Conferinţa BURSA “FONDURILE EUROPENE”Conferinţa BURSA “FONDURILE EUROPENE”

RETAILER: Comerţul online s-ar putea tripla în zece ani în România

D.V.
Companii /

Comerţul online s-ar putea tripla în zece ani în România

Comerţul online s-ar putea tripla în următorii zece ani în România, acesta reprezentând în prezent 6% din totalul comerţului, faţă de 50% în Germania, de exemplu, este însă nevoie de investiţii foarte mari, a declarat Dragoş Diaconu, CEO WatchShop.ro, conform News.ro.

"Am crezut şi credem în tot ce înseamnă comerţul online. E însă loc de creştere. Oamenii sunt interesaţi să cumpere online lucruri din necesitatea unei case. Totuşi, acum, comerţul online este la 6% din totalul comerţului, este la un nivel incipient faţă de alte state din vestul Europei. Bănuim că în următorii zece ani lucrurile vor evolua, ne aşteptăm la o triplare a business-ului care există în prezent, să ajungă la aproape 18-20% din totalul comerţului. Lucrurile pot fi mai bine de atât", a declarat pentru News.ro Dragoş Diaconu, CEO WatchShop.ro, unul din cele mai mari magazine online de ceasuri din România.

El spune că, în Anglia, comerţul online reprezintă 65% din tot comerţul, în timp ce în Germania este peste 50%.

"Trebuie investit în continuare foarte mult. Există şi o tendinţă de a merge către automatizare, dar oamenii au încă nevoie de consiliere, de contact uman atunci când achiziţionează ceva", a adăugat el.

În, prezent, WatchShop.ro deţine o cotă de peste 20% din piaţa de ceasuri online. Compania a fost deschisă în septembrie 2009, după ce începuse criza financiară.

"40% din clienţii noştri sunt din Bucureşti, iar cele mai importante pieţe pentru noi, după capitală, sunt Braşiv, Timişoara, Cluj şi Craiova", a precizat reprezentantul companiei.

Valoarea medie a unui ceas achiziţionat online s-a dublat în ultimii zece ani, mai spune Dragoş Diaconu.

"Pe de-o parte, a crescut puterea de cumpărare a românilor, iar acest lucru s-a reflectat şi în valoarea medie a comenzii. Pe de altă parte, a crescut încrederea în comerţul online şi clienţii au început să aibă curaj să comande produse mai scumpe de pe Internet. Coşul mediu de cumpărături este de 450 de lei în prezent. Dacă în urmă cu zece ani, clienţii erau dispuşi să aloce aproximativ 200-300 de lei pentru un ceas , acum comanda medie este de 100 de euro pentru un ceas. Practic, valoarea medie a unui ceas achiziţionat online s-a dublat", precizează Diaconu.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Gala BURSA 2019
Gala BURSA 2019

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS