Programul „Riviera Românească”, organizat de Asociaţia Naţională a Agenţiilor din Turism (ANAT) şi Organizaţia de Management al Destinaţiei (OMD) Constanţa, şi-a propus să redea încrederea în potenţialul turistic al litoralului românesc. Timp de cinci zile (28 mai - 1 iunie 2025), peste 350 de agenţi de turism şi jurnalişti din toată ţara au participat la un maraton de vizite, întâlniri şi experienţe, pentru a descoperi cele mai noi investiţii şi oferte din staţiunile de la malul Mării Negre.
Hoteluri modernizate şi oferte all inclusive
Printre noutăţile sezonului 2025 se numără creşterea numărului de hoteluri all inclusive - 55 la nivelul întregului litoral, oferind peste 12.600 de camere. Această tendinţă reflectă cererea crescută pentru servicii complete şi confort sporit. În cadrul periplului pe Litoralul românesc, am vizitat în primul rând unităţi de cazare din Mamaia, cum ar fi Zenith 4*, Crowne Plaza Mamaia Nord, Victoria 3* şi Phoenicia Resort 4*.
În zilele următoare, am explorat complexurile hoteliere şi atracţiile din Eforie, Neptun, Olimp, Mangalia şi Cap Aurora. Printre cele mai apreciate obiective s-au numărat centrele SPA din zona Riviera Sud (Novum 4* şi Cocor 4*) , hotelurile Phoenicia Blue View 4* Olimp, Terra 4* Neptun, Steaua de Mare 4* Euforie Nord, dar şi crama Clos des Colombes din Olimp, unde o degustare de vinuri locale a completat experienţa litoralului „altfel”.
Cazinoul din Constanţa, simbolul renăscut al litoralului
Construit între anii 1904-1910, Cazinoul din Constanţa este considerat cea mai spectaculoasă clădire Art Nouveau din România şi un adevărat simbol al oraşului de la malul mării. Proiectat de arhitectul Daniel Renard, edificiul a fost inaugurat în stilul fastuos al epocii şi a găzduit, timp de zeci de ani, baluri, spectacole, saloane de jocuri şi întâlniri mondene.
După o perioadă lungă de degradare şi mai multe încercări eşuate de restaurare, clădirea a intrat într-un amplu proces de reabilitare, în anul 2020. Astăzi, Cazinoul impresionează prin eleganţa recondiţionată a sălilor sale şi prin poziţia spectaculoasă pe faleză, fiind pregătit să găzduiască evenimente culturale, conferinţe şi vizite turistice.
În acest decor încărcat de istorie şi simbolism a avut loc şi conferinţa de presă din cadrul programului „Riviera Românească”, unde a fost subliniată importanţa colaborării şi a promovării coerente a turismului românesc.
„Suntem într-un edificiu care îl comemorează şi pe Saligny. Am făcut în toţi aceşti ani foarte multe infotripuri. Mă simt emoţionat pentru că reuşim să facem această conferinţă de presă în această clădire emblematică. Suntem aici 350 de agenţi din România, pentru a vedea pas cu pas evoluţia turismului românesc”, a subliniat Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT.
Gabriel Şteţco, secretar de stat la Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, a completat: „Sunt mândru că mă aflu în Cazinoul din Constanţa. Mă bucur că sunt prezent la acest eveniment. Felicit astfel de iniţiative. Ai şansa să cunoşti de aici, de aproape, direct de la sursă, frumuseţea acestui loc. Industria ospitalităţii are un rol extrem de interesant în promovarea destinaţiilor. Partea de promovare a fiecărei destinaţii turistice ţine foarte mult de modul în care fiecare dintre noi o face. Cred că împreună, în această echipă, putem să creştem valoarea şi potenţialul pe care România îl are încă neexploatat. Avem multă capacitate de creştere. Sunt foarte multe discuţii în ceea ce priveşte litoralul românesc, plajele, spaţiile de cazare. Dacă lucrurile se vor a fi corectate, se vor corecta”.
Turismul românesc în cifre
Conform datelor prezentate, judeţul Constanţa rămâne lider naţional în ceea ce priveşte capacitatea de cazare (26,3% din totalul naţional). În 2024, litoralul a atras peste 1,7 milioane de turişti români şi străini, dar estimările pentru 2025 indică o scădere de 20-25%, ca urmare a reducerii valorii voucherelor de vacanţă şi a mobilităţii crescute a turiştilor români în spaţiul Schengen.
Agrement şi atracţii pentru toate gusturile
Infotripul a inclus şi vizite în porturile turistice Tomis şi Mangalia, două repere maritime ale litoralului românesc ce completează experienţa estivală cu activităţi de agrement pe apă. În portul Tomis, participanţii au avut parte de plimbări cu vaporaşul de-a lungul ţărmului Constanţei, cu perspective spectaculoase asupra falezei şi a Cazinoului restaurat, într-un cadru care îmbină istoria urbană cu turismul modern.
Un moment spectaculos al programului a fost reprezentat de vizita la Aeroportul Tuzla, unul dintre puţinele aeroporturi private din ţara noastră. Aici, participanţii au avut ocazia să observe infrastructura aeriană destinată zborurilor de agrement şi să afle despre potenţialul acestui segment.
Un alt obiectiv ce poate fi vizitat pe Litoralul românesc este este parcul tematic Dino, un spaţiu dedicat familiilor, unde machetele de dinozauri în mărime naturală, traseele educative şi zonele de joacă creează un mix ideal între distracţie şi învăţare pentru cei mici. Experienţa turiştilor este completată de plimbările cu telegondola din Mamaia, care oferă o panoramă spectaculoasă asupra litoralului de nord. Pentru o perspectivă la fel de impresionantă, dar din alt unghi, funcţionează Roata Panoramică din Constanţa, o construcţie de dimensiuni remarcabile, cu cabine închise, care oferă o vedere de ansamblu asupra oraşului şi a ţărmului Mării Negre. Ambele atracţii sunt ideale pentru a surprinde în fotografii memorabile frumuseţea litoralului de la înălţime.
Lovit din toate direcţiile, turismul din ţara noastră continuă să fie cel mai optimist domeniu al economiei de la noi din ţară. Deşi pare cel mai păgubit, litoralul se reinventează anual. Colaborarea dintre mediul privat şi instituţiile locale, precum şi iniţiativele precum infoturul „Riviera Românească” pot reprezenta instrumente reale de promovare şi dezvoltare, nu doar pentru a salva sezonul, ci pentru a construi o strategie turistică durabilă.
Infotripul „Riviera Românească” a reuşit să aducă în prim-plan nu doar investiţiile recente şi atracţiile cunoscute ale litoralului românesc, ci şi o energie comună - aceea de a reclădi încrederea în destinaţiile autohtone. În ciuda provocărilor economice, a concurenţei internaţionale şi a contextului incert, litoralul din ţara noastră dovedeşte că se adaptează, că investeşte, că îşi modernizează serviciile şi că poate oferi turiştilor experienţe complete, diversificate şi de calitate.
De la hoteluri all inclusive şi centre SPA la atracţii culturale, turism de agrement, degustări locale şi obiective istorice restaurate, cum este impresionantul Cazinou din Constanţa, litoralul românesc îşi consolidează poziţia de destinaţie turistică demnă de redescoperit. Riviera Românească merită vizitată, nu doar din nostalgie, ci pentru că este vie, modernă şi pregătită să concureze, din nou, cu orice altă destinaţie europeană de vară.
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 03.06.2025, 15:25)
...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.06.2025, 08:07)
riviera e n faliment de citiva ani.....vint si nisip ,atit vezi pe Riviera.