Republica Moldova suspendă şase posturi TV pro-ruse

S.B.
Miscellanea / 17 decembrie 2022

Republica Moldova suspendă şase posturi TV pro-ruse

Republica Moldova va interzice temporar şase canale de televiziune pentru difuzarea de "informaţii incorecte" despre ceea ce se întâmplă în ţară şi în războiul Rusiei din Ucraina, au anunţat vineri autorităţile de la Chişinău, informează news.ro.

Canalele îşi vor pierde licenţele pentru că au difuzat informaţii incorecte atunci când au acoperit evenimentele din Moldova şi războiul din Ucraina, a anunţat Comisia pentru Situaţii Excepţionale (CSE). Este vorba despre Primul în Moldova, RTR Moldova, Accent TV, NTV Moldova, TV6 şi Orhei TV.

Canalele - dintre care unele emit în limba română şi altele în limba rusă - sunt strâns legate de politicianul şi omul de afaceri Ilan Şor, care a fugit din ţară în 2019 după alegerea preşedintei Maia Sandu. Şor, aflat în exil în Israel, a susţinut protestele de la Chişinău, cerând demisia guvernului.

Printre cele şase canale se numără unele dintre cele mai populare din Republica Moldova. Şor deţine trei dintre ele, alte două aparţin unor apropiaţi ai săi, în timp ce al şaselea îi este simpatizant.

Interdicţia va intra în vigoare de luni, 19 decembrie, şi va dura pe durata stării de urgenţă pe care Moldova a declarat-o după ce Rusia a invadat Ucraina la 24 februarie.

Starea de urgenţă din Republica Moldova, valabilă pe o perioadă de 60 de zile, a fost reînnoită de mai multe ori şi urmează să expire în februarie 2023.

Potrivit CSE, "decizia a fost luată în scopul protejării spaţiului informaţional naţional şi prevenirii riscului de dezinformare prin răspândirea informaţiilor false sau a tentativelor de manipulare a opiniei publice, având la bază lista persoanelor fizice şi juridice supuse sancţiunilor internaţionale". Comisia pentru Situaţii Excepţionale a făcut, de asemenea, referire la "multiplele constatări din rapoartele de monitorizare ale Consiliului Audiovizualului privind încălcările Codului Serviciilor Media Audiovizuale al Republicii Moldova, implicit aplicarea sancţiunilor pentru lipsa unei informării corecte în reflectarea evenimentelor naţionale, dar şi a războiului din Ucraina".

TV6, unul dintre canalele deţinute de Şor, a declarat că argumentele comisiei sunt nefondate şi false şi a denunţat "un atac fără precedent la adresa libertăţii de exprimare".

"Facem apel la comunitatea internaţională, la corpul diplomatic acreditat în RM să dea o apreciere corectă a acestor fărădelegi în conformitate cu standardele aplicate la nivel internaţional în vederea stopării acestor grave derapaje fără precedent în istoria RM", se spune într-un mesaj postat de postul TV6 pe pagina sa de Facebook.

Preşdinta Maia Sandu a reacţionat, vineri seara, la decizia CSE şi a arătat că ea se bazează pe constatările Consiliului Audiovizualului. "Păstrarea păcii şi stabilităţii în Moldova este prioritatea noastră, în contextul dificil în care ne aflăm, având război la hotar. Iar protejarea spaţiului informaţional naţional este un pas important pentru prevenirea tentativelor de destabilizare, puse la cale de persoane supuse sancţiunilor internaţionale. Nu putem admite ca, în această perioadă plină de provocări, securitatea statului şi viaţa liniştită a cetăţenilor să fie puse în pericol de fugari care doresc un singur lucru - să scape de justiţie", a explicat Maia Sandu, citată de agora.md.

Şi premierul Natalia Gavriliţa a anunţat că susţine decizia CSE. "Aceste instituţii media au încălcat grav şi în repetate rânduri Codul Serviciilor Audiovizuale, reflectând în mod tendenţios şi manipulatoriu evenimentele din ţara noastră, dar şi cele legate de războiul din Ucraina", a declarat Natalia Gavriliţa. "La aproape 300 de zile de război în Ucraina, propaganda în Republica Moldova nu a contenit, ba mai mult - aceasta s-a intensificat. În situaţia în care împotriva ţării noastre se desfăşoară nu doar un război energetic, dar şi unul informaţional, avem responsabilitatea şi chiar obligaţia de a ne proteja cetăţenii şi ţara", a explicat şefa guvernului de la Chişinău.

Opinia Cititorului ( 10 )

  1. Maia Hi Maia Hu Maia Ha Ha capătă valențe de dictatoare mică:)

    "Informați-vă doar din surse oficiale", la fel ca în timpul plandemiei. 

    1. Asa zice si Musk cand elimina de pe reteaua lui, jurnalisti care nu-l lauda.

      aia instiga la ura , urmariti un pic televiziunile oficiale din rusia si vedeti nu tre sa ma credeti pe cuvant. dar sunt f veninosi si periculosi.

      Ți se pare ca ceilalți nu instiga la ura

      exact

      Trompetele russiei plang

      Trompetele SUA si UE plang si nu respecta nimic.

      ce sa respecte, o adunatura mandra de maskirovka si de distrugerile pe care le provoaca?

    În sfârșit a ajuns și în Moldova democrația după standardele europene.

    În sfârșit a ajuns și în Moldova democrația după standardele europene.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

danescu.ro
arsc.ro
raobooks.com
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Feb. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5843
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2243
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8121
Gram de aur (XAU)Gram de aur299.1390

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb