Scandal ”istoric”: reclamă proiectată lângă Acropole

O.D.
Ziarul BURSA #Companii / 16 iunie

Scandal ”istoric”: reclamă proiectată lângă Acropole

Un sit istoric celebru la nivel mondial a devenit scena unei reclame. O campanie publicitară a brandului sportiv Adidas a provocat un val de critici şi nemulţumiri în Grecia, după ce un spectacol cu drone luminoase - ce forma imaginea unui pantof sport - a fost proiectat pe cerul Atenei, având în fundal Acropola, simbolul naţional şi cultural al Greciei. Ministrul Culturii, Lina Mendoni, a reacţionat ferm, declarând că reclama nu avea autorizaţie şi că va fi iniţiată o acţiune în instanţă împotriva celor responsabili. „Este o imagine proastă, foarte neplăcută - e ca şi cum gheata Adidas ar lovi Acropola”, a declarat ea pentru radioul Skai, criticând atât organizatorii, cât şi instituţiile implicate. Deşi spectacolul cu drone a avut loc pe esplanada Palatului Zappeion, o zonă aflată în administrarea statului, Ministerul Culturii susţine că nu a fost solicitată aprobarea oficială pentru utilizarea fundalului Acropolei, în ciuda reglementărilor stricte din Grecia privind imaginile cu situri arheologice.

Campania a fost realizată de agenţia Essence Mediacom, care a obţinut permisiunea de utilizare a esplanadei Zappeion contra unei chirii modice - 380 de euro - dar fără a notifica Ministerul Culturii, potrivit autorităţilor.

Context tensionat - artă refuzată, reclamă acceptată

Controversa este alimentată şi de un episod recent: regizorului Yorgos Lanthimos, premiat cu Oscar, i s-a refuzat luna trecută permisiunea de a filma la Acropole. Ministerul Culturii a considerat că scenele din film nu erau potrivite cu imaginea sitului istoric. Comparând cele două decizii, utilizatorii de pe reţelele sociale şi opoziţia politică acuză un dublu standard: „Nu lui Lanthimos. Da pentru Adidas. Nu artei, da banilor”.

Partidul de opoziţie Pasok a emis un comunicat critic: „Acropola, un simbol global al culturii şi democraţiei, nu poate fi tratată ca fundal în scopuri comerciale. Se pun întrebări serioase privind responsabilitatea Ministerului Culturii”.

Patrimoniul, sub presiune

Cu peste 4,5 milioane de vizitatori în 2024, Acropola rămâne una dintre cele mai importante atracţii turistice din lume şi un simbol al patrimoniului UNESCO. Grecia impune reguli stricte privind reprezentarea siturilor istorice, tocmai pentru a proteja valoarea culturală a acestora în faţa presiunilor comerciale. Scandalul Adidas readuce în prim-plan o dezbatere sensibilă: până unde pot merge brandurile în folosirea patrimoniului cultural în scopuri comerciale şi cum trebuie reglementate aceste practici într-o lume în care marketingul digital capătă forme tot mai spectaculoase - dar şi controversate.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0290
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3430
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3511
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8984
Gram de aur (XAU)Gram de aur476.7638

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
letapeseries.com
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb