Brandul german de articole sportive Puma a redus semnificativ volumul de produse expediate din China către Statele Unite, pentru a-şi adapta lanţul de aprovizionare la noile tarife impuse de SUA, a declarat joi directorul financiar al companiei. De asemenea, Puma ia în calcul o posibilă creştere a preţurilor pe piaţa americană, relatează Reuters, de la care transmitem următoarele informaţii.
Compania se află într-o perioadă de tranziţie, după înlocuirea CEO-ului, în urma mai multor avertismente privind profitul. Fostul şef de vânzări al Adidas, Arthur Hoeld, va prelua conducerea Puma începând cu 1 iulie.
Puma a raportat vânzări de 2,08 miliarde de euro în primul trimestru, o creştere marginală de 0,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, uşor peste estimările analiştilor. Compania şi-a menţinut prognoza pentru 2025, fără a include impactul potenţial al tarifelor americane. Acest lucru a determinat o creştere de 8% a acţiunilor, deşi acestea rămân în scădere cu 43% de la începutul anului.
Similar rivalilor Adidas şi Nike, Puma ar fi puternic afectată dacă preşedintele Donald Trump va reimpune tarife majore asupra produselor din Asia de Sud-Est, măsură suspendată temporar până în iulie. Puma a redus ponderea produselor provenite din China pentru piaţa americană la doar 10%, urmând să o reducă şi mai mult. Vietnamul, Cambodgia şi Indonezia sunt acum principalii furnizori pentru SUA.
Directorul financiar Markus Neubrand a declarat că Puma va urmări eventualele scumpiri operate de concurenţă înainte de a lua măsuri similare: "Nu vrem să fim primii care modifică preţurile pe piaţa americană."
În total, 28% din produsele Puma provin din China, 26% din Vietnam şi 16% din Cambodgia.
Stocurile Puma au crescut cu 21% faţă de anul trecut, deoarece compania a livrat mai devreme produse în SUA pentru a evita tarifele. Vânzările en-gros în SUA şi China au scăzut cu 3,6%, însă vânzările directe către consumatori au crescut cu 12%, ajungând la 546,5 milioane de euro, susţinute de comerţul online.
În cadrul planului de reducere a costurilor, Puma va fi finalizat până la sfârşitul trimestrului al doilea concedierea a 500 de angajaţi la nivel global.
Opinia Cititorului