Profitul operaţional al Daimler AG a scăzut cu 16% în primul trimestru din 2019, în pofida unui câştig de 718 milioane de euro, a anunţat, astăzi, grupului auto german, deoarece scăderea cu 4% a vânzărilor Mercedes-Benz, costurile mai ridicate ale materiilor prime şi investiţiile au afectat câştigurile, transmite Reuters.
Profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a scăzut la 2,80 miliarde de euro în primele trei luni din acest an, sub estimările analiştilor, de 2,89 miliarde de euro.
"Nu putem fi mulţumiţi de aceste rezultate, va trebui să muncim din greu pentru a ne îndeplini ţintele pe 2019", a afirmat directorul general Dieter Zetsche, potrivit sursei citate.
Rentabilitatea vânzărilor (ROS) la divizia Mercedes-Benz a scăzut la 6,1% în primul trimestru din 2019, de la 9% în urmă cu un an, din cauza declinului vânzărilor cu 3% în China.
În februarie, Daimler anunţa că va adopta măsuri de reducere a costurilor, după ce profitul operaţional a scăzut cu 22% în trimestrul patru din 2018, din cauza efectelor tensiunilor comerciale globale, a majorării costurilor pentru dezvoltarea vehiculelor electrice şi a declinului din industria auto.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.