Renault şi Stellantis cer reglementări mai favorabile la nivelul UE pentru maşinile mici

S.B.
Companii / 6 mai

Renault şi Stellantis cer reglementări mai favorabile la nivelul UE pentru maşinile mici

Directorul general al Renault, Luca de Meo, şi preşedintele Stellantis, John Elkann, au cerut UE să adopte reglementări mai favorabile pentru maşinile mici, avertizând că declinul profitabilităţii pe acest segment ar putea forţa închiderea fabricilor, în lipsa unor schimbări, potrivit Agerpres.

Într-un interviu comun publicat de ziarul francez Le Figaro, Elkann şi de Meo au adăugat că Franţa, Italia şi Spania ar trebui să conducă demersurile deoarece în aceste ţări cererea pentru maşini mai mici, mai accesibile este cea mai ridicată. Ei nu au dat detalii privind reglementările pe care ar dori să le vadă aplicate în cazul maşinilor mici.

"Cerem o reglementare diferenţiată pentru maşinile mai mici. Există prea multe reguli pentru maşinile mai mari şi mai scumpe, ceea ce înseamnă că nu putem produce maşini mai mici în condiţii acceptabile de profitabilitate", a declarat şeful Renault.

Acesta a adăugat că Renault şi Stellantis, care au o cotă de piaţă combinată de 30% în Europa, se concentrează în principal pe producerea de maşini accesibile pentru consumatorii europeni.

Dar producătorii de maşini premium, cum ar fi cei din Germania, BMW, Mercedes şi unele mărci ale Volkswagen, se concentrează mai mult pe export, a explicat de Meo. "Pentru ei, Europa nu contează, prioritatea lor o reprezintă exporturile. În ultimii 20 de ani, reglementările de pe piaţă au fost dictate de motivele lor. Şi rezultatele arată că reglementările europene fac maşinile tot mai complexe, mai dificile, mai scumpe, astfel încât cei mai mulţi oameni pur şi simplu nu şi le mai permit", susţine şeful Renault.

Elkann, subliniind că vânzările de maşini la nivelul UE sunt la un nivel dezastruos, a spus că existenţa unor reglementări specifice pentru maşinile mai mici reprezintă o problemă "strategică".

"În acest ritm, dacă traiectoria nu se modifică, în următorii trei ani va trebui să luăm decizii dureroase pentru baza noastră de producţie", a avertizat preşedintele Stellantis.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Așa ar trebui. Suntem plini pana în gât de SUV-uri

    Renault are dreptate. Vrem masinile de 10000 de euro. Nu mai vrem tot felul de prostii pe care le impune ca obligatorii Comisia Europeana in dotarea standard. Vreau doar airbaguri, nu tot felul de sisteme si radare pentru protectia pietonilor si a animalelor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
fngcimm.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

28 Mai. 2025
Euro (EUR)Euro5.0553
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4593
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3938
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0261
Gram de aur (XAU)Gram de aur476.5712

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
tibco.ro
ccib.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
antiquemarket.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb