Podul de la Brăila, dat în folosinţă pe un sens la finalul anului viitor

I.Ghe.
Ziarul BURSA #Miscellanea #Transporturi / 27 august

Podul de la Brăila, dat în folosinţă pe un sens la finalul anului viitor

Circulaţia pe podul peste Dunăre de la Brăila va fi deschisă până la sfârşitul anului viitor, însă cu o singură conexiune, urmând ca întregul proiect care cuprinde şi cele două drumuri de legătură să fie încheiat la jumătatea anului 2023, conform angajamentelor constructorului, a afirmat, ieri, pe şantierul de la Brăila, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Vicepremierul Dan Barna şi ministrul Cătălin Drulă au verificat, ieri, şantierul podului peste Dunăre în contextul aniversării unui secol de la stabilirea relaţiilor diplomatice între România şi Japonia, în cadrul asocierii care lucrează la acest obiectiv de infrastructură mare fiind şi un constructor nipon responsabil cu întinderea cablurilor principale, una dintre cele mai dificile etape ale proiectului de 433 de milioane de euro. La vizita de la Brăila a participat şi Hiroshi Ueda, amba­sadorul Japoniei la Bucureşti.

"Când am preluat mandatul, în decembrie, a fost prima prioritate pentru ca podul să nu ajungă muzeu. Avem acum această promisiune fermă că la sfârşitul anului viitor podul va fi gata, inclusiv pentru traficul greu încă din prima zi, urmând ca după şase luni să fie deschisă şi cealaltă ramură dar podul va putea fi folosit din prima zi. (...) Construcţia avansează conform graficului, (...) podul se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 kilometri din drumurile de legătură, pe relaţia Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin). (...) Sumele de bani investite pentru acest proiect dovedesc că este într-adevăr unul complex: de la începutul anului şi până acum, pentru podul de la Brăila au fost absorbite fonduri europene în valoare de 466 de milioane de lei", a scris, pe pagina oficială de Facebook, ministrul Cătălin Drulă.

Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 metri) şi două deschideri laterale de 489,65 metri pe malul Brăila şi 364,65 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare. În total, podul de la Brăila are o lungime de 1974,30 metri, iar pe lângă el se construiesc 23 de kilometri de drum expres: 19 kilometri între Brăila şi Jijila (malul tulcean) şi 4 kilometri între Smârdan şi Măcin.

"La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii", susţin reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Ce impostor e Drulău bai nenică ...cum sa deschizi podul pe o singura banda..?? Ce, e centura Ploieștiului ???

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Videoconferinţa “Sănătate şi FARMA - Sistemul sanitar, sub valul al IV-lea”
Dtlawyers
BTPay
Apanova

Curs valutar BNR

15 Oct. 2021
Euro (EUR)Euro4.9484
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.2646
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.6171
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8523
Gram de aur (XAU)Gram de aur244.4451

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

eximbank.ro
certificateorigine.ro
gerocossen.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
invietraditia.ro
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro