Profitul operaţional al grupului francez Michelin & Cie a urcat peste estimările analiştilor în primul semestru din 2016, datorită accelerării vânzărilor auto în China şi a beneficiilor obţinute în urma reducerii costurilor, informează Bloomberg.
În perioada ianuarie - iunie 2016, profitul operaţional al celui mai mare producător de anvelope din Europa a crescut cu 11%, la 1,41 miliarde de euro (1,55 miliarde de dolari), de la 1,26 miliarde de euro în primul semestru din 2015. Analiştii intervievaţi de Bloomberg se aşteptau la un câştig de 1,3 miliarde de euro.
Michelin vrea să-şi scadă cheltuielile cu 1,2 miliarde de euro până în 2020. Săptămâna trecută, compania a anunţat concedierea a 500 de angajaţi la sediul său central din Clermont-Ferrand, Franţa.
Michelin a reconfirmat obiectivul de a înregistra în acest an o creştere a veniturilor, excluzând efectele fluctuaţiilor valutare, iar fluxul de numerar ar urma să ajungă la cel puţin 800 de milioane de euro.
Compania se aşteaptă ca redresarea pieţei auto din China să continue şi în perioada următoare, conform sursei.