Piaţa supermarketurilor din România a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri totală de 149 miliarde lei, în creştere cu 4,35% faţă de anul precedent, iar profitul net cumulat a fost de 4,1 miliarde lei, potrivit datelor publicate de platforma de analiză financiară RisCo.ro.
Clasamentul celor mai mari jucători din retailul alimentar este condus de Lidl şi Kaufland, ambele cu acţionariat german, care împreună generează peste o treime din toate vânzările din sector.
Lidl s-a menţinut lider pe piaţă, cu o cifră de afaceri de 23,97 miliarde lei şi un profit net de 1,22 miliarde lei, urmat de Kaufland, care a înregistrat o cifră de afaceri de 19,58 miliarde lei şi un profit de 1,15 miliarde lei.
Pe locurile următoare se situează Profi (14,12 miliarde lei, pierdere netă de 210 milioane lei), Carrefour (12,54 miliarde lei, profit de 52,4 milioane lei), Mega Image (10,58 miliarde lei, profit de 116,9 milioane lei), Penny (9,44 miliarde lei, profit de 224,9 milioane lei) şi Auchan (7,74 miliarde lei, pierdere de 8,6 milioane lei).
Toate companiile din top sunt controlate de grupuri străine - în principal din Germania, Franţa şi Belgia.
În ultimii trei ani, piaţa supermarketurilor a crescut constant, de la 127,5 miliarde lei în 2022 la 143,4 miliarde lei în 2023 şi 149,7 miliarde lei în 2024. Profitabilitatea s-a menţinut modestă, cu o marjă medie între 2,7% şi 3,4%, iar numărul total de angajaţi din industrie a rămas peste 170.000, cu o creştere a vânzărilor per angajat la 875.000 lei în 2024.
























































Opinia Cititorului