Producătorul german de maşini sport de lux Porsche AG urmează să părăsească grupul celor mai mari 40 de companii listate la Bursa de Valori din Frankfurt, incluse în indicele principal DAX, ca urmare a unei scăderi prelungite a acţiunilor sale, cauzată de tarifele impuse de SUA şi de cererea redusă pe pieţele externe, potrivit CNBC.
CEO-ul Porsche, Oliver Blume, îşi propune însă o revenire rapidă în indicele pieţei din Frankfrut.
În situaţia Porsche se mai află compania de sănătate Sartorius, conform euronews.com.
Producătorul de maşini cu sediul la Stuttgartva fi înlocuit în cadrul indicelui DAX de site-ul de vânzări online Scout24 SE, a anunţat săptămâna trecută ISS Stoxx, filiala Deutsche Börse. Schimbarea va intra în vigoare în data de 22 septembrie, iar în urma acesteia, Porsche va trece în indicele MDAX al companiilor cu capitalizare medie.
DAX urmăreşte performanţa celor mai mari 40 de companii listate la Bursa de Valori din Frankfurt şi este de obicei considerat barometrul sănătăţii economiei germane.
Companiile care alcătuiesc indicele trebuie să îndeplinească anumite cerinţe minime de calitate şi profitabilitate pentru a fi incluse.
• Oliver Blume, CEO Porsche: ”DAX pierde una dintre cele mai valoroase companii germane”
Porsche, parte a grupului Volkswagen, s-a listat pe bursa germană la sfârşitul lunii septembrie 2022, într-una dintre cele mai mari oferte publice iniţiale (IPO) din istoria economică a Germaniei. Doar câteva luni mai târziu, compania, pe atunci extrem de profitabilă, a fost promovată în indicele DAX.
Acţiunile au fost listate la un preţ de 82,50 de euro şi au crescut la aproape 120 de euro în lunile următoare. Vineri, acţiunile Porsche se tranzacţionau sub 45 de euro, preţul acestora scăzând cu 33% în ultimele 12 luni.
CEO-ul Porsche, Oliver Blume, a declarat pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung că ”DAX pierde una dintre cele mai valoroase companii germane” şi a promis că societatea pe care o conduce îşi va recâştiga în curând locul.
Având în vedere capitalizarea sa de piaţă, care se ridică la aproape 20,4 miliarde de euro, Porsche continuă să fie una dintre cele mai mari companii listate din Germania. Chiar şi aşa, producătorul auto a fost puternic afectat de tarifele americane aplicate pe importurile de maşini şi s-a confruntat cu o cerere slabă de vehicule electrice, determinându-l să abandoneze planurile de producţie de baterii electrice.
Porsche a iniţiat, de asemenea, măsuri de reducere a costurilor, inclusiv concedieri. Potrivit lui Blume, compania trece printr-o transformare, dar odată cu recentele programe de restructurare, el se aşteaptă ca acţiunile să crească din nou, în viitor.
”Având în vedere noua direcţie a Porsche, avem o ambiţie clară de a reveni în DAX cât mai curând posibil”, a concluzionat directorul general al companiei auto.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 12:53)
Traiasca falimentarea Germaniei si Europei dupa principiul "sa murim de gat cu Zelenski",
dar atunci cine ii va mai plati salariile, gunoierii, spalatorii de closete si toata ruina in care sia adus tara pe care a tradat o?
1.1. diliule treci la subiect (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 12:56)
falimentara este ciuma corcita .
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 14:07)
pai nu era mai bine zelea sa nu l provoace pe Putin pana nu s a mai putut,
pentru omul normal e de neconceput cu ce cinism si a distrus zelea tara:
- s a lasat cumparat ca sa si puna tara la dispozitia celor mari sa faca acolo exercitii de razboi si teste de arme "pe viu"
- prin asta si a condamnat poporul la moarte, e vinovat de genocid
- si a eliminat toti opozantii
- "recruteaza" soldatei cu arcanul de pe strada, din magazine sau restaurante
- târăște bolnanvi de TBC, cancer si alte boli incurabile pe front, pensionari pe care ii trimite pe front fara pregatire, ei sant acolo sfartecati imediat
- a golit tara, vreo 50% au fugit sau se ascund in interior unde sant vânati
- ucrainiencele ramase fara barbati se incruciseaza in nestire cu asasinii mercenari platiti singurii ramasi acolo, spitalele sant pline de ele cu boli venerice, ăsta i viitorul stralucit al țării carnea de tun a lui zele
- conduce tara dictatorial, prin teroare, oamenii ies pe strazi dar sant vanati si dispar
astea sant doar cateva din "victoriile" lui zelea
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 16:35)
Puțin omoara oameni nevinovați cu rachete și tu îl lauzi?
Cat de parșiv poți fi?
Te-ai vândut pe 2 ruble.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 16:43)
infinit mai otravitor este virusul galactic ucigas de la kiev
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 16:50)
Zelenski foloseste populatia civila drept scuturi umane, ascunde sisteme militare in spatele gradinitelor, spitalelor, locurilor de joaca pentru copii, transformandu i astfel in ținte vii, asa a fost in Sumy unde s a dat la iveala, a fost in presa, mai tarziu in kiev, si acolo s a aflat,
cum poate privi oamenii in ochi un asemenea criminal
2. nu intelg ca omenirea este in schimbare
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 12:54)
de ce sa platesti pe o tinichea mai mult de 20-25.000 de euro? toate fac acelasi lucru, te deplasezi cu ajutorul lor de la un punct la altul. toate au clima,senzori,camere etc cand majoritatea calatoreste in toata lumea cu avionul, feribotul de ce ai plati 50-100.000 ? sa arati ce ? ca esti tot un bou cu cu o tinichea .
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 13:37)
ha ha ha buna asta, am ras pe cinste !
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 13:40)
nu are legatura cu pretul. e din cauza renuntarii la motoarele termice, care prin onstructie puteau deferentia un porche de un golf sau renault honda etc.
prin trecerea la electric diferentele au scazut dramatic. nu e nici diferenta majora inre perfomantele unei tesle sau golf ori porche electric. acelasi feeling la accelerare, similar la condus, deferentierea e doar la carcasa, iar fara vibratiile transmise de motorul termic, placerea condusului e diminuata.
si porche se indreapta catre faliment
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 14:02)
Tarifele US, scaderea cererii pt masini straine in China.
Urmeaza scaderi si pe piata US, au taxe 15% plus crestere euro.
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 14:03)
corect
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 16:54)
dc te uiti pe cifre nu prea e diferenta intre tesla s si porsche taycan la vanzari.
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 17:58)
Deci vinde Porsche 1.3 milioane masini:-)? poate pe Luna nu pe Pamant:-)
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 21:58)
COMPARAM Mere cu mere nu o masina de 37.000 cu una de 100.000-200.000.
ma refeream la modelul S de la Tesla care e concurent direct cu Porsche Taycan, la peste 100.000 euro. Acolo se vand cateva mii, nu milioane.
2.8. Porsche out Scou24 in (răspuns la opinia nr. 2.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.09.2025, 22:22)
Faci un site de comert Electronic si ajungi in dax. Emag e Evaluation la 10 miliarde,