Rezultate financiare anuale 2024: Bosch şi-a menţinut o creştere stabilă în România

M.P.
Companii / 13 iunie

Rezultate financiare anuale 2024: Bosch şi-a menţinut o creştere stabilă în România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a încheiat anul fiscal 2024 cu vânzări consolidate în valoare de 2,6 miliarde de lei (529,5 milioane de euro) în România, înregistrând o creştere de 2,6%, în ciuda condiţiilor dificile ale pieţei. Vânzările totale nete de 11,9 miliarde de lei (2,4 miliarde de euro) din România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, s-au menţinut la un nivel similar cu anul precedent. „În anul fiscal 2024, Bosch a înregistrat o performanţă constantă în România, în ciuda unui mediu economic şi politic plin de provocări, urmând o strategie centrată pe tehnologie, sustenabilitate şi inovaţie în toate operaţiunile sale din ţară: producţie, cercetare şi dezvoltare, vânzări şi servicii”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. şi reprezentantul Grupului Bosch în România, conform unui comunicat transmis redacţiei.

În 2024, Bosch a sărbătorit 30 de ani de prezenţă continuă şi de succes pe piaţa locală. „În prezent, Bosch în România reprezintă un jucător cheie în industria românească, având în vedere utilizarea tehnologiilor de ultimă oră, dar şi un angajator de top, un partener de încredere pentru sistemul educaţional şi pentru comunităţile locale prin activităţile sale de responsabilitate socială corporativă şi propria fundaţie, înfiinţată acum 5 ani”, a adăugat Boldijar. Numărul de angajaţi din cadrul Bosch în România a ajuns, la 31 decembrie 2024, la 10.320, cu o uşoară scădere (de 1,9 procente) faţă de anul precedent. Bosch a investit în 2024 aproximativ 246 de milioane de lei (50 de milioane de euro) în România, în principal pentru dezvoltarea fabricilor sale de la Cluj şi Blaj, precum şi în R&D.

„Pentru a valorifica potenţialul viitor pe termen lung, Bosch va continua să dezvolte expertiza locală în România, cu accent pe inovaţie şi sustenabilitate”, a adăugat Boldijar. În primul trimestru al anului 2025, Bosch a reuşit să-şi sporească cifra vânzărilor anuale cu 4 procente la nivel global. De asemenea, compania a avut un început bun şi în România în 2025, cu o uşoară creştere a vânzărilor faţă de 2024. Cu toate acestea, pentru anul fiscal în curs, Bosch preconizează în continuare doar o creştere economică globală moderată, de 2 până la 2,5 procente şi estimează că economia globală nu va începe să ia avânt până în 2026. În România, Bosch prevede o evoluţie modestă pentru 2025, din cauza mediului de piaţă provocator. „Deşi ne aşteptăm la un an dificil şi în România din cauza situaţiei actuale, Bosch continuă să gestioneze turbulenţele din industria auto din ultimii ani şi rămâne dedicată pieţei locale”, a continuat Boldijar.

Angajamentul faţă de calitate, eficienţă şi sustenabilitate în producţie

Unităţile de producţie Bosch din Blaj şi Cluj şi-au continuat şi în 2024 angajamentul pentru calitate, eficienţă şi sustenabilitate. Unităţile de producţie din Blaj au făcut progrese semnificative pentru reducerea consumului de energie, economisind 1.042 MWh, şi au reuşit să dubleze producţia de energie verde faţă de anul precedent prin extinderea sistemului fotovoltaic pe acoperişurile a două clădiri suplimentare, generând astfel 641 MWh. În plus, unitatea Bosch din Blaj a continuat să îşi dezvolte capacitatea de producţie în 2024 prin extinderea utilajelor din cadrul diviziei Tehnologie industrială şi prin optimizarea liniilor pentru senzori de gaz NoX de generaţia a treia. Începând cu anul 2025, activităţile diviziei Tehnologie industrială vor fi conduse de noua entitate juridică Bosch Rexroth S.R.L., în timp ce Bosch Automotive S.R.L. va continua producţia pentru sectorul auto. Această tranziţie va permite companiei Bosch Rexroth să opereze mai eficient pe piaţa din România. În plus, unitatea din Blaj este implicată în proiecte educaţionale, cum ar fi Centrul de calificare, în cadrul căruia angajaţii obţin certificate eliberate de Ministerul Educaţiei şi Ministerul Muncii. De asemenea, programul de şcoală duală include o nouă specializare, cea de operator montator subansamble, iar parteneriatul cu Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia continuă prin programul universitar dual, program esenţial pentru piaţa muncii din regiune, potrivit comunicatului.

În plus, fabrica Bosch din Cluj, care produce din 2013 unităţi de control electronice de înaltă calitate pentru sporirea siguranţei în trafic şi confortul în timpul şofatului, a livrat clienţilor săi internaţionali peste 500 de milioane de unităţi de control electronice. Concentrându-se pe eficienţa energetică, panourile solare ale fabricii din Cluj au generat în 2024 5.660 MWh, reprezentând aproximativ 11 procente din cererea totală de energie electrică şi contribuind la o reducere anuală a consumului de energie cu 4.672 MWh, în combinaţie cu o pompă de căldură instalată în 2021. De asemenea, un sistem modern de gestionare a deşeurilor asigură sortarea eficientă a fluxului de deşeuri, optimizând atât logistica, cât şi fluxul de lucru al angajaţilor. Între timp, fabrica continuă să integreze soluţii de automatizare de ultimă oră, inclusiv roboţi şi co-roboţi, pentru a spori eficienţa producţiei şi a susţine un viitor digitalizat şi sustenabil. În plus, fabrica Bosch din Cluj este un pionier în materie de educaţie duală în România. De la lansarea sa în 2014, peste 500 de elevi au beneficiat de program, cu o rată medie de retenţie de 85 de procente. În plus, programul pilot Bright Students @ Bosch, inspirat din modelele de educaţie duală din străinătate şi dezvoltat în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, va avea anul acesta prima serie de absolvenţi specializaţi în inginerie şi Industrie 4.0, cu expertiză avansată.

Contribuţie la mobilitatea viitorului prin activităţi de cercetare şi dezvoltare

Centrul de inginerie Bosch din Cluj, înfiinţat în 2013, joacă un rol important în transformarea continuă a sectorului mobilităţii. Folosind expertiza în materie de software, hardware, inginerie mecanică şi fiabilitate şi planificarea vânzărilor, centrul contribuie în mod semnificativ la dezvoltarea de produse şi servicii de ultimă oră care utilizează inteligenţa artificială (IA) în cadrul soluţiilor de conducere automatizată, mobilitate electrică şi mobilitate conectată. Cu o forţă de muncă de aproximativ 1.700 de angajaţi, centrul este un element cheie pentru portofoliul de proprietate intelectuală Bosch, generând peste 100 de invenţii anual. Printre realizările cheie recente se numără transformarea competenţelor în inginerie pe bază de date, responsabilitate crescută în aplicaţiile de inginerie bazată pe date şi îmbunătăţirea vizibilă a eficienţei şi produselor prin integrarea IA. În 2024, Centrul de inginerie Bosch din Cluj a inaugurat a doua clădire modernă de birouri la Cluj-Napoca, o investiţie care subliniază angajamentul pe termen lung al companiei Bosch faţă de România. Ca parte a acestui angajament, centrul a dezvoltat trei programe de master şi patru cursuri universitare în colaborare cu Universitatea Tehnică şi Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, se precizează în comunicat.

Bosch îşi consolidează activitatea din domeniul serviciilor la Timişoara

În 2024, Bosch a continuat să consolideze rolul strategic al Centrului de soluţii de business si tehnologie din Timişoara, oferind Grupului Bosch şi clienţilor externi servicii de top. Prin investiţii continue în tehnologie, oameni şi parteneriate locale, centrul, care funcţionează prin două entităţi juridice: Bosch Service Solutions SRL şi Bosch Global Business Services SRL, contribuie activ la atingerea obiectivelor globale în materie de digitalizare şi excelenţă operaţională. Bosch Service Solutions se concentrează pe automatizarea inteligentă a proceselor prin integrarea tehnologiilor IA şi a celor de flux de lucru digital. Divizia urmează două direcţii principale: optimizarea serviciilor în materie de software pentru automatizare şi eficienţă şi dezvoltarea de produse proprii adaptate nevoilor pieţei. Aceste inovaţii sporesc performanţa operaţională şi îmbunătăţesc experienţa utilizatorului. În plus, Bosch Global Business Services din Timişoara, cel mai mare centru de servicii Bosch la nivel mondial, a avut o contribuţie semnificativă la creşterea cu 8 procente a afacerii diviziei. În 2024, divizia a continuat să se bazeze pe capacităţile operaţionale şi a introdus noi linii de afaceri, cum ar fi Finanţe corporative, Raportare şi Trezorerie. Divizia din Timişoara se mândreşte cu un rating de satisfacţie a clienţilor de 4,6 din 5. În plus, Bosch Global Business Services a încheiat în 2025 un parteneriat strategic cu Universitatea de Vest din Timişoara, care îşi propune să facă o punte între mediul academic şi industrie, încurajând digitalizarea şi inteligenţa artificială.

Dezvoltarea sectoarelor de activitate Bosch

În sectorul de activitate Mobilitate, divizia Mobility Aftermarket a înregistrat din nou o creştere de două cifre în România în anul 2024. Factorii cheie de succes sunt reprezentaţi de consolidarea relaţiilor de afaceri cu distribuitorii strategici, precum şi de cursuri de instruire tehnică şi programe de management pentru service-uri auto. Piesele de schimb auto Bosch sunt apreciate de multe companii din programul de loialitate eXtra (extra-premii.ro), în cadrul căruia service-urile auto şi magazinele de piese de schimb pot câştiga recompense de stimulare. Reţeaua Bosch Car Service, cu peste 80 de service-uri auto în România, este foarte apreciată pentru profesionalismul tehnicienilor săi, pregătiţi să utilizeze cele mai noi tehnologii auto, potrivit comunicatului.

În sectorul Tehnologie pentru construcţii şi energie, divizia Bosch Home Comfort din România a reuşit să atingă o creştere de peste 70 de procente faţă de 2023, în ciuda condiţiilor incerte de pe piaţa HVAC şi a afacerilor extrem de competitive din domeniul proiectelor. Factorii de creştere au fost soluţiile de încălzire industrială oferite mai multor municipii din ţară, dezvoltarea în domeniul sistemelor de răcire şi o evoluţie constantă a soluţiilor pe bază de gaze naturale, cel mai provocator sector al pieţei de încălzire.

În sectorul Bunuri de larg consum, divizia Scule electrice Bosch a înregistrat în 2024 o creştere moderată a vânzărilor. Divizia a continuat să răspundă nevoilor clienţilor prin lansarea de produse noi, cum ar fi categoriile de scule electrice profesionale Bosch pentru grădină sau sculele de mână. De asemenea, divizia a lansat anul trecut magazinul online oficial www.bosch-shop.ro, dedicat sculelor electrice profesionale, pentru casă şi gradină, aparatelor de măsură şi accesoriilor. În 2025, divizia Scule electrice Bosch intenţionează să-şi consolideze poziţia pe piaţă prin lansarea de noi produse şi inovaţii, în special în segmentele de scule electrice şi dispozitive de măsură Bosch Professional. Un exemplu este noua gamă de dispozitive de măsură şi testare „Bosch Electrical Testing”, dedicată electricienilor. În plus, BSH Electrocasnice, care a vândut peste 7,5 milioane de electrocasnice pe piaţa românească începând din 1999, şi-a menţinut în 2024 poziţia de lider în cadrul categoriilor cheie datorită calităţii superioare a produselor, punând accent pe digitalizare şi conectivitate prin Home Connect. Campania globală #LikeABosch a continuat, promovând tehnologii care motivează utilizatorii. În 2025, BSH va lansa noi produse axate pe economisirea timpului şi eficienţa energetică, inclusiv frigiderul-congelator Green Collection realizat din materiale sustenabile, plite pe gaz cu control precis al flăcării, friteuze cu aer şi aspiratoare robot.

În sectorul Tehnologie industrială, divizia de vânzări Bosch Rexroth a încheiat anul fiscal 2024 cu rezultate similare cu cele de anul precedent, înregistrând o dezvoltare foarte bună în materie de hidraulică industrială. Împreună cu partenerii săi certificaţi, divizia contribuie la reducerea costurilor de operare pentru utilizatorul final, oferind produse de înaltă calitate în domeniile hidraulicii industriale, aplicaţiilor hidraulice mobile, tehnologiei mişcării liniare, al acţionărilor şi comenzilor electrice şi al tehnologiei de asamblare.

Grupul Bosch: perspective şi direcţie strategică pentru anul 2025

Grupul Bosch continuă cu strategia sa ambiţioasă 2030 pentru a-şi consolida poziţia competitivă, chiar dacă mediul de piaţă a constituit anul trecut o frână semnificativă a creşterii: având o cifră de 90,3 miliarde de euro, furnizorul de tehnologie şi servicii a generat în 2024 venituri din vânzări cu 1,4 procente mai mici decât în anul precedent, sau cu 0,5 procente mai mici după ajustări în funcţie de schimbul valutar. Marja EBIT din operaţiuni a fost de 3,5 procente. „În anul fiscal 2024, am realizat îmbunătăţiri importante în ceea ce priveşte costurile, structurile şi portofoliul”, a declarat Stefan Hartung, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH. Cu o rată normală a inflaţiei cuprinsă între 2 şi 3 procente, Bosch îşi propune să atingă până în 2030 o creştere anuală între 6 şi 8 procente, în medie. În primul trimestru al anului, Bosch şi-a sporit cifra veniturilor din vânzări cu 4 procente faţă de anul precedent. Grupul Bosch urmăreşte în continuare o marjă ţintă de 7 procente pentru 2026 şi consideră că aceasta este o sarcină extrem de dificilă, având în vedere provocările actuale. Pentru a menţine succesul în contextul pieţelor şi tehnologiilor aflate în continuă schimbare, Bosch va continua să se ocupe intens de costuri şi structuri şi se va concentra pe domenii de afaceri profitabile. „În calitate de lider tehnologic la nivel global, ne angajăm pe deplin să punem în joc cu îndrăzneală punctele noastre forte, cum ar fi nivelul ridicat de inovaţie”, a declarat Hartung.

De asemenea, compania consideră că un stimul major pentru creştere este colaborarea sa cu startup-urile. Fiind unul dintre cei mai mari investitori de capital de risc corporativ din Europa, Grupul Bosch a anunţat un nou fond pentru capital de risc: filiala Bosch Ventures investeşte aproximativ 250 de milioane de euro. Bosch preconizează că evoluţiile din sectorul său principal de activitate, Mobilitate, în special din domeniul electromobilităţii, hidrogenului şi autovehiculelor definite de software, vor fi un stimul major pentru creştere. În cadrul diviziei Bunuri de larg consum, Bosch vede oportunităţi semnificative de creştere care decurg din noile cerinţe ale clienţilor. În materie de scule electrice, accentul se pune pe extinderea gamei de dispozitive fără fir, iar BSH Hausgeräte lansează anul acesta un frigider-congelator care este primul aparat electrocasnic de pe piaţă compatibil Matter. În cadrul diviziei Tehnologie industrială, Bosch se aşteaptă ca aportul de comenzi să se stabilizeze şi urmăreşte în continuare obiectivul de a obţine venituri din vânzări de aproximativ 1 miliard de euro până la începutul următorului deceniu cu software şi servicii digitale, cum ar fi Hydraulic Hub. În plus, automatizarea fabricilor se va concentra pe domenii de creştere, cum ar fi producţia de baterii, semiconductori şi bunuri de larg consum. În cadrul diviziei Tehnologie pentru construcţii şi energie, Bosch preconizează că achiziţia planificată a afacerii de încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat (HVAC) Johnson Controls şi Hitachi va aduce o creştere semnificativă. În ciuda tuturor turbulenţelor globale, acţiunea climatică rămâne o preocupare centrală pentru Bosch. Compania subliniază acest lucru prin noi obiective ale domeniului de aplicare 3, care urmăresc reducerea şi mai mare până în 2030 a emisiilor de carbon în afara sferei directe de influenţă a Bosch, cum ar fi cele rezultate din utilizarea produselor. Indiferent de obiectivele sale de creştere, Bosch intenţionează să-şi dubleze până atunci obiectivul corespunzător de reducere a emisiilor de CO2 de la 15 la 30 de procente faţă de 2018. „Schimbările climatice nu vor dispărea doar pentru că economia globală se confruntă în prezent cu alte provocări”, a avertizat Hartung. „Sustenabilitatea rămâne o prioritate pentru Bosch”, se mai menţionează în comunicat.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0320
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3665
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3715
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9148
Gram de aur (XAU)Gram de aur480.7983

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
letapeseries.com
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb