PLANURI MARI PENTRU DACIA ÎN URMĂTORII CINCI ANIDacia va lansa trei modele noi cu motoare hibride

Mihai Gongoroi
Ziarul BURSA #Companii / 15 ianuarie

Dacia va lansa trei modele noi cu motoare hibride

Renault, compania-mamă a producătorului auto Dacia, intenţionează să-şi reducă producţia de autovehicule cu aproape 25% în următorii cinci ani, într-un demers de îmbunătăţire a marjelor de profitabilitate şi să lanseze peste 10 modele electrice şi hibride până în 2025, a anunţat, ieri, Luca de Meo, directorul general al Renault, în cadrul unei prezentări online. Aceasta a fost prima prezentare de strategie a lui de Meo de la preluarea mandatului în iulie 2020. Luca de Meo a anunţat că Renault va reduce puternic din costuri pe orizontul 2021-2025 şi se va concentra în special pe producerea unui număr mai mic de modele pro­fitabile.

Noul plan strategic al companiei franceze vizează şi Dacia, companie care produce în ţara noastră, a cărei fabrică de la Mioveni reprezintă aproape 10% din exporturile României: Dacia urmează să intre mai puternic pe piaţa SUV-urilor datorită utilizării platformei CMF-B pe care au fost deja dezvoltate noile Logan şi Sandero, să lanseze per total trei modele noi până în 2025 şi să majoreze preţul mediu de vânzare cu 30% graţie modelelor noi de segment C (Compact).

Dacia şi Lada (brandul dominant de pe piaţa rusă a Renault) vor fi reunite sub aceeaşi unitate însă vor rămâne companii separate, cu branduri, istorie şi strategii proprii, "dar vor beneficia de pe urma unui focus mai dedicat". Utilizarea platformei CMF-B va permite reducerea numărului de platforme de la 4 la 1 şi reducerea numărului de caroserii de la 18 la 11, având ca rezultat capacitatea de a fabrica, în medie, 1,1 milioane de vehicule pe platformă faţă de 0,3 milioane de unităţi în prezent. Utilizarea acestei platforme va permite Dacia să utilizezi pe modelele sale motoare cu energie alternativă sau hibride care vor respecta cele mai noi şi stricte norme de poluare.

Renault a dezvăluit de asemenea un nou logo pentru Dacia, numele brandului fiind alcătuit din caractere geometrice. Mai multe detalii despre noua identitate de brand vor fi oferite în curând, potrivit companiei. Totodată a fost prezentat un nou SUV concept car, Dacia Bigster, mai mare ca dimensiune decât Duster, cu motorizare hibridă. Platforma CMF-B va oferi Dacia posibilitatea construirii unor maşini mai lungi de 4,5 metri, au spus oficialii Renault.

"Dacia va rămâne Dacia", a fost mesajul lui de Meo în legătură cu brandul românesc. De altfel, importanţa brandului românesc în interiorul Renault a fost subliniată de mai multe ori pe parcursul prezentării, inclusiv de şeful unităţii Dacia-Lada, Denis Le Vot, cât şi de directorul financiar al Renault Clotilde Delbos. Dacia are cele mai bune marje de profit din grupul auto francez.

Şefii Renault au spus că Dacia va evolua pentru a deveni mai atractivă, păstrându-şi însă atributele specifice. Marca va continua să ofere produse accesibile şi îşi va îmbunătăţi marjele graţie majorării preţului mediu de vânzare, după cum a spus Le Vot: "Intrând pe segmentul C, Dacia va fi în poziţia de a-şi majora preţul mediu cu 30% multumiţă noului portofoliu de produse".

"Dacia va continua să propună clienţilor modele fiabile, la cel mai bun preţ. Odată cu crearea noului business unit Dacia-Lada, vom exploata la maxim potenţialul platformei modulare CMF-B, vom deveni mai eficienţi şi vom creşte calitatea, competitivitatea şi atractivitatea produselor noastre. Avem aşadar toate atuurile pentru a ne dezvolta spre noi orizonturi. Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma", a declarat Denis Le Vot, directorul general al mărcilor Dacia şi Lada, în timpul prezentării planului, intitulat "Renaulution".

Începând cu anul 2004, Dacia a vândut peste 7 milioane de vehicule în 44 de ţări. În Europa, Sandero este în ultimii ani cel mai vândut model către clienţii particulari, în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către aceeaşi categorie de clienţi.

"Conceptul Dacia Bigster exprimă viitoarea evoluţie a mărcii. Este un vehicul care oferă ceea ce este esenţial, evocând spiritul de aventură şi aducând în plus o tuşă «cool». Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi şi atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru, iar dovada este conceptul prezentat azi (ieri -n.r.)", a declarat Alejandro Mesonero-Romanos, directorul de design Dacia.

Potrivit lui Denis Le Vot, ideea din spatele unirii unităţilor Dacia şi Lada este "dezlănţuirea potenţialului Lada şi Dacia, făcându-le branduri internaţionale complete" şi "permiţându-le să meargă mai departe de parametrii din prezent în termeni de pieţe şi segmente".

"Totul începe acum, în 2021, cu lansarea noului Sandero. Va continua foarte curând cu Dacia Spring, modelul pur electric al Dacia", a mai spus Le Vot, care a adăugat că Renault vrea să ducă Dacia "la nivelul următor".

La nivel de grup, Renault se va concentra mai mult pe eficienţă şi profitabilitate şi mai puţin pe câştigarea de cotă de piaţă, spre deosebire de planurile fostului şef Carlos Ghosn. Producţia de maşini pe total va scădea la 3,1 milioane până în 2025 de la 4 milioane în 2019, iar jumătate din lansările noi voi fi de maşini electrice. Integrarea tehnologiilor de producţie va reduce costurile de producţie cu circa 600 de euro per maşină, a spus Luca de Meo, fost şef la brandul Seat controlat de Volkswagen. Dezvoltarea de noi modele va fi accelerată, potrivit acestuia, de la 4 ani la mai puţin de 3 ani, iar reducerea de costuri va începe de anul acesta cu o ţintă de 2 miliarde de euro, urmând să ajungă la 3 miliarde de euro în 2025 pentru acoperirea costurilor cu reglementările de mediu.

Totodată, directorul general al Renault a spus că producătorul auto va crea o nouă unitate numită Mobilize dedicată serviciilor de mobilitate, energie şi date. Potrivit lui de Meo ţinta este ca 20% din veniturile totale ale Renault să vină din aceste servicii până în 2030.

Planul de electrificare al Renault include şi construirea unei fabrici de baterii în Franţa, în parteneriat cu unul dintre furnizorii companiei. Totodată, compania intenţionează să-şi optimizeze afacerile din India, America Latină, Coreea de Sud şi să-şi întărească prezenţa pe piaţa din România, Maroc, Turcia şi Spania. Până în 2025, 30% din toate vânzările Renault ar trebui să fie maşini full-electrice, iar 30% maşini hibride.

"Este foarte clar că astăzi suntem un producător de maşini care integrează tehnologie, mâine vrem să devenim o companie de tehnologie care integrează autovehicule. Deja am început acest drum", a spus Luca de Meo, adăugând că planul este ca Renault să fie profitabilă până în 2025 pe toate segmentele de piaţă pe care activează.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale

Curs valutar BNR

08 Mar. 2021
Euro (EUR)Euro4.8838
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1118
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4060
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6917
Gram de aur (XAU)Gram de aur223.8171

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Hidroelectrica
www.hipo.ro
HackITall2
Women Professionals in the Automotive Industry
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro