Grupul anglo-olandez Unilever Plc a anunţat, astăzi, achiziţionarea portofoliului de băuturi şi hrană sănătoasă a GlaxoSmithKline (GSK) din India, Bangladesh şi alte 20 de pieţe, în special din Asia, transmit Alliance News, AP şi Reuters.
Cota Unilever din preţul total al acordului este de 3,3 miliarde euro (3,75 miliarde dolari), plătibili în numerar şi folosind acţiunile în subsidiara sa din India, Hindustan Unilever Limited.
Printre brandurile achiziţionate de Unilever se află Horlicks şi Boost.
În urma tranzacţiei, GSK va deţine în entitatea combinată o participaţie de 5,7%, pe care urmează să o vândă în tranşe.
Unilever a anunţat că acordul este în linie cu strategia sa de a-şi majora prezenţa pe segmentul de alimentaţie sănătoasă şi de a se extinde pe pieţele emergente cu creştere rapidă.
Anul acesta, portofoliul de băuturi şi hrană sănătoasă a GSK a înregistrat venituri de 550 de milioane euro, aproximativ 90% fiind generate în India.
Tranzacţia ar urma să se finalizeze în următoarele 12 luni, în funcţie de obţinerea aprobărilor autorităţilor de reglementare, potrivit Agerpes.