Carrefour (CARR.PA), cel mai mare retailer alimentar din Europa, a convenit să vândă divizia sa neprofitabilă din Italia către producătorul de alimente şi băuturi NewPrinces Group (NWLF.MI), ca parte a unei revizuiri strategice demarate la începutul acestui an, transmite Reuters, de la care precizăm următoarele.
Vânzarea Carrefour Italia, care operează 1.188 de magazine, dar a înregistrat anul trecut o pierdere operaţională de 67 milioane de euro (78,85 milioane de dolari), va ajuta Carrefour să-şi consolideze creşterea, profitabilitatea şi generarea de numerar, a precizat retailerul francez într-un comunicat.
Acordul evaluează Carrefour Italia la o valoare de întreprindere de aproximativ 1 miliard de euro, a spus NewPrinces Group într-un comunicat separat. Finalizarea tranzacţiei este aşteptată până la sfârşitul trimestrului al treilea, sub rezerva aprobărilor autorităţilor de reglementare.
Carrefour a raportat, de asemenea, vânzări mai bune în al doilea trimestru, deoarece reducerile de preţuri au atras tot mai mulţi cumpărători afectaţi de inflaţie, în special în Franţa, principala sa piaţă.
Per total, vânzările Carrefour din al doilea trimestru au crescut cu 4,4% pe o bază comparabilă faţă de anul anterior, după o creştere de 2,9% în primul trimestru. În Franţa, vânzările comparabile au revenit pe creştere pentru prima dată din 2023, înregistrând o creştere de 2,1% faţă de anul trecut.
„Volumul vânzărilor a scăzut într-un ritm istoric după valul de hiperinflatie din 2022 şi 2023, dar vedem o recuperare treptată a puterii de cumpărare, ceea ce este confirmat de creşterea volumelor în al doilea trimestru,” a declarat directorul financiar Matthieu Malige jurnaliştilor, într-o conferinţă telefonică.
Carrefour intenţionează să continue să reducă preţurile în a doua jumătate a anului, pentru a-şi îmbunătăţi poziţia competitivă, a adăugat Malige.
Vânzările din primul semestru au totalizat 46,559 miliarde de euro, în creştere de la 44,863 miliarde de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.
„Afacerea Carrefour a înregistrat o accelerare clară în prima jumătate a lui 2025, impulsionată de dinamica din cele trei ţări principale: Franţa, Spania şi Brazilia,” a declarat directorul general Alexandre Bompard într-un comunicat.
Cu toate acestea, profitabilitatea Carrefour a rămas sub presiune, marja operaţională în prima jumătate a anului scăzând la 1,6% de la 1,8% în urmă cu un an.
Opinia Cititorului