Compania de curierat Sameday îşi continuă expansiunea în România pe fondul creşterii pieţei de profil prin închirierea unui spaţiu cu o suprafaţă de aproximativ 1.200 metri pătraţi în localitatea Tunari, lângă Bucureşti, tranzacţie intermediată de departamentul industrial al firmei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Piaţa spaţiilor industriale şi logistice a fost cea mai rezilientă în prima jumătate a anului, când companiile au închiriat spaţii cu o suprafaţă de aproape 300.000 de metri pătraţi, pe fondul unei cereri în creştere din partea retailerilor online şi tradiţionali pentru stabilirea unor centre de distribuţie în zone care să permită livrări mai rapide către clienţi sau către reţelele de magazine.
Andrei Brînzea, Partner Land & Industrial, Cushman & Wakefield Echinox: "Provocarea a fost să livram către clientul nostru un spaţiu din care să acceseze foarte uşor Bucureştiul şi să îndeplinim cerinţele privind fluxul necesar serviciilor de curierat şi numărul mare de parcări. Am identificat o proprietate cu particularităţi aparte, prezentând în paralel şi alte opţiuni, însă clientul a ales proprietatea Badsi din Tunari, unde este singurul chiriaş, locaţia fiind ideală pentru activitatea sa."
Piaţa spaţiilor logistice din Bucureşti, formată din proiecte cu o suprafaţă de peste 2 milioane de metri pătraţi, este concentrată într-o foarte mare măsură în zona de Vest a oraşului, la intrarea pe autostrada A1, Bucureşti - Piteşti, unde se regăseşte circa 70% din stoc. Pe măsură ce infrastructura s-a îmbunătăţit pe jumătatea nordică a inelului de centură, atât dezvoltatorii, cât şi chiriaşii au început să migreze şi către zonele Nord-Vest şi Nord, care dispun de artere de acces mai puţin congestionate către interiorul oraşului.
În prima jumătate a anului, volumul tranzacţiilor de închiriere s-a ridicat la aproape 127.000 de metri pătraţi la nivelul Bucureştiului, în creştere cu 32% faţă de perioada similară a anului precedent. Circa 90% din această cerere a fost determinată de companii din sectoarele Retail (tradiţional şi online), Distribuţie, Logistică şi FMCG, care s-au văzut nevoite să îşi optimizeze lanţurile de distribuţie pentru a se adapta unei cereri cu o volatilitate crescută.