Acţiunile Puma (PUMG.DE) au scăzut cu 16% vineri, după ce brandul german de echipamente sportive a anunţat că se aşteaptă acum la o pierdere anuală, pe fondul scăderii vânzărilor şi al impactului tarifelor americane asupra profitului, relatează Reuters, de la care precizăm următoarele.
Puma s-a confruntat cu dificultăţi în atragerea clienţilor, deoarece relansările de pantofi sport retro, cum ar fi modelul Speedcat, nu s-au vândut la nivelul aşteptărilor. CEO-ul Arthur Hoeld, aflat în funcţie din 1 iulie, a declarat că firma are nevoie de o „corecţie de direcţie”.
„Acest an, 2025, va fi unul de resetare pentru Puma, iar 2026 va fi un an de tranziţie pentru noi”, a spus Hoeld, fost şef de vânzări la Adidas, numit de consiliul de administraţie al Puma în aprilie pentru a redresa performanţa companiei.
„Ca firmă, trebuie să ne uităm cu sinceritate la noi înşine”, a adăugat el într-o conferinţă cu jurnaliştii. „Avem un potenţial uriaş cu un brand care nu a fost încă exploatat pe deplin, dar care are nevoie de o resetare şi de o nouă direcţie.”
Hoeld a spus că intenţionează să revizuiască planul de creştere al companiei şi să îmbunătăţească calitatea distribuţiei en-gros, urmând să prezinte până la final de octombrie o foaie de parcurs detaliată a strategiei Puma.
„Puma se confruntă cu o criză existenţială de identitate în ceea ce priveşte relevanţa sa în industria articolelor sportive, care este extrem de competitivă, şi asta într-un moment în care liderul de piaţă Nike pregăteşte o revenire în sezonul toamnă-iarnă 2025”, a declarat analistul RBC, Piral Dadhania.
Tarifele impuse de SUA vor reduce profitul brut al Puma în acest an cu aproximativ 80 milioane euro (94 milioane dolari), în ciuda eforturilor de a compensa pierderile, inclusiv prin majorări de preţuri în SUA în trimestrul al patrulea, a declarat directorul financiar Markus Neubrand. Acesta nu a precizat însă cu cât vor creşte preţurile.
Retaileri de echipamente sportive precum Nike (NKE.N), Adidas (ADSGn.DE) şi Puma se bazează pe ţări din Asia de Sud-Est, cum ar fi Vietnam, pentru importurile în Statele Unite, ceea ce îi face deosebit de vulnerabili la tarife.
Puma a accelerat livrările de produse din Asia înainte de termenele succesive pentru tarifele SUA, a spus Neubrand, ceea ce a dus la creşterea stocurilor şi la mai multe reduceri de preţ.
Majoritatea produselor Puma vândute în Statele Unite sunt fabricate în Vietnam, Cambodgia şi Indonezia, iar compania îşi propune să reducă şi mai mult ponderea aprovizionării din China pentru piaţa americană, de la nivelul actual de 10%.
În raportul preliminar publicat joi seară, Puma a anunţat că vânzările anuale vor scădea cu cel puţin 10%, după ce anterior prognoza o creştere de câteva procente.
Vânzările ajustate la curs valutar din al doilea trimestru, de 1,94 miliarde euro, au fost mai mici decât estimările analiştilor, înregistrând o scădere de 9,1% în America de Nord şi de 3,9% în Europa.
Compania nu a precizat cât de mare va fi pierderea anuală estimată. Înainte, prognoza era de un profit operaţional (EBIT) între 445 şi 525 milioane euro.
De asemenea, Puma şi-a redus planurile de investiţii pentru anul acesta la 250 milioane euro, de la 300 milioane euro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.07.2025, 10:32)
“Majoritatea produselor Puma vândute în Statele Unite sunt fabricate în Vietnam, Cambodgia şi Indonezia, iar compania îşi propune să reducă şi mai mult ponderea aprovizionării din China pentru piaţa americană, de la nivelul actual de 10%”…viitorul suna bine pentru China, puneti gogonele la borcan sa nu va prinda iarna cu stomacul gol. Oh, am uitat, chinezii ca si mujicii se hranesc cu propaganda:-)
2. Puma greseste cand se amesteca cu mafia FIFA
(mesaj trimis de anonim în data de 26.07.2025, 11:59)
acolo lucrurile sunt aranjate cel putin inca 20-30 de ani ,nu exista castigator al campionatului mondial fara echipament Adidas sau Nike ,in functie de vanzarile de echipamente anuntate inainte de incepera turneului final ,Puma este axata pe echipele din Africa in general se opresc in optimi maxim sferturi.