Abonament gratuit
Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”
PREŢUL SĂNĂTĂŢII

PISTE BUGETOFAGEIntenţii bune, realizări îndoielnice

D.N.
Ziarul BURSA #Companii /

Intenţii bune, realizări îndoielnice

Pistele de biciclete, care au tocat milioane de euro inutil în urmă cu şase ani, revin în atenţie. Anul acesta, pe Calea Victoriei a apărut o zonă generoasă rezervată bicicletelor iar pe Bulevardul Uranus a fost realizată de asemenea o pistă, delimitată, pentru amatorii de mers pe două roţi. Intenţiile sunt bune, din păcate drumul de la teorie la practică este adesea presărat cu obstacole de netrecut pentru ... biciclişti.

Cea mai nouă zonă destinată amatorilor de transport ecologic a stârnit deja controverse. Modernizarea Căii Victoriei costă municipalitatea aproximativ 8,7 milioane de lei, lucrările nefiind finalizate. Şoferii sunt supăraţi că şoseaua a fost îngustată, iar bordurile care delimitează spaţiul sunt foarte periculoase, bicicliştii de asemenea sunt nemulţumiţi, teoretic au un spaţiu foarte larg de plimbare, practic au parte doar de un nou drum cu obstacole. Cum pe banda destinată bicicletelor se poate pătrunde foarte uşor cu maşina, pista este pe cale să se transforme într-o lungă parcare. "Dacă poliţia rutieră nu va avea non-stop un echipaj care să patruleze în zonă, nu văd cum şoferii vor fi împiedicaţi să parcheze pe aceste benzi care ne sunt destinate. Eu cred că oamenii care proiectează aceste piste nu s-au urcat în viaţa lor pe o bicicletă, dacă respecţi regulile şi nu ai gânduri sinucigaşe, pe aceste benzi trebuie să te opreşti la fiecare 10 metri", ne-a declarat Vlad, student, mare iubitor al plimbărilor pe bicicletă. Şi în privinţa pistelor de pe Bulevardul Uranus au apărut primele nemulţumiri, legate de faptul că mulţi oameni care fac piaţa preferă să se deplaseze cu plasele încărcate, mai mult sau mai puţin, prin această zonă pentru că pe unele porţiuni de trotuar sunt parcate maşini.

În perioada următoare, vor fi demarate mai multe lucrări, pe zeci de străzi urmând să apară spaţii destinate bicicletelor. În aprilie, în Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a fost propus un nou proiect, pe această temă. În luna mai, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat împreună cu ministrul Mediului, Attila Korodi, proiectul privind realizarea unei reţele de piste pentru biciclete în tot oraşul, banii necesari realizării proiectului fiind daţi primăriei de către Ministerul Mediului. Conform datelor din proiect, 97,7 de kilometri de piste noi pentru biciclete ar putea fi amenajate în Bucureşti până la finalul anului viitor. Bicicliştii vor putea circula liniştiţi pe 60 de străzi, unde vor găsi 78 de parcări şi 18 centre de închiriere. La o primă "strigare" valoarea investiţiei este de 9,88 milioane de euro inclusiv TVA, iar durata de execuţie a proiectului, 18 luni. Fiecare pistă unidirecţională va avea o lăţime de un metru, dar principala miză o constituie locul de amplasare. Se poate constata din start că suma avansată acum este aproximativ egală cu aceea cheltuită pentru construirea fostelor piste. În 2008 au fost cheltuiţi 10 milioane de euro pentru construirea de piste de biciclete, marea majoritate pe trotuare. Amplasate defectuos, cu chioşcuri de ziare sau staţii RATB în mijlocul lor, 90% dintre piste au fost desfiinţate în 2012 de către Poliţia Rutieră, pentru că nu respectau prevederile Codului Rutier şi puneau în pericol siguranţa pietonilor şi a bicicliştilor. În acelaşi an au expirat şi contractele de întreţinere aşa că praful s-a ales de investiţie. Problemele legate de fostele piste nu s-au oprit aici. În toamna anului trecut nu mai puţin de opt organizaţii neguvernamentale au transmis Comisarului European pentru Mediu, Janez Potoènik , o scrisoare deschisă despre modul în care Primăria Generală a Municipiului Bucureşti a distorsionat informaţii în relatarea situaţiei din Bucureşti pe pagina oficială a Săptămânii Europene a Mobilităţii, eveniment dedicat oraşelor care înţeleg să se dezvolte în termenii unei infrastructuri sustenabile, în care au prioritate mersul pe jos, transportul public, mersul pe bicicletă şi în care se descurajează transportul cu autoturismul personal.

Amatorii de transport nepoluant aşteaptă, de această dată, ca banii să fie cheltuiţi aşa cum trebuie astfel încât mersul pe bicicletă în Capitală să nu mai fie considerat o aventură care îţi poate pune viaţa în pericol.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Am ațipit la juma... zzzzzzzZZZZZ. :))) DA L AFARA PE OAGER!

    1. mars.

    :)) penibil!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

PREŢUL SĂNĂTĂŢII

Videoconferinţa FONDURI EUROPENE
DTLAWYERS
BTPay
ADAMA

Curs valutar BNR

30 Oct. 2020
Euro (EUR)Euro4.8743
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1768
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5595
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4111
Gram de aur (XAU)Gram de aur251.6793

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

syngenta
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
14 Noiembrie - Noaptea Muzeelor
Legal Accelerators
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie