Piaţa de smartphone-uri din Statele Unite a crescut cu doar 1% în al doilea trimestru din 2025, într-un context în care producătorii şi-au „front-loaded” (anticipat) stocurile de dispozitive de teama tarifelor. În acelaşi timp, negocierile privind lanţurile de aprovizionare dintre China şi SUA au dus la creşterea semnificativă a livrărilor de telefoane produse în India, a raportat firma de cercetare Canalys luni, transmite Reuters, de la care menţionăm următoarele.
Impunerea de tarife de import de către SUA a determinat producătorii de smartphone-uri să îşi reorganizeze lanţurile de aprovizionare, pentru a evita costurile mai mari şi a-şi proteja marjele de profit.
China, un centru major de producţie pentru electronice, a fost vizată de tarife comerciale semnificative. Ca urmare, companiile de hardware caută alternative în alte ţări asiatice, cum ar fi India, pentru a păstra costurile de producţie la un nivel scăzut.
La începutul acestui an, Apple a căutat să producă majoritatea iPhone-urilor destinate pieţei americane în fabrici din India. Totuşi, această mutare a atras critici din partea preşedintelui Donald Trump, care a ameninţat cu tarife suplimentare dacă Apple nu va produce telefoane direct în SUA.
Sanyam Chaurasia, analist principal la Canalys: „India a devenit, pentru prima dată, principalul centru de producţie pentru smartphone-urile vândute în SUA în T2 2025, impulsionată în mare parte de accelerarea relocării lanţului de aprovizionare de către Apple, în contextul incertitudinilor comerciale dintre SUA şi China.”
Runar Bjorhovde, analist senior Canalys: „Piaţa a crescut cu doar 1%, deşi furnizorii şi-au crescut stocurile - semn că cererea este slabă într-un climat economic tensionat, iar diferenţa dintre ce este livrat şi ce se vinde efectiv continuă să crească.”
Cota telefoanelor asamblate în China a scăzut de la 61% în T2 2024 la doar 25% în T2 2025.
Volumul de smartphone-uri fabricate în India a crescut cu 240% faţă de anul trecut.
Livrările de iPhone către SUA au scăzut cu 11% în T2 2025.
Livrările Samsung au crescut cu 38% în aceeaşi perioadă.
Opinia Cititorului