Primul tren cu cereale din Ucraina soseşte miercuri noaptea în Portul Docuri

V.G.
Miscellanea / 17 august

Primul tren cu cereale din Ucraina soseşte miercuri noaptea în Portul Docuri

Primul tren cu cereale din Ucraina, adus pe calea ferată cu ecartament larg direct la silozul 'Anghel Saligny' din Portul Docuri, va sosi la destinaţie în această noapte, a anunţat, astăzi, directorul adjunct al Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, Dan Tivilichi.

Cerealele din Ucraina vor sosi în loturi de câte 20 de vagoane, livrate pe linia de cale largă dinspre Ucraina, via Giurgiuleşti, 60 de vagoane fiind deja în vama din Republica Moldova. Ele vor depozitate în silozul 'Anghel Saligny', care are o capacitate de 25.000 de tone, de unde vor fi preluate de nave cu destinaţia Turcia.

"Sperăm că o dată cu deblocarea acestor trenuri, pe acest siloz, pe linia nouă, să avem o creştere a cantităţii de marfă ce poate fi operată, cu cereale şi nu numai, din Ucraina. Ne bucurăm că avem primul tren care soseşte în portul Galaţi, pe linie largă, cu mărfuri din Ucraina. O locomotivă de manevră, din port, va efectua manevra de introducere şi scoatere a vagoanelor de la frontul de operare, este anunţată şi prima navă în cursul săptămânii viitoare pentru preluarea mărfii, care va fi depozitată în siloz. În noaptea asta (miercuri noaptea - n.r.) aşteptăm primele 20 de vagoane. Nava care este anunţată ca sosire la portul Galaţi are undeva la 6.000 de tone capacitate, asta înseamnă că navele vor veni cu o cadenţă de una pe săptămână. În ceea ce priveşte fluxul către Constanţa, la ora actuală, având în vedere cotele Dunării, nu avem probleme, nu avem restricţii, e o restricţie de 1,80 m, ceea ce nu afectează transportul barjelor de 2.000 de tone de la Galaţi pe canalul Dunăre - Marea Neagră către Constanţa", a precizat Dan Tivilichi.

Redeschiderea liniei cu ecartament larg după 22 de ani a fost realizată de CFR Infrastructură din fonduri proprii. Au fost înlocuite 780 de traverse din lemn speciale de 2,80 m şi 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale şi pe linia încălecată. Au fost înlocuite 5.382 de tone de material mărunt de prindere, s-a făcut completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă şi executarea burajelor tehnologice.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Ce inseamna sa-ti doresti sa ai un alt standard diferit de 1433 mm, adica un ecartament "larg". Sa depinzi de minti "luminate", de la cremlin. Imi doresc sa ramana in lumea ei, doamna rossia, adica la coada vaccii.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
BTPay
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

30 Sep. 2022
Euro (EUR)Euro4.9490
Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0469
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1652
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6367
Gram de aur (XAU)Gram de aur270.7253

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro