Raiffeisen Bank România a încheiat primul semestru din 2025 cu un profit net de 896 milioane lei (+9% faţă de S1 2024), active totale de 83 miliarde lei (+12%) şi creşteri semnificative pe segmentele de creditare (+12%) şi economisire (+15%), conform unui comunicat Raiffeisen Bank.
Portofoliul de credite pentru persoane fizice a crescut cu 11%, iar cel pentru companii mari cu 17%, ajungând la 20,8 miliarde lei. Creditele pentru IMM-uri au urcat cu 6%. Pe partea de economisire, depozitele clienţilor au atins 65,5 miliarde lei (+15% persoane fizice, +28% companii).
În iunie, peste 83% dintre utilizatorii aplicaţiei Smart Mobile au fost activi. Raiffeisen a continuat lansarea de produse digitale - de la credite negarantate 100% online (1 din 2 fiind accesat digital) până la un nou card virtual de cumpărături. Tranzacţiile prin telefon au crescut cu peste 66% ca volum.
40% din creditele ipotecare au vizat locuinţe eficiente energetic. În zona de investiţii, banca a atras peste 20 milioane euro de la clienţii Private Banking în certificate emise de Raiffeisen Bank International, iar subscrierile în fondurile locale au crescut cu 40%. Fondul de pensii facultative Raiffeisen a depăşit 115.000 de participanţi.
Programul Factory a finanţat peste 600 de startup-uri cu peste 33 milioane euro. Totodată, prin programul MoonShotX, cinci companii româneşti mid-corporate au început procesul de scalare internaţională.
Banca a înregistrat un profit net de 896 milioane lei (+9% faţă de S1 2024), iar activele totale au ajuns la 83 miliarde lei (+12%).
Opinia Cititorului