Primark a publicat al patrulea său raport în materie de Sustenabilitate şi Etică, care evidenţiază cele mai recente progrese ale obiectivelor stabilite în cadrul strategiei sale de sustenabilitate, conform unui comunicat de presă emis redacţiei, din care urmează să relatăm.
Primark şi-a continuat angajamentul de a integra principiile circularităţii şi de a prelungi durata de viaţă a produselor în toate operaţiunile sale. Compania implementează designul circular în procesul de creare şi fabricare a produselor, îmbunătăţeşte trasabilitatea materialelor, pune la dispoziţia clienţilor opţiuni de reparaţie şi îngrijire a hainelor şi acţionează pentru reducerea emisiilor de carbon de-a lungul întregului lanţ de aprovizionare. În acelaşi timp, Primark continuă să acorde prioritate bunăstării şi drepturilor lucrătorilor din lanţul său de aprovizionare prin programe dedicate de impact social.
„Oamenii aleg Primark pentru modă şi articole esenţiale de zi cu zi, la un preţ accesibil şi create să reziste. La patru ani de la lansarea strategiei, am demonstrat că nu trebuie să alegi între sustenabilitate şi valoare. Angajamentele noastre ţin de întreaga echipă Primark, iar amploarea businessului nostru ne permite să impulsionăm schimbări reale atât în interiorul companiei, cât şi în industria modei. Ştim că, în calitate de retailer global, avem o responsabilitate majoră şi că întotdeauna va exista loc de progres; însă raportul de anul acesta arată că eforturile noastre, alături de cele ale furnizorilor şi partenerilor noştri, încep să genereze schimbări semnificative. Continuăm să ne perfecţionăm pe măsură ce adunăm date, învăţăm şi colaborăm la nivelul întregii industrii, aceştia fiind paşi esenţiali pentru atingerea obiectivelor noastre”, a declarat Lynne Walker, director al Primark Cares.
Progresul Raportului Primak privind Sustenabilitatea şi Etica 2024/2025 a evidenţiat:
Produse
*În prezent, 74% din articolele de îmbrăcăminte sunt realizate din fibre reciclate sau provenite din surse mai sustenabile, în creştere faţă de 66% în 2023, iar aproape patru din zece produse (39%) conţin fibre reciclate.
*57% dintre articole includ bumbac organic, reciclat sau provenit din Primark Sustainable Cotton Programme - programul de instruire dedicat fermierilor din lanţul de aprovizionare.
*Compania marchează progrese şi în dezvoltarea produselor circulare: 1 din 20 articole (5%) sunt acum concepute astfel încât să poată fi reciclate mai uşor la finalul ciclului de viaţă, cu rezultate remarcabile în categoriile tricotaje (20%) şi denim (8%). Colecţia Toamnă/Iarnă aduce piese de denim create special pentru a facilita reciclarea, realizate fără elastan sau nituri metalice.
*Primark a finalizat, de asemenea, primul an complet de testare a durabilităţii pentru articolele din denim, jerseu şi şosete, conform Primark Durability Framework. Rezultatele arată că 77% dintre produsele din denim şi jerseu şi 69% dintre şosete au atins nivelul de durabilitate „Aspirational”, demonstrând că îşi menţin calitatea după 45 de spălări. Aceste informaţii sprijină dialogul companiei cu factorii de decizie din Uniunea Europeană, pe fondul noilor reglementări privind reparabilitatea şi durabilitatea.
*Primark şi-a consolidat transparenţa în lanţul de aprovizionare: 100% dintre furnizorii de îmbrăcăminte, textile şi încălţăminte sunt acum integraţi în programul său de trasabilitate.
Planetă
*Primark a obţinut o reducere totală de 5,7% a emisiilor de gaze cu efect de seră comparativ cu baza de referinţă din 2019, incluzând o scădere de 71% a emisiilor Scope 1 şi 2 (bazate pe piaţă) şi o reducere de 4% a emisiilor Scope 3.
*Aproape 20% (19%) din transporturile maritime ale Primark au fost operate folosind un amestec de biocombustibili, o alternativă mai sustenabilă la combustibilul convenţional, iar 98% dintre transporturile de la porturi la depozite au utilizat combustibili cu emisii reduse de carbon.
*97 de fabrici din Bangladesh, China şi India au fost integrate în programul Primark de eficienţă a resurselor, care sprijină furnizorii în reducerea consumului de energie, apă şi substanţe chimice, precum şi a emisiilor şi costurilor asociate gazelor cu efect de seră.
*Peste 90% dintre fermierii înscrişi în programul premiat Primark Sustainable Cotton au adoptat cel puţin două practici de agricultură regenerativă pe minimum 30% din terenurile pe care le exploatează.
Oameni
*Aproape 1.400 de angajaţi au fost instruiţi până în prezent, în cadrul demersurilor continue ale Primark de a integra practici responsabile de achiziţii în întreaga companie.
*Patru programe dedicate sănătăţii fizice şi mentale şi bunăstării lucrătorilor au fost implementate în peste 300 de fabrici din lanţul de aprovizionare, contribuind la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă.
*Mecanismul de sesizări Tell Us, finanţat de Primark şi creat pentru lucrători şi părţile interesate din lanţul de aprovizionare, a fost extins în majoritatea ţărilor de origine, acoperind atât produsele destinate vânzării, cât şi pe cele din categoria non-retail.
*În parteneriat cu VisionSpring, au fost realizate 35.000 de teste de vedere în 16 fabrici ale furnizorilor, iar aproximativ 13.000 de lucrători au primit ochelari de vedere.
Conectarea oamenilor cu scopul companiei
*Primark şi-a consolidat angajamentul faţă de accesibilitate printr-o colecţie adaptivă de 49 de piese, creată împreună cu designerul Victoria Jenkins şi lansată în 10 pieţe.
*Compania a donat peste 3 milioane de lire către organizaţii caritabile şi parteneri comunitari, la care se adaugă 1,75 milioane de lire strânse şi donate prin campanii de implicare a clienţilor. Iniţiativele includ parteneriate cu Breast Cancer Now, UNICEF, UK Youth, Irish Cancer Society şi numeroase organizaţii caritabile locale din pieţele Primark.
*Aproape 700 de angajaţi participă activ în reţelele globale ale colegilor Primark, inclusiv cele dedicate LGBTQIA+ şi persoanelor cu dizabilităţi şi neurodiversitate, în 17 pieţe.

















































Opinia Cititorului