rafturile magazinelor DIY, direct de la producător/distribuitor, astfel că, prin externalizarea lanţului logistic de aprovizionare, fluxul de marfă poate fi îmbunătăţit coroborat cu reducerea costurilor", a mai spus Viorel Leca.

Avantajele externalizării serviciilor de transport şi logistică

Potrivit afirmaţiilor sale, principalul avantaj pe care îl au clienţii ce apelează la externalizarea serviciilor de transport şi logistică este reprezentat de concentrarea resurselor interne pe activitatea principală. Operaţiunile legate de transport şi logistică pot deveni unul dintre cei mai mari consumatori de resurse interne: timp, bani şi personal. Iar acest lucru înseamnă că multe companii se regăsesc în situaţia de a-şi concentra eforturile pe această zonă operaţională, neglijând de multe ori strategia de dezvoltare comercială.

De asemenea, un alt avantaj important este accesul la tehnologii de top şi personal dedicate, având în vedere că jucătorii din industria de profil investesc permanent în soluţii inovatoare ce au ca scop optimizarea costurilor.

Nu în ultimul rând, optimizarea costurilor cu transportul şi logistica reprezintă un alt aspect important. Prin externalizare, unele costuri directe aferente activităţii de transport şi logistică se vor transforma în costuri variabile (suprafeţe logistice, echipamente etc.). Pe termen lung şi mediu, externalizarea reduce costurile prin îmbunătăţirea eficienţei operaţionale.

În plus, un alt atu al externalizării îl constitue creşterea satisfacţiei clienţilor finali - de la o mai bună estimare a timpilor de sosire la scăderea riscurilor, serviciile externalizate de logistică au rolul de a reduce fricţiunile şi a ajuta afacerile să livreze clienţilor finali acelasi nivel de servicii, chiar şi în perioadele de vârf, se arată în comunicat.

"Conform celui mai recent studiu de satisfacţie al clientilor noştri, principalele 3 argumente ce stau la baza colaborării cu Gebruder Weiss sunt raportul corect calitate/preţ, experienţa în domeniu şi calitatea personalului nostru. Abordarea concentrată pe nevoile clienţilor noştri şi deschiderea faţă de provocările acestora în vederea identificării celor mai bune soluţii ne poziţionează, în relaţie cu aceştia, ca partener de încredere", a încheiat Viorel Leca.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay
Electromagnetica

Curs valutar BNR

26 Ian. 2022
Euro (EUR)Euro4.9443
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3840
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.7621
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9238
Gram de aur (XAU)Gram de aur260.3177

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Pagini Aurii
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro