Schrack Technik România, filiala grupului austriac Schrack Technik GMBH - unul dintre liderii pieţei de instalaţii şi echipamente electrice - a anunţat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, finalizarea unei investiţii de peste 15 milioane de euro într-un nou centru logistic de ultimă generaţie, construit în Domneşti, în apropiere de Bucureşti. Potrivit sursei citate, „noua investiţie va susţine operaţiunile logistice ale companiei aflate într-o continuă dezvoltare în ultimii ani, oferind totodată un mediu de lucru inovator şi contribuind la crearea a 125 de locuri noi de muncă în viitor”.
În primele cinci luni din 2025, Schrack Technik România a înregistrat o creştere de 6% a cifrei de afaceri, comparativ cu perioada similară a anului precedent. Compania raportează şi o evoluţie semnificativă a bazei de clienţi. „Numărul de clienţi unici a ajuns la 2.000 pe lună, cu 20% mai mulţi faţă de aceeaşi perioadă din 2024”, a transmis compania. Totodată, oferta activă s-a extins. „Numărul de produse distincte vândute a crescut cu 10%, ajungând la 4.900 de coduri active”, au mai precizat reprezentanţii companiei.
Pentru întreg anul 2024, compania a raportat o cifră de afaceri de 184,6 milioane de lei şi un număr mediu de 115 angajaţi.
„Pentru noi, electricitatea înseamnă mai mult decât energie. Înseamnă progres, conexiune şi încredere. Acest nou centru logistic este un simbol al angajamentului nostru faţă de clienţi, parteneri şi echipă. Nu este doar o investiţie în infrastructură, ci o extensie a viziunii Schrack: performanţă, eficienţă şi valoare adăugată pentru fiecare client. În centrul acestui sistem stau oamenii Schrack - tehnicieni şi consultanţi care cunosc produsele, înţeleg nevoile şi livrează soluţii clare şi rapide”, a declarat Iulian Smarandache - Director General Schrack Technik România.
Referitor la noul centru logistic, conducerea Schrack Technik România precizează: „Centrul este construit la standarde europene şi dispune de o suprafaţă de 3.500 de mp de birouri+5.500 de mp, o capacitate de depozitare de 5.000 de paleţi, 11 rampe şi zone de încărcare, un stoc de 10.000-15.000 de produse (o creştere de la un stoc de aprox. 4.000 de produse), un magazin de 300 de mp, eficienţă energetică asigurată prin panouri fotovoltaice de 400KW şi pompe de căldură, standard A++, precum şi 121 de locuri de parcare. Pe viitor, depozitul se poate extinde cu încă 8.500 mp, devenind un mare hub regional pentru aprovizionarea ţărilor riverane. De asemenea, instalaţia electrică din clădire, o investiţie care se ridică la 1 milion de euro, este realizată aproape în integralitate cu componente Schrack: tablouri electrice, trasee de cabluri, sistem de cablare structurată, sistem fotovoltaic, iluminat interior şi exterior, aparataj terminal, detectoare de mişcare şi de prezenţă”.
Totodată, compania a anunţat că doreşte să îşi dubleze echipa în următorii cinci ani: „În prezent, în Schrack Technik România lucrează 125 angajaţi, iar strategia companiei este ca, în următorii cinci ani, numărul acestora să se dubleze, prin cooptarea de noi absolvenţi şi buni profesionişti. Majoritatea angajaţilor, cei care sunt implicaţi în procesul de vânzare directă, sunt absolvenţi de studii tehnice superioare, atent şi riguros selectaţi, care urmează încă de la început o serie de traininguri specializate”.
În cadrul conferinţei, Großeibl Wilhelm, CEO Schrack Technik GMBH a mai spus: „O parte importantă din business-ul Schrack Technik vine din România, mai ales în ultimii ani. O parte din ideile de tehnologie ale companiei s-au născut aici şi le mulţumesc colegilor din România pentru efortul lor. Schrack România are deja un impact în ţările din jur şi avem păreri bune în legătură cu felul în care această companie poate deveni un hub care să lucreze pentru ţările din jurul ei”.
Totodată, Andreas Fichtenbauer, Director General Schrack Technik GMBH, a adăugat: „La început, acum 27 de ani când am venit în România, cea mai mare parte din ofertă era legată de sistemele de distribuţie a energiei electrice. Acum suntem la 50 de mii de repere individuale în mult mai multe domenii. Se schimbă multe lucruri şi în anii ce vin: vorbim despre revoluţia AI, despre centrele de date care au nevoie de soluţii specializate din punct de vedere electric şi despre panourile electrice care şi ele evoluează. Ei (n.r. Schrack România) sunt în acest moment la 2.000 de clienţi pe lună, dar, evident, cu această echipă puternică pe care o avem în faţă, ar trebui să se ajungă la 5.000 de clienţi pe lună, capabilitate posibilă şi datorită acestui centru”.