Conform unui sondaj Raiffeisen Bank România, realizat de Query Research, 76% dintre antreprenori consideră că şansa joacă un rol important în business, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Antreprenorii români sunt de părere că adaptabilitatea şi flexibilitatea, alături de o viziune clară şi o misiune bine definită, sunt esenţiale pentru a reuşi în afaceri. Pe lângă calităţi precum perseverenta si curajul, şansa este considerată de mulţi un factor important.
De asemenea, 62% dintre respondenţi evaluează mediul de afaceri ca fiind dificil. Totuşi, în ciuda acestui aspect, 61% rămân optimişti că firma pe care o conduc va avea o evoluţie financiară semnificativă în următorii 2-3 ani.
Antreprenorii estimează că domeniile IT, Agricultură, Producţie şi Servicii vor avea cea mai mare creştere în următorii ani, iar factorii care ar putea impulsiona dezvoltarea acestor afaceri sunt stabilitatea economică şi politică, disponibilitatea forţei de muncă calificate şi accesul la finanţare.
Potrivit comunicatului, majoritatea respondenţilor consideră că digitalizarea şi/sau automatizarea proceselor şi operaţiunilor este importantă pentru dezvoltarea business-urilor lor, iar peste jumătate dintre cei chestionaţi (54%) intenţionează să investească mai mult în tehnologie în următorii 2-3 ani.
Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 150 de antreprenori din companii cu cifră de afaceri între 1 şi 50 de milioane de euro.
Raiffeisen Bank dă startul seriei de conferinţe "Be Inspired. Make it Happen! "
În urma rezultatelor acestei cercetări, Raiffeisen dă startul seriei de conferinţe regionale "Be Inspired. Make it Happen!" (la Timişoara, Craiova, Iaşi şi Constanţa) moderate de către Andreea Esca şi adresate antreprenorilor şi liderilor de afaceri care vor să accelereze dezvoltarea business-urilor lor.
"Această serie de conferinţe este dedicată antreprenorilor şi liderilor de afaceri care
conduc business-uri cu istoric în piaţă, care performează pe domeniilor lor şi care îşi
doresc să fie mai competitivi şi, de ce nu, să scaleze internaţional. Dincolo de aceste
evenimente, ne dorim să sprijinim business-urile româneşti să devină mai competitive pe
plan local şi regional", a declarat Cristian Sporiş, Vice-Preşedinte, Divizia Corporate
şi Membru în Consiliul Director al Raiffeisen Bank România.
Conform sursei, prin intermediul acestei serii de evenimente, Raiffeisen Bank îşi propune să ofere informaţii relevante despre contextul economic actual şi despre strategii concrete de poziţionare şi creştere în piaţă.
Primul eveniment va avea loc pe 3 iunie, la Timişoara Convention Center, începând cu ora 8:30. Printre speakerii prezenţi la eveniment, se numără:
-Cristian Sporiş - Vice President, Corporate Division & Board Member, Raiffeisen Bank România
-Ionuţ Dumitru - Chief Economist, Raiffeisen Bank România
-Bogdan Putinică - General Manager, Microsoft Central Europe EURA
-Andreea Ioniţă - Digital and Innovation Director, Central and Eastern Europe, CRH
-Stelian Câmpianu - Director Executiv, ETA2U
-Gabriela Hârţescu - Decan, Membru Fondator, ENVISIA - Business School
-Laura Mihăilă - Preşedinte IAA & Director Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România
-Bogdan Radu - Managing Director, RWA Raiffeisen Agro România
-Mihaela Hristea - Senior Marketing Manager Beverages, PepsiCo România
-Mircea Căpăţînă - Co-Founder & Marketing Director, SmartBill
-Horaţiu Moldovan - Fondator & Preşedinte, Lasting Software, Moonshot X alumni
-Andreea Nicolae - Managing Partner & Co-Fondator, PIVOT-C
-Radu Soviani - Analist Economic & Jurnalist