Returnarea banilor pentru vacanţele anulate ale românilor - principala problemă pentru operatorii din turism

C.B.
Miscellanea / 12 aprilie 2020

Returnarea banilor pentru vacanţele anulate ale românilor - principala problemă pentru operatorii din turism

Returnarea avansurilor pe early booking reprezintă principala problemă cu care se confruntă operatorii din turism, care propun diferite soluţii în acest sens, precum modificarea legislaţiei, returnarea banilor din fonduri europene sau emiterea de vouchere în alb.

Astfel, Alin Burcea, CEO al tour operatorului Paralela 45, consideră că sumele achitate de turişti ca avans pentru vacanţele anulate din cauza pandemiei de COVID-19 ar putea fi înapoiate din fonduri europene sau din sumele bugetate pentru târgurile de turism din acest an.

El a precizat că reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) au discutat cu ministrul Economiei, Virgil Popescu, şi cu secretarul de stat pe probleme de turism, Răzvan Pîrjol, despre situaţia sumelor achitate de turişti ca avans pentru vacanţe, sume care au fost plătite deja către hotelieri pentru a putea obţine discounturile practicate în perioadele de early booking.

"Plăţile sunt uşor de demonstrat şi mai ales de verificat. Noi, ANAT, am discutat cu domnul Virgil Popescu, ministrul Economiei, şi cu domnul Răzvan Pîrjol, secretar de stat. În principiu, au înţeles situaţia, dar nu s-a luat nicio măsură de restituire a banilor, la modul concret. Şi, atenţie! Nu sunt banii agenţiilor, sunt banii oamenilor. Mai ales în aceste momente, când 1 din 5 români este în şomaj, când vor avea loc restructurări şi de la bugetari, orice sumă de bani este importantă. După ce vom completa aceste portaluri, aceste liste, fie din fonduri europene, de la Ministerul Fondurilor Europene, fie de la Comerţ Exterior, unde sunt bugetaţi bani pentru târguri, sau chiar la turism, din bugetele pentru târguri, se pot găsi resurse pentru aceşti oameni", a declarat proprietarul Paralela 45, pentru AGERPRES.

Potrivit acestuia, de aproximativ trei săptămâni, sute de oamenii îşi cer înapoi banii plătiţi ca avansuri pentru vacanţe.

"De circa 3 săptămâni, sute de turişti îşi cer banii înapoi. Agenţiile detailiste vând pentru tour operatori, care achită mai departe sumele la partenerii externi. Aşa funcţionează mecanismul. Nu ştiu ce cred turiştii, dar ca să obţii o reducere de 20-30-50% la Early Booking, trebuie să achiţi banii cât mai repede", a precizat Burcea.

Acesta consideră că acoperirea costurilor de către companiile de asigurări nu reprezintă o soluţie viabilă în acest moment.

"Ce vină au agenţiile că niciun avion nu mai zboară, am închis noi spaţiile aeriene? Statele au luat aceste decizii şi trebuie să plătim noi oalele sparte? Nici asigurările nu sunt o soluţie pentru că, încet, încet, ele vor expira şi nicio companie de asigurări nu mai face asigurări către agenţii de turism acum", a mai spus Alin Burcea.

Şi directorul Cocktail Holiday, Dan Goicea, a semnalat că returnarea avansurilor pe early booking este principala problemă cu care se confrutnă operatorii din turism, dar a adăugat că mulţi dintre turişti au optat pentru reprogramări sau vouchere.

"Da, într-adevăr, returnarea avansurilor pe early booking este principala problemă cu care ne confruntăm. Cea mai uşoară metodă şi rapidă ar fi modificarea legii OG.2/2018 prin care să se specifice că operatorii sunt obligaţi să returneze banii turiştilor atâta timp cât şi ei i-au recuperat de la parteneri/furnizori. Banii nu sunt nicidecum pierduţi, doar că în acest moment industria este blocată. Nimeni nu s-a aşteptat la asemenea situaţie şi, de aceea, este de înţeles că nu se putea prevede în ordonanţa de urgenţă. Dar modificările trebuie făcute pentru a putea continua business-ul cât de normal se poate şi reporni economia Din fericire, majoritatea turiştilor noştri au dat dovada de înţelegere şi nu au insistat asupra returnării banilor, ci s-au îndreptat către reprogramări sau vouchere de vacanţă. Aşadar suntem optimişti că dacă vom lucra împreună, situaţia se va soluţiona fără pierderi majore", a spus pentru AGERPRES Dan Goicea.

Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour, a subliniat, la rândul său, că agenţiile de turism sunt într-o situaţie extrem de complicată, de mai bine de o lună de zile, agenţiile nu mai vând, deci, nu mai au nicio sursă de venit.

"Mai mult, tot ce a fost câştigat în primele două luni din an devine pierdere întrucât turiştii cer rambursarea avansurilor pentru pachetele turistice. Restricţiile de călătorie, de asemenea, au anulat toate vacanţele programate pentru martie şi aprilie, iar noi, agenţiile de turism, asistăm neputincioase la derapajul domeniului", a subliniat del Valle pentru AGERPRES.

El a precizat că, prin intermediul asociaţiilor de turism, jucătorii din industrie, au atras atenţia Guvernului asupra situaţiei în care se află.

"Am apreciat şi salutat decizia autorităţilor de a emite o ordonanţă prin care valabilitatea voucherelor de vacanţă a fost prelungită, însă e nevoie de mai mult. Agenţiile de turism, în nume propriu sau prin intermediul asociaţiilor din industrie, au insistat pentru suspendarea ordonanţei 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, şi reglementarea emiterii de către operatori a unor vouchere în alb cu validitate de 1 an drept alternativă de rambursarea contravalorii avansului/costului integral pentru serviciile turistice achiziţionate de către clienţi, pentru a permite acestora din urmă replanificarea vacanţelor anterior stabilite. Am cerut acest sprijin pentru industrie, pe durata stării de urgenţă şi pentru o perioadă ulterioară care să permită recuperarea economică a sectorului", a afirmat directorul Happy Tour.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. Ca de fiecare data, clientul plătește chiar și pentru nimic. Dacă nu se face ceva concret în aceasta privința cred ca sectorul early booking nu va mai exista. Încrederea se câștigă greu și se pierde rapid.

    Oamenii vor banii înapoi că nu mai au bani de mâncare, nu din alte motive.. mii de romani sperau să mănânce la All inclusive de Paste și uite cu ce s-au ales.

    Ok

    Dar hotelierii de ce nu inapoiaza banii? Firmele de asigurari de ce nu despagubesc clientii? Pt asta exista asigurare in turism, ca sa ti se inapoieze banii in astfel de situatii 

    De ce sa suporte altcineva aceste costuri?

    Touroperatorii sa faca dovada ca au achitat catre furnizorii de srvicii si gata. Insa mi se pare ca banii au ramas pe undeva...iar atunci ar fi grav. 

    1. Asiguratorii sunt niste corporații care, daca ar fi să plătească despăgubiri pentru toți cei care au ratat vacanta pe motive de virus, ar intra in faliment.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Videoconferinţa “Sănătate şi FARMA - Sistemul sanitar, sub valul al IV-lea”
Dtlawyers
BTPay
Apanova

Curs valutar BNR

15 Oct. 2021
Euro (EUR)Euro4.9484
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.2646
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.6171
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8523
Gram de aur (XAU)Gram de aur244.4451

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

eximbank.ro
certificateorigine.ro
gerocossen.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
invietraditia.ro
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro