Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a primit şase oferte de la constructori din România, Austria şi Turcia la contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 Târgu Frumos-Leţcani al Autostrăzii Unirii A8, a anunţat compania, printr-un comunicat, relatează Agerpres.
Cele şase oferte au fost depuse de Strabag (ofertant unic) şi asocierile Makyol Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (Lider) - CBI Construcţii Turism&Investiţii, Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider) - Ozkar Insaat Sanayi ve Ticart Anonim Sirketi, Biskon Yapi Anonim Sirketi (Lider) - Straco Holding-Ilgaz Construction, Danlin XXL (Lider) - Groma Hold LTD, Intertranscom Impex S.R.L - Evropeiski Patisha, IC ICTAS Insaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. (Lider) - Rotary Construcţii Mentenanţă.
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Leţcani, cu o lungime de 28,6 kilometri, are un cost estimat de 5,5 miliarde lei, iar finanţarea investiţiei este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Potrivit sursei, durata de realizare a întregului tronson 2 este de 46 de luni (10 pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcţiona ca o centură a localităţii Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care îşi asumă şi prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri, precizează sursa citată.
'Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată şi provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele (tipuri de) structuri: 33 de poduri şi pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui), 2 tunele, 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Leţcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28). În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv : drum de legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km, drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km', se arată în comunicat.
Pentru Tronsonul 1 Moţca-Târgu Frumos (27 km) au fost depuse şase oferte, iar pentru cele trei tronsoane dintre Leţcani şi Ungheni (Pod peste Prut), ofertele se depun în iulie, august şi septembrie.