Groupama anunţă, într-un comunicat remis redacţiei, că a achitat în primele 3 luni ale anului peste 500 milioane lei pentru daune Auto (CASCO, RCA) şi Non-Auto (Bunuri, Locuinţă, Răspundere Civilă, Agro). Potrivit sursei citate: „În top se regăsesc trei daune achitate pentru Asigurări Auto de Răspundere Civilă, în valoare cumulată de aproape 6 milioane lei şi două daune cauzate de incendii, a căror valoare s-a ridicat la peste 19 milioane lei”.
Călin Matei, CEO Groupama, a declarat: "Misiunea noastră ca asigurător este să-i ajutăm pe clienţii şi partenerii noştri să privească viaţa cu optimisim, să se bucure de fiecare moment, mai mic sau mai mare, ştiind că au alături un partener pe care se pot baza atunci când se confruntă cu o provocare. Cred cu tărie că o Românie asigurată este o Românie mai puternică şi că acest impact pozitiv pe care îl avem în viaţa clienţilor noştri este cel care poate duce industria noastră mai departe. Esenţial pentru noi este să oferim un răspuns rapid şi corect în cazul unei daune, să vorbim despre riscuri şi prevenţie şi să încurajăm informarea corectă despre produsele de asigurare. Astfel, menirea industriei de asigurări îşi va atinge, cu adevărat, scopul”.
Sursa citată face o analiză a situaţiei şi menţionează:
„Cea mai mare despăgubire achitată de Groupama a fost de peste 17,9 milioane lei, în baza unei Asigurări pentru Clădiri şi Bunuri ale Companiei. Cauza a fost un incendiu izbucnit în cadrul unei secţii de procesare, generat de un scurt circuit la o maşină de ambalare a mărfii. A doua cea mai mare daună, în valoare de 2,4 milioane lei, a fost acordată pentru o daună specifică Asigurării de Răspundere Auto Civilă, cauza fiind un accident rutier soldat cu deces. Topul este completat de alte trei daune, două pe linia Asigurărilor RCA, în valoare de aproximativ 2,3 milioane lei, respectiv 1,2 milioane lei, despăgubiri achitate în urma unor accidente rutiere soldate cu deces sau vătămări corporale, precum şi o despăgubire acordată în urma producerii unui incediu la o hală de producţie, însumând 1,2 milioane lei.
În continuare, în 2025 incendiul rămâne una dintre cauzele principale ale celor mai mari despăgubiri plătite de companie, Groupama achitând, doar în primele 3 luni ale anului, daune în valoare de peste 19 milioane lei ca urmare a producerii acestui risc.
În primul trimestru al anului, aproximativ 45.000 de clienţi au fost ajutaţi să depăşească cu mai multă uşurinţă momentele neprevăzute, fiind despăgubiţi în urma producerii unor daune.
În cazul producerii unor evenimente asigurate, clienţii Groupama pot face rapid şi uşor notificarea daunelor, online sau la telefon. În cazul asigurărilor CASCO, 49% dintre avizări au fost realizate online, în timp ce în cazul asigurărilor RCA şi ALExA (Asigurarea Facultativă a Locuinţei cu Extra-Acoperiri), 37%, respectiv 31% dintre avizări au fost realizate online.
Timpul mediu de răspuns înregistrat în Call center-ul Alo Groupama a fost de 17 secunde pentru apelurile telefonice şi 6 ore pentru notificările trimise prin e-mail.
Constatarea daunelor se poate face la fel de simplu, clienţii având la dispoziţie inclusiv opţiunea de autoconstatare. Aceasta poate fi folosită, de exemplu, în cazul unei daune în locuinţă pentru evenimente precum inundaţia de la vecini, daune la echipamente electrice sau centrale termice, unde valoarea daunelor este mai mică de 8.000 RON, dar şi cazul unei daune auto. Această metodă presupune instrumentarea dosarului cu ajutorul e-mail-ului, clientul fiind cel care face poze daunelor şi le trimite pe e-mail către Groupama. În urma analizării informaţiilor şi transmiterii unui deviz, în maximum 48 de ore de la transmiterea ultimului document solicitat pe e-mail, clientul primeşte banii în cont”.
În comunicat se concluzionează: „În 2024, timpul mediu pentru programarea la constatare a fost de 48 de ore, iar timpul de răspuns la reconstatare de 6 ore. 95% dintre dosarele de daună au avut un timp mediu de accept al plăţii de 48 de ore”.
Opinia Cititorului